Kan inte hantera reklamationer! Cykelkraft/Cykloteket/Spobike AB krånglar till det när de ska hantera reklamationer! Reklamationen började den 22 oktober! Från början fungerade det hur bra som helst, men sedan tog det en evig tid och blev bara dåligt. På frågan om de kunde skicka en ny del svarade jag att de kunde skicka den hem till mig och angav adressen. Efter evig tid kom äntligen en ny del, men till butiken. Då hade de tydligen frågat om det var okej att skicka delen till butiken fast jag angivit att jag ville...
Cykelkraft.se
Om företaget
Välkommen till oss på Cykelkraft.se! Cyklar är vår passion. Vi driver en webbshop, en fysisk cykelbutik och en cykelverkstad. Här hittar du verkligen allt! Från cyklar till tillbehör och reservdelar. Vår vision är att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Detta gör vi genom ett brett utbud, konkurrenskraftiga priser...
98 omdömen om Cykelkraft.se
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Leverans, betalning och order gick bra utan anmärkning ändå tills dess att varan gick sönder, då är det helt omöjligt att få genom en reklamation, dom hävdar direkt att det är yttre påverkan och ignorerar totalt de argument man har på ett väldigt nonchalant sätt. Köper ni en produkt som kan kräva reklamation, välj gärna annat företag.
Beställde ett antal varoro för ca 1 månad sedan, alla har fortfarande inte levererats. Jag har försökt få kontakt med deras support men det har gått över en vecka och jag har fortfarande inte fått svar.
Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.
Jag beställde en elcykel. Jag fick hem cykeln men sadeln är sliten och fotstödet är repad. Jag ville skicka tillbaka cykeln men nu vill de ha 999 kr för returkostnad. Var försiktig när ni handlar från denna sida!!!
Jag fick mina HOKA-skor på en blixtsnabb dag. Hann knappt stänga datorn! Lite synd att förtaget inte samlar alla beställda produkter till enda sändning. (MILJÖTÄNK) Nu kom den lilla oljeflaskan i eget paket. Lena
Varor som enligt webshopen finns i lager finns inte. Efter en vecka annulleras ordern. Undvik!
köpte en studsmatta av de februari 2023. när paketet kom var den helt söndersliten och även några skumsskydd för pelarna var sönder. tog kort och skickade till de. De skyllde på transportföretag och att de inte hade något med det och göra, och vägrade ersätta de trasiga delarna. Jag tejpade de med silvertejp. Använt studsmattan en sommar, och när den ska tas ner så är de knyttygdelar som håller fast den runda skyddet på fjädrarna av så dålig kvalitet så flera av de vittrat sönder efter 1 säsong. Tar in alla delar i förrådet...
Går tyvärr inte sätta lägre än 1. Cykeln pajade, klockrent reklammationsärende. Cykelkraft höll med och skulle reparera varan. Sen var det tyst i 1,5 månader. Sedan dess har jag behövt höra av mig regelbundet för att bli uppdaterad. Nu har det gått 4 månader. Fortfarande ingen reparation och de vägrar återbetala varan. Fullkomligt och totalt värdelöst
Jag skickade in en retur. Cykelkraft menar att de redan krediterat returen vilket inte stämmer, de slutar därefter svara på ytterligare kontaktförfrågningar. Jag blev av med varan och mina pengar.
VARNING! Cykelkraft vilseleder och lurar sina kunder: 1. Leveranstiderna är felaktiga: "Min cykel" hade en leveranstid på 3 - 5 dagar. Efter över 5 veckor säger dom till mig att dom inte kan leverera cykeln och vill sälja andra cyklar till mig från andra märken. 2. Cykelkraft använder dina pengar som gratis lån: På hemsidan skriver Cykelkraft att dom bara reserverar pengar på ditt kort, men i själva verket drar dom direkt pengar från ditt kort. Du förlorar ränteintäkter, dom tjänar ränteintäkter. 3. Cykelkraft informerar...
CykelKraft utger sig för att montera cykeln med perfektion till mig som kund vid vid köp online. Nej det gör man inte, tyvärr så får du ingen cykel som är monterad med perfektion av deras cykelmontör. De har inte ens tagit ut cykeln från lådan sen den levererades av cykeltillverkaren, Det första som syntes efter man öppnat lådan från sidan var att bakskärmen var till en del skavd och skrapad. När cykeln tagits ut så låg där ett tunt lager damm på den. Bakre stänkskärm var skruvad så den låg dikt mot bakhjulet, kedjeskyddet...
