Varning för detta oseriösa företag köp inget här levererar inte beställda varor, kundservice finns inte.
441 omdömen om Hemfint.se
Riktig usel firma som bör läggas ner omgående. Det finns inget telefonnummer som man kan ringa och epost svarar de på först efter en vecka på och sen går det 1 vecka mellan svaren.
Varning! oseriöst förtag pga försenad leverans samt icke svar från kundtjänst. Betyg - 10 på alla sätt!
Beställde ett växthus 6,2 kvm och fick leverans idag eftersom jag först ska börja bygga det i sommar så har jag inte öppnat paketen helt utan kollade vad som var i varje. Allt mycket bra paketerat i träförpackningar, glas i en, sockeln i en och själva ramen i en. Allt har fungerat med kundtjänst eftersom fakturan från Svea kom lite för tidigt så fixade Hemfint längre betalningstid utan att jag behövde säga till. Bengt
Beställde en cykel för 20 000. Adderade tillval för 3500 som syntes i varukorgen och på priset. Betalade 23 500, men på orderbekräftelsen syntes enbart cykeln och ett lås. Fick enbart cykeln och ett lås. Nu får jag inte tag på dom och har inget bevis på att jag har köpt de här varorna annat än på priset (som skiftar hela tiden med rabatter)!
Kan bara instämma allas upplevelser. Noll återkoppling. Man får besked att det ska ske en leverans, skett 4-5 ggr. Sedan händer inget. Jag får inga svar. Jag har kontaktat dem hur många ggr som helst. de ger kryptiska svar och får inga leveransbesked. Det har gått 5 månader, skulle ta 5-6 veckor. Uppgiven!
Totalt opålitliga! Utlovad leveranstid på 7-9 veckor för en dubbeldörr blev fem månader. Oerhört svårt att få uppdateringar från kundservice som lovade att återkomma med besked - men aldrig gjorde det. När dörren väl levererades var måtten helt fel.
Beställer en innerdörr, kraftigt försenad, när dörren tillslut kommer är det en skjutdörr, jag tar bild och frågar när de kan hämta den felaktiga dörren, då säger de att jag fått det jag beställt och betalar inte tillbaka pengarna. Ytterst oseriös aktör.
Handlar aldrig mer från Hemfint! När det nya handfatet levererades var det krossat. Då upptäckte jag att Hemfint inte ens har en kundtjänst som svarar i telefon! Det tog 2-3 veckor innan då svarade på mail och verkade få inte ha läst det jag skrivit, utan frågade vilket besvär jag upplevde med produkten, det var ju krossat! När de äntligen skickade ett nytt handfat kom det till ett ombud, 18 kg... När jag bad Hemfint om hemleverans eftersom jag har betalat för det, så svarade de eftet 2 veckor stt de inte har hemleverans men att de önskade mig en trevlig dag....Så dålig kundservice, varning!
Beware of unprofessionalism at Hemfint!!! This was the worst experience ever in my life. Hopefully, this review will help someone not falling in the same trap that I did. I had ordered the front door for my house on 9th Sept 2024 with estimated delivery of 6 weeks. After not hearing any updates from Hemfint, I called them asking the status of delivery. Hemfint said there is delay from supplier so it will be delayed few more weeks. I was ok since mistakes can happen. IT TOOK FREAKING 4 months for Hemfint to finally say that...
Beställde ett växthus från Hemfint i höstas, Dysnomia 9,9 m2. Leveransen kom som utlovad, men det visade sig att delar fattas och att det dessutom var fel mått på växthuset. Vi blev lovade ett nytt växthus i november, leveransen kom aldrig. Nu vill man ge oss 20% av priset som "good will" för ett växthus som inte går att bygga ihop!Ett skämt! Så surt! Återstår bara att vända sig till ARN.
Beställde 3 ytterdörrar 29 Aug -24, fortfarande ingen leverans, trots att man i dag annonserar att artiklar finns i lager ! Helt omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst för att få besked Uselt agerande, man börjar misstänka svindleri :(
VARNING! Beställ INGET från detta bolag! Jag beställde fem dörrar 240614 som skulle levereras efter 6-9 veckor. Fortfarande har jag inte sett röken av några dörrar. DET HAR ALLTSÅ GÅTT 7 MÅNADER. All kommunikation försvann för 2 månader sedan och de har t.o.m. stängt av sin telefon. Förmodligen p.g.a. överbelastning eller obetalda telefonräkningar. Vem vet? Min känsla är att de står på randen till konkurs och underleverantörerna har slutat leverera varor till Hemfint för de får inte betalt. Det är vanligt när underleverantörer...
Företaget har fortfarande efter fyra (4!) månader inte levererat de skjutdörrar jag har beställt och betalat för. Leveranstiden angavs till ca två månader. De har inget telefonnummer och svarar inte på mejl. Bedragare som bör undvikas med andra ord.
Beställde en garageport men efter flera veckors väntan fick jag först monteringsdelarna och efter några veckor fick jag portbladen. Men det var fel storlek. Efter många mail fick jag en retursedel så jag kunde skicka tillbaka porten. Sen tog det några veckor till innan rätt monteringsdelar kom men inga portblad. Dessutom var skenorna rostiga men dom ville ha artikelnr på delarna som var rostiga men monteringsanvisningen ligger i paketet med portblad som jag inte har fått. Sen svarar dom inte mer på mina mail så man får väl åka ner till dom.
Jag köpte en viktbänk från hemfint. När vi packade upp denna var sittkudden full av mögel. Hemfint vägrar reklamera varan och ge pengarna tillbaka och hänvisar till att det gått mer än 2 veckor (det hade gått 4 veckor och vi hade förvarat kartongen i vårt hus). Detta har inget att göra med 14-dagars returrätt då det är ett reklamationsärende. Kommer aldrig mer handla något från hemfint och avråder andra att handla här.
