Raimos rör fick i uppdrag att påbörja vår omfattande ombyggnad. Redan vid starten kunde vi se att dom använde fel dimension på avloppsrör, ej fixerade några rör som man bör göra, satte avloppen fel i förhållande till väggarna, ej kom på avtalad tid mm. Döm om vår förvåning när sedan en faktura för ingenting dök upp på 82 000kr som ett brev på posten! vi bestred såklart fakturan varvid dom hotade oss med en rättstvist och betala advokatarvode mm samt skickade detta till kronofogden. Som konsument står man sig rätt liten mot...
Raimos Rörläggnings AB
4 omdömen om Raimos Rörläggnings AB
Mycket bra och förtroendeskapande bemötande inför upphandling av renovering av lägenhet. Bra synpunkter på våra önskemål vid val av matrial och utrustning. Detaljerad offert med utmärkt uppföljning och resultat
Undermåligt! Vi renoverade en toalett för två år sedan och Raimos rör skötte rörmokeriet. När vi nu är i färd med att renovera badrummet på övervåningen visar det sig att Raimos rör ej bytt ut gamla gjutjärnsstammar i den nyrenoverade toaletten vilket innebär att vi bli tvungna att bryta upp det nylagda golvet. Anlita inte Raimos rör!
Raimos rör blev akut inkallade av fastighetsförvaltaren för att ta hand om ett stort läckage i ytterväggen i vår våning, en skada som de fick bila upp och åtgärda ner mot källaren. Jag är helt nöjd. Fick superbra info innan de startade, de höll tiderna, fick löpande info när de var tvungna att utöka åtgärden. De jobbade snabbt och hade ett trevligt och professionellt bemötande. De städade upp snyggt efter sig också. Jag kan verkligen rekommendera dem.
Våren 2022 Installerade Inneklimat en luft/vattenvärmepump i vårat hus. Efter att säljaren rekommenderat oss en AIR X 413 som bästa alternativ för vårat hur hus så valde vi denna. I och med att huset ligger på en höjd så skulle det bli svåråtkomligt att borra för bergvärme så luft/vatten fick bli alternativet. I skiftet Mars/april installerades pumpen och redan från andra dagen började pumpen visa felkoder. Det kollades och nollställdes men man visse inte varför det hänt. Detta hände flera gånger under våren. Sen kommer sommar och eftersom värmen inte använd då så klarade vi oss från felkoder fram till hösten då det började igen, felkoderna kom var och varannan dag, varje gång slår pumpen av och pannan går på el. Man kollar några gånger under vintern men problemen fortsätter, vi får elräkningar mellan 10000-20000kr per månad för att pannan går på el och ändå inte värmer upp huset ordentligt(kalla radiatorer), man byter något kärl i innedelen för att trycket faller till noll varje dag. Man är ute och försöker fixa det ett 10 tal gånger. sen kommer våren/sommaren och felkoderna slutar eftersom huset är varmt ändå under sommaren. Nu i slutet av september så börjar felkoderna igen när det blir kallare ute. Vilket resulterar i att huset är kallt när man kommer upp på morgonen. I vintras klarade inte elpatronen att få upp husets värme till mer än 17-18 grader och ändå så dyra elräkningar. Man pratade flera gånger om att sätta upp någon form av utjämningskärl men det har man inte gjort. NU när när dom återigen ska försöka att fixa detta detta så vill dom att vi står för kostnaden själva!! Vi har köpt en luft/vattenvärmepump för över 120 000kr som vi har haft i snart 1 ½ år som aldrig har fungerat som det ska och att man nu försöker ducka problemet istället för att lösa det. Hur kan man ens förslå att vi som kund ska betala för något som inte fungerat under hela denna tid? När jag påpekade att jag inte vill betala för detta så bokade man direkt av tiden för att komma och kolla på vår felande pump. Vi bytte från direktvärkande el till en modern uppvärmning och det har bara orsakat problem, stora kostnader och samma uppvärmningskostnader som innan. Så sjukt besviken på Inneklimat
De är killarna lyckades bara installera 1 av 3 toaletter korrekt. De har tagit alla möjliga genvägar, de dyker inte på avtalade tider, ställer inga frågor för att få tveksamheter utredda och var måttligt intresserade av arbetsuppgifterna.