Extremt långa handläggningstider på returner, fullpackade med dolda avgifter och extra kostnader. Min momentnyckel för 258kr skulle kosta 258kr att returnera. Handlar aldrig här igen, bluff och båg.
Cykelkraft (som numera ägs av Spobik AB), vilket skämt! Jag har alfrig hittills skrivit ett negativt omdöme för ett företag och om något dykt upp så har jag löst det med en dialog men det här gänget har lett mig till att börja med negativ recension 👏👏 Jag fastnar inte vid leveransen som dröjde ett tag, det händer. Det händer också att nån pryl har monterats lite sådär eller är trasig vid leveransen: Lite åtskruvande av mig själv och en ny pryl av dem så är det fine. Knappt ett år senare går den ena pedalen av mitt...
Handlade online till ett bra erbjudande för att få ordern annullerad och en bortförklaring kring underleverantörer. Jag tror cykelkraft ska hålla sig butiker, näthandel verkar de inte riktigt hantera.
Upplevt dålig service rakt igenom. Från att min beställda och bekräftade cykel inte kunde levereras på grund av en miss av dem. Samma dag den skulle levererats fick jag meddelande om att cykeln var slut på lagret. Jag upplevde deras kundservice som oprofessionell och trög. Ingen känsla för att försöka ordna det som blev fel. Kundservice skickar mail och upprepar samma sak hela tiden. Suck...
Lång leveranstid och dålig kommunikation. 5-7 dagar enligt ordern, fick varorna efter 24 dagar. Ingen information förrän jag hörde av mig efter 2 veckor. Ingen kompensation för förseningen. Bra utbud på hemsidan, men om jag behöver något i framtiden och hittar det på en annan sida kommer jag undvika cykelkraft.se.
Varning! Se upp så du står utan pengar och cykel! Jag fick vänta mer än en månad på min cykel. Leveransdatumet sköts fram hela tiden, vecka för vecka. Var tvungen att ring och tjata på dom för att få min cykel. När den kom var den inte monterad som utlovat. Var tvungen att montera pakethållare, styre, trampor och justera cykeln själv. Jag köper en premiumcykel för att få det perfekt från början! Vid beställningen kunde jag inte betala med faktura fick betala innan leverans. Det är en stor risk för jag misstänker...
Varning!! Returnerade en vara. Returen bekräftades men har fortfarande över två månader senare inte fått tillbaka några pengar. Om man skickar meddelande så svarar de inte. Om man ringer så säger de att man aka få pengarna men det kommer inga.
La en enkel beställning (två däck med slangar) men ändå blev första köpet avbrutet. När jag gjorde om samma beställning igen gick köpet igenom, fick bekräftelsemail och leveransdatum men inga varor kom. Kontaktade kundtjänst, det kunde inte hjälpa mig mer än att än en gång avbryta köpet och sätta tillbaka pengarna. Cykelkraft.se kommer jag aldrig mer handla ifrån.
Varning! Köp inte cykel här! Beställde cykel till sonens födelsedag och fick lev datum men ingen cykel kom, ringde och fick tillslut besked att dom inte hade cykeln vi beställt OCH betalat för i lager alls pga fel i systemet. Dom hänvisa till nyöppnade butiken i Bromma och att dom kunde ställa undan ett ex där som vi fick åka och hämta för att kunna få den i tid. Får sms om att cykeln är monterad och åker dit men dom kan inte hitta cykeln. Tillslut hittar dom den men får då veta att vi måste betala för den igen!!!! (har...
Känns som de verkligen har förstått att bra service ger kunder som handlar både mer och är återkommande! Känner mig trygg att de säljer bra produkter till bästa pris. Jag har nu köpt två cyklar till familjen av cykelkraft, men kommer säkert bli flera :-)
Helt klart 5/5! Snabb och smidig leverans, direkt återkoppling från kundtjänst och bra kvalitet på produkterna.
Snabba och bra när grejorna finns i lager. Bra sortiment och snabb och bra kundtjänst
Sämsta tänkbara att beställa från online. Lyckas överhuvudtaget inte skicka iväg alla delar som har beställt, skyller sen på PostNord och tar inte ansvar för att få iväg det som saknas. I övrigt riktigt oförskämd och otrevlig kundtjänst som överhuvudtaget inte lyssnar på det man säger och bara ger "politikersvar", d v s standardsvar som inte ens träffar rätt på det de besvarar. NOLL känsla för vad service är. Skulle inte ens rekommendera min värsta fiende något så här bedrövligt.
