Upsales Nordic AB

Upsales Nordic AB

Llama 070-317 73 24 www.upsales.com
Omdömen totalt
13
Snittbetyg
1.7

13 omdömen om Upsales Nordic AB

Visar 13 omdömen med 1.7 i snittbetyg
Salih S
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Efter att ha varit flerårig avtalskund hos Upsales som såldes in som ett säljstöd med prospekteringsmöjligheter till oss blev vi smått chockade över att man mitt under pågående avtalstid plockar bort prospekteringsmöjligheten från tjänsten och istället begär 399kr/månad och användare extra för att det numer är en "extratjänst". Vi ska alltså betala ytterligare 20tkr för något som vi fick insålt som själva grundbulten i systemet för vår del. Till råga på allt så är självklart abonnemanget förskottsbetalt på årsbasis och... 

Reco tipsar!
Hot Help
4.8/5 i betyg av 697 omdömen 4.8 av 697 omdömen
BadgeSixYears

Snabb service och kunnig personal.

First-Name L
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Efter att min mor gick bort, försökte jag avsluta avtalet mellan hennes företag och Upsales efter jag sett att fakturan för 2024 kommit. När jag mailade Upsales om avslutandet av tjänsten fick jag svaret att uppsägningstiden är 3 månader. Trots de tragiska omständigheterna kräver företaget betalning för hela året. Detta är inte bara oetiskt utan också djupt omoraliskt. Jag försökte kompromissa och sa att jag kan betala för 3 månader in i 2024, men det är inte vad som står i avtalet, svarar Upsales. Ett företag som inte... 

ANDERS A
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Heeeelt ofattbart dålig kundservice. Som flera andra skriver här! Vi har varit kunder i mer än fem år. Haft faktureringar till dem på över 100k per år. När vi skulle byta system till en mycket mer sympatisk konkurrent missades det att göra enligt systemet. Däremot har vi vid flera tillfällen fått hjälp med exporten och migreringen av data. Och sedan ett halvår tillbaka varit öppna med att vi ska byta. När vi migrerat allt återkommer Upsales med att det inte är uppsagt på rätt sätt och att vi är bundna i 1 år till. Vi... 

Reco tipsar!
Mobilfrid AB
4.7/5 i betyg av 1594 omdömen 4.7 av 1594 omdömen
BadgeEightYears

The service was good and very fast, which I appreciate. However, the price felt a bit high 1699 kr for a non-original iPhone 11 screen repla

Mephira S Mephira S
Läs mer omdömen
Anders B
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Helt ok produkt men otroligt fyrkantigt bolag som missar på allt vad kundservice innebär! Att förhålla sig följsamt med kunderna brukar vara ett framgångsrikt koncept istället för att varje krona skall in, vi vänder oss till en annan aktör framgent.

Axel Wilhelm Eugene L
Escribió sobre Upsales Nordic AB

VARNING! Oseriöst företag vars affärsmetoder är att ta betalt för oanvända licenser trots att licenserna sagts upp innan faktureringsperioden. Deras affärsmodell är byggd på att fakturera kostnader för tjänster som inte används och trots att vi påpekat detta hävdar de att vi ändå behöver betala för de oanvända tjänsterna i ytterligare ett år(!)

Alexander M
Escribió sobre Upsales Nordic AB

VARNING! Bolaget är helt ointresserad av att ha nöjda kunder och lurar sina kunder att betala mer än vad dom är i behov av. Katastrof behandling har vi fått som kund på Upsales, där vi efter ett år som kund hade helt andra behov och ville göra ändringar men där dom trots detta tvinga oss att betala för dubbelt så många licenser och även tilläggstjänster än vad vi var i behov av OCH dom krävde betalning på alla tjänster 1 år i förväg, dom kräver att vi ska betala för saker vi inte är i behov av ETT år framåt i tiden och... 

