Lurendrejare med riktigt fula metoder! Galen ledning som själv går in och i affekt hotar enskilda kunder med att stänga ner fibern för dem, med dyra upplåsningsavgifter, om man inte betalar fakturor för t.ex. ip-telefoni som de aldrig ens lyckats aktivera så att den går att använda.
Tyfon Svenska AB
25 omdömen om Tyfon Svenska AB
Jag väntade i telefon och min väntetid beräknades till mindre än 1 minut i över 60 minuter. Sen stängde deras kundtjänst. Att be om ett nytt lösenord till deras inloggningsfunktion fungerade inte. Uppkopplingen är inte stabil trots ny routerutrustning etc Det enda som gör att jag är kund är priset
Vill varna alla för Tyfon Svenska AB. För tre månader sedan bytte jag till Tyfon som min nya ISP och sedan dess har jag inte haft användbart internet. Anledningen till att jag bytte till dem var att de påstod sig kunna leverera VDSL 30/12 till mig och jag behövde lite snabbare upplänk än de 24/1 jag hade. Sedan dess har min hastighet normalt legat på 0,4/0,3 Mbit/s. Otaliga kontakter till deras så kallade tekniska support är helt verkningslösa. Kontakter med kundsupporten med önskningar om hävning av abonnemanget är verkningslösa....
Väldig professionell sätt försöker till alla medel att fixa mobilen .. mycket bra service och prisvärd
Ett bolag som jobbar för sig själva och inte bryr sig om kunderna. Jag hade stora problem med Tyfon. Det började med att min tjänst inte fungerade ordentligt då det fanns en befintlig anslutning i lägenheten som jag inte hade minsta aning om. Det var två veckor av "har du startat om routern? Koppla ur kablarna och koppla in dem igen." innan någon hos deras support (som det tar ca 30 min+ i kö att komma fram till och deras hemska pausmusik som går i loopar på 20 sekunder!) sa "Oj, det finns ju en befintlig anslutning...
VARNING!!!! Först kunde jag inte säga upp mitt bredband då jag hade för lång tid kvar på bindningstiden. När jag sedan säger upp den är det för kort tid kvar så dom förlänger automatiskt bindningstiden med ytterligare 3 månader. Dom erbjuder mig att betala mig ur avtalet men vem vill betala sig fri för en tjänst man inte får ?!?! Dessutom visar det sig att Tyfon spelar in samtliga telefonsamtal med sina kunder i smyg. Så är ni måna om integriteten så är kanske inte Tyfon första hans valet. Ett riktigt blufföretag med andra ord! Det finns andra och bättre operatörer, välj dom istället!
Riktigt dåligt beskriver inte företaget. Fiber gick ner på början av året och problemet anmäldes den 3/1. Vi bekräftade att det var bara vi som tappade tjänsten och att grannaran hade inte problem med sitt. Sedan dess har vi ringt in nästa varje dag för att höra att problemet ska eskaleras och att dom ska ta kontakt med dom som äger stadsnätet. Oavsett av hur många gånger dom har sagt detta, har vi aldrig fått ett svar tillbaka från Tyfon via email eller telefon. Efter två veckor fick vi ett samtal och besök av en tekniker...
Undvik Tyfon! Av alla usla telekomföretag är nog detta det sämsta jag träffat på. Beställde telefoni till mitt bredband, sen funkade det inte i två månader. Omöjligt att få tag på support.Jag vägrade betala och då kom kraven från inkassoföretaget. Dom svarade varken på mejl eller telefon. När jag till sist tog ledigt från jobbet för att kunna sitta i kö fick jag till slut tag på nån. Dom erbjöd då en månad kompensation, och jag sa ja. Sen visade det sig att dom iaf ville ha betalt för kravkostnader m.m. Ångrar djupt att jag valde dom.
Riktigt dåligt, efter fått 3 olika pris som givetvis ökat med varje samtal så blir man riktigt förbannad! Kan man inte tjänsten man säljer ska man inte heller sälja den. Inkompetens och för företagetsvägnar ber jag er UTBILDA er PERSONAL!
Skräp och de är inte riktigt kloka i huvudet med rena maffiametoder. Skickar alltid felaktiga och bestridna fakturor till inkasso samtidigt som de använder bredbandet (som skulle vara gratis i 36mån genom min fiberinstallatör) som utpressningsverktyg för att framtvinga betalning för IP-telefonin som de trots ett halvårs försök inte lyckades få att fungera.
Beställde uppgradering från 10 till 100 mbit för ett halvår sedan. Har inte fått det än. De påstår att jag har fått det. Var bortrest ett par veckor fram till nyligen och hade tydligen missat att betala en faktura. Skickades till Intrum Justitia omedelbart inklusive "administrationskostnader" på 890kr. Skojarföretag. Håll er borta.
Jag har ingenting bra att säga om Tyfon. Deras kundtjänst är under all kritik då det snarare är kunden som ger service till dem än tvärt om. Jag har fått betala för ett bredband hos dem som inte funnits under flera månader. Ringer kuntjänst och dem vet inte var det är, tar flera månader och jag ringer flera ggr i månaden men får inget svar på vad problemet är. De säger att de ska ringa upp efter varje samtal vilket aldrig sker. Har sagt upp det pga av detta med får inget svar, skrev ett till mail angående uppsägningen och...
Jag kan dessvärre bara haka på den negativa trend som finns att läsa nedan. Jag ligger för närvarande i tvist med företaget där jag trots "nertid" på 1 vecka för både ip-telefoni och bredband (100/10) inte kan kompenseras då Tyfon anser att felet (vad det nu var, fick aldrig någon feedback!) löstes inom skälig tid?! Något som också nämns i avtalet - men jag försöker få klarhet i vad just skälig innebär och kanske framförallt, vem avgör detta? Händelsförlopp i korthet: - Fel på Tel & Bredband, upptäckdes den 3:e...