Om produkterna finns för omgående leverans går det snabbt, om inte postnord strular. Och om Cykelkraft har gjort sitt jobb med att uppdatera lagersaldot, händer lite för ofta att produkter som ska skickas ut direkt inte alls finns på lager, utan får upp till 5 dagar längre leveranstid då cykelkraft måste beställa hem produkten! + kundtjänst + snabba leveranser ( läs ovan ) + bra priser + gott om erbjudanden - lagersaldot i nätbutiken
Fantastisk support med garantiärende. Toppklass!
100% bluff och båg. Jag köpte en cykel på Cykelkrafts hemsida, fick orderbekräftelse och uppskattat leveransdatum 3 dagar senare. Kreditupplysning gjordes. Efter 4 dagar återkommer företaget och säger att cykeln är slut. Anledningen var enligt Cykelkraft att ”det tyvärr blir många felaktiga lagersaldos från leverantörerna i slutet av säsongen” samt ”att en nackdel med e-handeln är att man inte ser cykeln i butiken”. Otroligt oseriöst att sälja cyklar som inte existerar.
Cykelkraft är nog den sämsta firman jag haft att göra med. Stod på deras hemsida att leverans skulle göras inom 3-6 dagar. Mailade dom två gånger och ringde kundtjänst 2 gånger. Dom lovade återkoppling om leveransdatum men kunde aldrig ge mig ett. Efter över en månad så hävde jag köpet
Bluff o båg firma. Klarar inte av att leverera vad man beställt utan några förklaringar fast hela beloppet är draget, långa svarstider, personligen har jag haft ett ärende med felaktig försändelse i 16 dagar nu. Har inte kunden i fokus utan korta svar när och om dom svarar. Min rekommendation handla av någon annan!
Jag beställde en cykel på deras hemsidan. Cykel var ok men vissa delar som ringklocka, pedaler, flaskhållare var av den billigaste varianten.
Jag beställer i Juni, men infon att några av grejerna har 5-6dagar innan leverans, fine. Efter 2 veckor har ingen leverans skett. Jag mailar kundtjänst och efter 3veckor får jag ett svar att ordern bör levereras om någon dag. Vilken den gör. Men den levereras inte till mig utan någon i Karlstad. I tron att det är en internleverans väntar jag någon dag innan jag mailar kundtjänst och underbar vad som händer. Inget svar. Ringer några dagar senare och efter 10min i kö får jag prata med support som inte förstår vad som hänt...
Bra priser på produkter och stort sortiment. Senaste beställningen jag gjorde skickades dagen efter så det är bra och i sin ordning. I butiken i Täby fick jag ett otroligt nonchalant bemötande när jag var där och skulle köpa en cykel för 15.000 efter att ha kört 30 mil enkel resa. Jag vände och köpte cykeln på Sportson istället. Hoppas att det var en engångsföreteelse eller att det var just den säljaren som inte har koll på hur man bemöter en kund. Långsam support, men när de svarar så tycker jag att svaren har varit bra.
Helt bedrövligt! Sakerna jag beställde skulle finnas i lager trots det fanns dom inte i praktiken, fick ingen information om att grejer var försenad heller. Efter 1 timme i telefonkö kommer man bara fram till en otrevlig och oförstående kundtjänst Nej välj något annat företag om du ska beställa cykelgrejer på nätet!
Förmodligen en av de värsta erfarenheterna jag haft gällande näthandel. Har ej fått varan levererad ännu, 4 dagar efter beräknad leveranstid. De har skickat ut ett kolli på 1kg, vilket inte är i närheten av vikten på den vara jag beställt.. Så jag vet inte vad de skickat... Men har nu fått faktura från Klarna för att kollit har skickats. Kundtjänst ringde aldrig upp mig efter jag satt upp mig på återringningslistan. När jag väl kom fram till kundtjänst dagen efter var medarbetaren otrevlig. Hon sade att min...
Varning! Två varor beställda som enligt hemsidan skulle finnas i lager för leverans nästa dag (står fortfarande med leverans nästa dag på hemsidan). 15 dagar efter beställning har fortfarande ingen leverans skickats. De svarar inte på mejl, och komma fram på telefon är omöjligt, Vid försök till telefonkontakt har jag blivit bortkopplad i telefonkön bägge gångerna! Luktar begynnande konkurs om företaget. Lagersaldo och leveranstider på hemsidan är rena lögnen, skulle aldrig rekommendera någon att handla på Cykelkraft!...
