Jag köpte en X-PRO Viper som gick sönder efter 7 månader. Batteriet gick sönder och stekte styrboxen. Inget som täcktes av garantin. Körd max 20 h innan den gick sönder. 4000 spänn för ett nytt batteri och 1500 för en styrbox.
extremt nöjd med min viarelli gt1, den går super billigt och service sköter jag som serviceboken säger så det håller och nu har den rullat 300mil på 4 månader och comforten är perfekt och då körde jag från göteborg till trollhättan i ett svep inga problem
KÖP INTE EN MOPED HÄR.
Ett riktigt lurigt företag och sega mopeder och ett företag som inte är mån om sina kunder. De lurar av dig ångerrätten direkt efter köpet via ett vilseledande avtal.
De använder ett sofistikerat sätt att lura kunderna att avsäga sig ångerrätten i samband med köpet.
Inför köp så kontaktade vi företaget och frågade om man inte var nöjd med mopeden om man fick lämna tillbaka den enligt distanslagen om ångerrätt. Inget problem var deras svar .
Vi beställde en moped via nätet.
Genomförde... köpet via klarna. Fick omgående ett KÖPEAVTAL med stora bokstäver som de ville att man genast skulle signera. Vi trodde att det var ett köpeavtal som gällde mopeden. Men det visar sig vara ett godkännande om att de registrerar mopeden. De skriver det som ett förtäckt hot att om man inte signerar så riskerar man att dras med lång tid innan man kan köra mopeden.
Vi trodde som sagt att det var köpeavtal som hörde till mopeden så vi signerade. Det visade sig senare att man indirekt avsäger sig ångerrätten genom registreringen. Mopeden räknas då som begagnad. Det förstod vi långt senare när vi ville nyttja ångerrätten.
Vi provade mopeden 300 meter.
.Skräp. Dålig accelereration och seg. Dålig kvalitet. Vi yrkade på ångerrätten. Det gick inte eftersom vi hade registrerat den. Fast vi tycker att deras upplägg lurade oss att registrera den genom ett förtäckt köpeavtal.
Vi får skicka tillbaka den men även om den är helt ny, ej repig och inget fel så kostar det uppemot 8000 kr att skicka tillbaka den sammanlagt. Dvs 1/3 del av priset 25-30% av priset inkl frakt tillbaka. Med det nyttoavdraget och värdeminskningen så lämnar ingen tillbaka en moped. Vilket de har räknat ut.
Vi skrev ett omdöme på Trustpilot. Som de svarade snabbt på där de säger att ”så ska det inte vara. Kontakta oss så löser vi det” Detta var bara för att de som läser omdömet ska tro att de gör allt för att hjälpa till. I själva verket så gör dom ingenting.
Vi skrev igen till dom att vi ska gå till Konsumets och ARN samt kontakta Klarna om deras upplägg, vilket är vilseledande. Vi bad dem göra rätt. Vi fick en rad
”Tack. Trevlig tisdag”
Detta är ett företag som skriver i marknadsföringen att de gör allt för att vi ska bli nöjda mm.
Ett riktigt skitföretag som säkerligen har lurat hundratals kunder. Återigen. Köp inte mopeden här. Dålig prestanda, dålig kundservice och vilseledande avtal. Ett riktigt skitföretag.
Vi kommer säkert att få fina ord som svar på detta omdöme men låt er inte luras. Det är bara för att ni läsare ska tro att de visst hjälper till och att de ska lösa detta och att en massa andra fina ord.
Vi går vidare till allmänna reklamationsnämnden och Konsumentverket samt kontaktar Klarna och håller inne med betalningen.
Köp inte moped här om du vill bli lurad.