Rum21

Rum21

Omdömen totalt
12
Snittbetyg
1.0
Skriv ett omdöme

12 omdömen om Rum21

Visar 12 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Leon Ludvig L

Lång leveranstid, oflexibel support, väldigt omständigt och dyrt att returnera. Rekommenderas EJ / Aldrig igen

Linda T
Skrev om Rum21

Fruktansvärt dålig kundservice som helt klart gör allt för att trötta ut kunden. Köpte 4st dyra stolar. Två var sönder vid ankomst. Returnerade på deras hemsida i februari och har sedan dess fått lov att jaga dom på både Mail och telefon. Då processen drog ut på tiden så gick jag till sist med på en kompensation som var en femtedel av vad EN stol kostar. Dom pengarna kom aldrig och royal designs svar på det är att jag måste kontakta DERAS bank. Det här är alltså fyra, snart fem månader senare. Aldrig mer köp från detta... 

Klas R
Skrev om Rum21

Usell kundservice. Skickade i retur, fick ingen bekräftelse på mottagen retur. Sedan damp en faktura ned med inkassokrav för obetald returfrakt 7 veckor senare. Ingen första faktura på frakt hade skickats. Dessförinnan tog det 6 veckor att få det jag beställlt. Handla sldrig här!

Simon John Severin B

Detta är i särklass det sämsta kundtjänstmottagadet, service och upplevelse jag varit med om. Jag avråder alla att handla härifrån, ett fantastiskt värdelöst företag. Min process med Royal Design har tagit drygt fyra månader, nu har jag tröttnat och får tyvärr erkänna mig besegrad av deras uttröttningstaktik. Vi beställde 6 st Ton Nr 14 stolar och allt har varit precis så dåligt det bara kan. Till en början utlovades leverans om 2-5 vardagar, vilket i själva verket tog över två veckor. Men det var först efter leveransen... 

Kamo P
Skrev om Rum21

Det här är tredje gången jag beställer från Royal Design och liknande händer. Det går till som så att man först får beställa varan på hemsidan, sedan efter några dagar får man mail om att varan inte fanns på lagret och ska beställas och att leveransen blir därmed försenad, sedan efter ytterligare några veckor så får man ett till mail om att leveransen blir ytterligare försenad p g a leverantören... sedan efter en vecka får man mail om att varan inte kommer komma in mer eftersom den utgått. Det slår aldrig fel! Själv... 

Kamo P
Skrev om Rum21

Det här är tredje gången jag beställer från Royal Design och liknande händer. Det går till som så att man först får beställa varan på hemsidan, sedan efter några dagar får man mail om att varan inte fanns på lagret och ska beställas och att leveransen blir därmed försenad, sedan efter ytterligare några veckor så får man ett till mail om att leveransen blir ytterligare försenad p g a leverantören... sedan efter en vecka får man mail om att varan inte kommer komma in mer eftersom den utgått. Det slår aldrig fel! Själv... 

KRISTOFFER E

Ljuger om kampanjer. Kör kampanjer på varor dem inte har i lager och när varan kommer in i lager tar de bort kampanjen. går inte att lägga en vara i varukorgen när den inte finns i lager alltså går det ej heller att ta del av de påstådda kampanjerna.

FREDRIK S

Har både fått reklamera hos ARN och polisanmäla men får fortfarande inte tillbaka pengar på min retur. Det här företaget kan inte få fortsätta såhär. En helt klart dålig företagskultur som verkar behandla personal och kunder som skit. Låt bli att handla här!!!

JAN L
Skrev om Rum21

Beställde varor 29/11 för avhämtning i butik. En vecka senare ringer jag o får svar att de inte kan se något i sina system för tillfället o ber mig maila. Jag mailar o frågar vad som händer och får svar 5 dagar senare (11/12) att de till slut skickat min vara.  På julaftons morgon ringer jag butiken där jag skulle hämta varorna då jag inte hört något mer. De har inte fått något paket. Mailar deras kundtjänst igen men får inget svar. Ringer dem i mellandagarna och får vänta 45 minuter i telefonkö. Kommer till slut fram... 

Anders L

Oacceptabelt dålig kundservice! Strax före jul fick jag min beställning-2 champagneglas. De var illa packade och ett var trasigt. Jag upptäckte också att jag beställt fel sort så jag skickade ett mail och frågade om jag kunde få en returfraktsedel och om jag behövde returnera det trasiga glaset (jag la in ett foto på det på reklamationsblanketten). Nu, efter 6 mail (det första 18/12!) och försök till telefonkontakt (satt en halvtimme i kö innan jag kopplades bort) har jag fortfarande inte fått svar på frågan om returfraktsedel.... 

VERONICA B

Retur? De pengarna ser du aldrig igen! Jag returnerade i juni varor som jag inte var nöjd med, endast några dagar efter att jag hade fått dem (så helt inom köpvillkoren) och genom deras logistikpartner som kom och hämtade varorna hemma hos mig (återigen helt enligt deras instruktioner). Efter flera månader slog det mig att jag inte sett någon bekräftelse från Royaldesign eller att jag fått några pengar återbetalda, vilket också stämde när jag kollade med banken. Dock hade jag en bekräftelse från logistikfirman med foto... 

Frida E
Skrev om Rum21

Jag la en order och leveranstiden skulle ta upp till 4 dagar. När jag inte hört något på den fjärde dagen så ringde jag till kundservice för att ta bort ordern (då jag gick och köpte sakerna i en royal design butik ist) utan att få nått svar, ringde väldigt många gånger i tre dagar utan att någon svarade. Skickade mail utan att få svar förens efter väldigt lång tid. När jag tillslut fick kontakt med kundservice så sa de att de självklart skulle ta bort ordern och göra en retur då den skulle hämtas i butik och jag hade beställt... 

Filtrera omdömen