Respektlöst! Kan man inte leverera är det väl bättre man respekterar kunden tillräckligt för att medge det. Beställde själv 15 april med leverans 19 april. Svåra att få tag på. När jag väl fick tag på support ringde de aldrig tillbaka trots att de skulle det. 18 maj avbeställde jag. 30 maj fick jag svar att det var för sent att avbeställa. Igår 25 juni fick jag meddelande om leverans?!?! Är 30 dagar för kort för avbeställning när normal leverans är fyra dagar?!? Klarna har tydligen redan fått info om att jag fått leverans...
Med en order på "varor i lager" och det tar 18 dagar till leverans. Mailar utan svar. Ringer och de säger att varan är packad och skickad (lögn), den levererades 8 dagar senare. Handla inte här!
Det står klart och tydligt att varan finns på lager och levereras SENAST dagen efter. Lik väl får man ringa efter 7 dagar och fråga var leveransen har tagit vägen. Då de kollar upp det så är den inte skickad. Det är riktigt dåligt!!!
Svin bra sida iaf om man köper dt50 delar
18 dagar leverans, 10 dagar på att få svar på mail, 40 personer i kö när man ringer.
Beställde två vikbara Continental. De kom riktigt fort och verkar, än så länge, verkar vara ett bra köp.
Snabb leverans och nöjd med det jag beställde.
Ordered a thule urban glide, delivery 5-8 days, I had to call them twice to find out why nothing was shipped, and then, 20-so days later, and one day after I called them, they mailed me claiming the item is not deliverable to them from Thule (for what reason, no clear answer!) and they offered a different alternative. Very long times to go through to customer service, and days before getting an email reply. Not professionals, stay away.
RIKTIGA klåpare som levererade en defekt cykel, ingen kompensation krångliga med retur, okunnig kundtjänst och vägrar betala tillbaka pengarna trots att cykeln är returnerad sen länge. Rekommenderar absolut inte cykelkraft!
Beställde ett par dubbdäck. Leveransen fungerade bra.
Har beställt cyklar vid 2 tidigare tillfällen (2013,2015) och fick då snabb leverans och bra återkoppling på orderstatus. Beställde nu en elcykel för flera veckor sedan med leveranstid 1-3 dagar. Det har nu gått över en vecka från utlovat leveransdatum. Orderstatusen har inte uppdaterats på hemsidan, jag har inte fått någon som helst info och när jag skrev och frågade om min order fick jag som svar att den är på plock och skickas inom kort. Jag väntar fortfarande... Är mycket besviken på servicegraden. Jag valde cykelkraft...
Beställde en cykel, med utlovad leverans 3-5 arbetsdagar, då varan fanns i lager. Detta var enda anledningen till att jag beställde av Cykelkraft, för den utlovade snabba leveransen. Dessa dagar har passerat med råge, kontaktar dem och får veta att den cykel jag köpt inväntar dem en leverans av nästa vecka!! Jag har förväntat mig cykeln redan förra veckan. Detta är inget företaget själva hört av sig till mig och beklagat sig för. Utan något jag fick höra av mig till dem för att få höra. Att dessutom sälja en...
Jag upplevde att det gick snabbt och felfritt, och så fick man godis på köpet! aldrig fel =)
Jag upplevde att det gick snabbt och felfritt, och så fick man godis på köpet! aldrig fel =)
God morgon Kristian! Vad kul att du valde att skriva en recension om oss här. Det var roligt att höra att du känner dig nöjd med hela din köpupplevelse - det glädjer oss verkligen. :) Du är varmt välkommen åter som kund hos oss och vi önskar dig en fin dag samt en Glad påsk! Varma hälsningar, Cykelkrafts kundservice
En fullträff, mycket nöjd med köpet, snabbt o enkelt
Hej Lars, Stort tack för din feedback! Vad kul att du är nöjd med hela din upplevelse hos oss, det glädjer oss givetvis då vi alltid strävar efter att du som kund ska känna att det gick enkelt och snabbt till! Finns det något som du undrar över eller som vi kan stå till tjänst med så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi på Cykelkraft önskar dig en trevlig torsdag! Varma hälsningar, Cykelkrafts kundservice