MARCUS E
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Jag vill utfärda en allvarlig varning för detta bolag. Vi var ytterst noga med att informera dem om att vi bara ville testa deras system. Nu plötsligt hävdar de att vi ingått ett avtal pga passivitet och är bundna 12 ytterligare månader till dubbla kostnaden, 35 000:-. De beter sig riktigt illa och företagets CRO skrev ett mail till mig efter att jag recenserat dem och hotade mig med rättsliga åtgärder för det fall jag inte tog ner recensionen, något jag naturligtvis inte tänker göra.

LINUS A
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Skulle testa en månad när de var en del av Fortnox men precis då avslutade de sitt samarbete med Fortnox och vid nästa inloggning fick man ett långt avtal att godkänna som tydligen gjorde att jag blev uppbunden på ett år. Kontakta dem men fick inte bryta avtalet, de hävdade att de hade lång bindningstid med hänsyn till sina kunder... Företag som tror på sin produkt behöver inte ha lång avtalstid.

RICHARD R
Escribió sobre Upsales Nordic AB

"Jag har använt en del olika CRM-system genom året, men Upsales är utan tvekan det bästa. Lätt att använda, går att avancera användandet, och supporten finns alltid nära till hands om det är något man inte skulle förstå"

Svar från Upsales Nordic AB

Hej Richard. Tack för din recension! Vad härligt att du gillar vår produkt :) Med vänliga hälsningar, Ami.

KIT E
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Användarvänligt och kraftfullt CRM med smidiga funktioner så som prospekteringsverktyg, marknadsföring och uppföljning direkt i systemet. Kan varmt rekommendera Upsales

Svar från Upsales Nordic AB

Hej Kit. Tack för din feedback! Kul att höra att du gillar Upsales lika mycket som vi gör. Med vänliga hälsningar, Ami.

Andreas B
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Näst sämsta CRM-systemet jag någonsin provat på (efter LimeGo som faktiskt är ännu sämre). Har tidigare erfarenhet av bl.a. Pipedrive och HubSpot som båda har många både för och nackdelar men värt att tilläggas är att HubSpots grundläggande funktionalitet både är gratis att använda med bara ett fåtal begränsningar. HubSpot är flerfaldigt mycket bättre än Upsales som har många onödiga steg, driftstörningar, onödigt många flikar för enkel funktionalitet som kräver en massa flikar och klick för det dagliga arbetet. Upsales... 

Svar från Upsales Nordic AB

Hej Andreas. Tack för din feedback. De system du nämner passa bra för olika typer av företag. Väldigt tråkigt att Upsales inte var rätt för just dig men hoppas du hittat ett annat system som passar dig och hur du arbetar bättre. Om inte finns vi alltid här för vidare frågor: info@upsales.com Med vänliga hälsningar, Ami.

Elias A
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Upsales har som alla CRM-system för- och nackdelar. Tyvärr väger nackdelarna tyngre, rätt många driftstörningar och onödigt många steg för att genomföra enkla åtgärder.

Svar från Upsales Nordic AB

Hej Elias. Vad synd att du tycker det. Vi har gjort flera uppdateringar och förbättringar i produkten som förhoppningsvis gör att fördelarna tar övertaget. Boka gärna in en demo om du vill veta mer: https://www.upsales.com/sv/boka-demo/ Med vänlig hälsning, Ami.

Hubbert L
Escribió sobre Upsales Nordic AB

Upsales är svårt att jobba i pga alla aktiviteter, kampanjer, filter och annat. Det är svårt att göra ändringar utan att öppna flera tabbar i webbläsaren. Upsales har driftstörningar ganska ofta. Supporten är trevlig, men vad gör det när plattformen inte uppfyller deras tyvärr för goda rykte. Jag är långt ifrån nöjd och vill byta.

Svar från Upsales Nordic AB

Hej Hubbert. Vad tråkigt att höra att du känner så. Mycket har hänt i produkten på sistone. Skapa gärna upp ett testkonto för att prova alla våra nya uppdateringar! https://www.upsales.com/sv/skapa-testkonto/ Med vänliga hälsningar, Ami.

Filtrera omdömen