Säger upp mitt abonnemang 25 oktober. Med tre månaders uppsägningstid tror jag att jag kan avsluta abonnemanget lagom till flytt i slutet av januari. Men de har speciella regler och uppsägningstiden räknas från avtalstidens slut, och jag måste då betala för tre månader extra, alltså ända till maj! Fruktansvärt dåligt!
Dom låser in dig i ett avtal som förlängs automatiskt. De tar inte hänsyn till din uppsägningstid (3 månader) även om bindningstiden är slut. Jag ska betala tills sista april trots att jag sagt upp min avtal i november. Oseriöst så in i h*lvete förtjänar inte ens en stjärna!
Jag tar mig den här tiden för att skriva en recension om det här jävla skojarföretaget bara för att de lurar folk och gör det systematiskt och medvetet. Tyfon höjde sina priser för stadsnätet i Gbg, och hänvisade till att Itux höjde sina priser och därför var de tvungna att höja sina. Detta stämmer inte, för att ingen av de andra leverantörerna höjde sina priser, och jag pratade med två av dem och de sa att de inte kände till att Itux hade höjt sina priser. Det var det första. Det andra är att Tyfon skickade info om ändrade...
Har aldrig haft ett värre företag att haft göra med, tyvärr så missade jag säga upp bredbandet vid flytt,efter en månad skickas fakturan till inkasso som är i sin tur skickar till kronofogden efter 10 dagar. Inte nog med det så har man uppsägningstid på 3 månader. Och vill du minska hastigheten så lägger de en straffavgift på 300 kr så du blir mer eller mindre tvungen att ha de i tre månader till utan att kunna använda tjänsten!!!
Beställ aldrig Tyfon annars kommer ni bli lurat. De är värre än demoner
Fruktansvärt dålig kundservice. Internet lägger av då och då och är nere i flera dygn. Lovar att ringa upp men gör det aldrig. ALDRIG MER.
RIKTGT DÅLIG ! dålig service, Ingen kontakt!!!!!!! Bidningstiden hos Tyfon ??? 1mån- 2mån- 3, lel 4, el ..6??? man vet aldrig!!!
Jag har också blivit lurad av detta fullkomligt oseriösa skojarfirma. Tyfon tillämpar ett avtalssätt där bindningstiden är tydligt löpande, som förnyas efter var tredje månad efter att 6-månaders bindningstid har gått ut. Fast detta står naturligtvis inte i det avtal man sluter med Tyfon, utan endast att bindningstiden är 6 månader, och ingenting annat. Därefter skulle ju tillsvidare-avtal gälla. För det andra är uppsägningstiden av avtalet 3 månader, medan uppsägningstiden i det avtalet Tyfon tillämpar i det dolda...
Oseriösa, dålig service, halv stärna på allt En av de sämsta, blir uppringt av en snubbe som ska sälja sina tjänster, jag tyckte att det lät bra och beställer 100/10 för 200 kr i månaden, men får istället betala 259 fattar inte varför, jag kom dessutom överense med säljaren att det skulle vara 1 månads uppsägningstid, men när jag försökte säga upp den under nästan två veckors period, där jag använde mig av telefon (ingen svarade) fyra olika mail (inget svar) till slut så ringer jag och låtsas vilja beställa ny tjänst och...
Tyfon Svenska AB ringde mig för ett över ett halvår sedan och ville sälja sina tjänster. Bad om att få mer information för att jämföra mot andra leverantörer och ville inte ta något beslut på telefon. När det börjar dimpa ner 2-3 fullmakter i brevlådan där de vill att jag skall skriva över mitt abonnemang till Tyfon Svenska AB börjar jag ana att något inte står rätt till. När jag ringer till deras kundtjänst tar det för det första 20min innan något händer varav samtalet avbryts. Så jag tar ett djupt andetag och får ringa...
Det står klart och tydligt att uppsägningstiden är 3 månader i beskrivningen av tjänsten. Trots det hänvisar Tyfon till en väldigt otydlig del i deras allmänna villkor som enligt Tyfon betyder att tjänsten fortlöper i 3-månadsperioder, vilket gör att den faktiska uppsägningstiden kan bli upp till 6 månader. Jag sa upp bredbandet 3 månader innan flytt, men blev påtvingad ytterligare 2 månader trots att jag inte kommer bo där, eller ens ha kontrakt på lägenheten då. Fult knep tycker jag, men Tyfon använder sig gärna av...
Sämsta leverantören jag blev faktiskt lurad av Tyfon AB. Jag beställde internet 100/10mbit och ip telefoni. ip-telefonin skulle kosta 0kr per månad vilket står i båda www.bredbansvaljaren.se och på avtalet, men de debiterade 56kr per månad trots att man inte använde tjänsten ip-telefonin. jag klagade och fick rätten, de drog tillbaka tjänsten ip-telefonin. men de tycker fortfarande att avtaletsuppsägningstid gäller med 1 år trots att de fick tillbaka tjänsten. löjligt vad? jag skriver till den som är ansvarige och aldrig...
Värdelöst! Snudd på omöjligt att komma fram på telefon till någon form av kundservice. Anställd la på luren i örat. Det tar en månad för dem att svara på mejl. Väldigt svårt att säga upp avtal och bindningstid på 3 månader kan bli 6 månader då de tydligen bara avslutar abonnemang kvartalsvis och 3 mån börjar räknas då!