Beställde innerdörr. Kort leveranstid. Visst.. efter ett antal påminnelser kom dörren till slut. Efter att ha packat upp den visade sig tydliga skador i ena sidan. Ett antal mail och anmälningar på deras hemsida och inga svar. Finns ingen telefon man kan nå dom på. Kommer aldrig mer att handla av dom!
Beställde ytterdörrar i slutet av Augusti, var då 6-9 veckors leverans. När det gått 9 veckor skrev jag och frågade hur det såg ut. Fick då reda på att dom var 3 veckor försenad. Efter 3 veckor hörde jag av mig igen och fick ett nytt besked att dom var ytterligare två veckor försenad. Nu, 15 veckor efter beställning har dom fortfarande inget datum när dörrarna ska levereras. Ska dock berömma dom för snabba svar via mailkontakt.
Vi beställde en dörr i augusti som skulle skickas den 16 november. Tio dagar senare hörde jag av mig för att fråga vad som hade hänt med dörren. Först då tog sig personen tid att undersöka saken. Jag fick veta att dörren skulle skickas "inom kort", men vi har fortfarande inte fått den. När man kontaktar kundtjänst via mejl är svarstiderna extremt långa, och det går inte att nå dem på telefon. De hänvisar hela tiden till orderstatus, men där finns ingen relevant information. Jag har kollat orderstatus dagligen, och det finns...
Jag beställde en dörr från Hemfint i augusti och har sedan dess fått löfte om leverans flera gånger, men utan resultat. Kundtjänsten är svår att få tag på och ger inga tydliga svar. Jag har försökt avbeställa, men de vägrar. Mitt råd: Håll er långt borta från Hemfint!
Så svåra att få kontakt med om något är fel. Beställde ett badrumsskåp som kom med amerikansk kontakt. Går inte att använda samt ett skåp som var skadat. Man orkar inte med deras långa tid att svara på mail eller åtgärda fel. Beställ köp på annat ställe som har en kundtelefon. Aldrig mer ett bolag utan kundtelefon.
Varje gång jag har beställt har leveransen varit grymt försenat. Just nu har jag väntat 4 månader (och väntar fortfarande) på ett fönster som skulle ta 5-7 veckor. Köp inte härifrån ifall du vill ha varorna levererade samma decennium.
Exakt samma för mig gällande växthus. Anna du får gärna höra av dig till mig. //Sassa
Beställde i juli ett växthus med härdat glas , leveransen kom som utlovats. Sen började problemen. 6 st av glasen till väggar o tak var för stora. Försökt via Mail få kontakt med företaget men får bara AI svar tillbaka. Att ringa går inte. Nu är vi inne i oktober o fortfarande ingen respons. Handla INTE från #hemfint ,
Varning!! Varning!! Köp inte fönster från Hemfint! Vecka 18 den 2/5 beställde vi 16 nya fönster till en totalrenovering av våran villa. Vid order fick vi löfte om 7-8 veckors leverans dock senast 26/6. Detta löfte fick vi både via telefon och mail. Efter otaliga mail och nya framskjutna leveransdatum har vi nu (2024-09-16) 20 veckor senare fortfarande inte fått några fönster. Vi har sedan länge förberett med hål i fasaden och vintern är på väg. Vi tvekade länge på om vi skulle försöka häva köpet och beställa från en...
Väntat 4 månader på ett fönster , dem säger en vecka till hela tiden, oseriöst . Handla aldrig där
VARNING VARNING VARNING! Jag beställde fönster i mitten på juli! Dom lovade en leveranstid på 5-7 veckor enligt deras hemsida! Jag har flertal gånger försökt ringa, nästan omöjligt att få tag i dom per telefon! Alltså, nu är det början på Oktober och jag har ännu inte hört ett ljud om min leverans, från och med att fönstren skickas från deras leverantör läggs det dessutom på ytterligare 2 veckor innan fönster når kund! Jag har mailat hemfint, fått svar av en "klara" som först skrev förväntad leverans den 23/9, nästa gång...
Nästan omöjligt att nå dom via telefon, dom svarar på mejl. Mopeden som jag beställde kom rätt fort men saknade skruvar,batteri samt mindre skador på kåporna fram. Jag har lyckats få tag på dom via mejl men killen svarar på allt annat förutom lösningen å hur vi går tillväga, så vi får se hur det går. Bättre att betala lite extra å köp från seriösa företag. Dom som gett en toppen betyg kan endast vara någon från dom.
Beställde ett altantak som efter bara ngn dag prissänktes med halva priset. Hemfint kunde inte göra ngt på mitt pris så jag returnerade varan enl ångerrätten. Jag skulle då stå för frakten. Hemfint lägger på 599kr utöver frakten och hänvisar till köpevillkoren som de har. Efter kontakt med ARN samt Konsumentverket som säger att hela summan ska återbetalas svarar Hemfint ” jag orkar inte tjafsa mer, du får tillbaka dina 599kr”. Jag kommer inte att handla av Hemfint fler gånger. I mina ögon ett oseriöst företag!
Köpte en stubbfräs i Maj och när den äntligen kom gick den inte att starta då hittade jag felet och tog kontakt med deras såkallade kundservice och blev lovad en ny säkerhetsbrytare men nu i slutet av Augusti har jag inte fått någon ny trots att jag varit i kontakt med dom ett flertal gånger och blivit lovad varje gång att jag skall få en ny brytare, fattar inte att dom vill skita ner sitt rykte för en sådan löjlig grej nu har jag tröttnat och köpt en brytare själv HANDLA ABSOLUT INGENTIG AV DETTA FÖRETAG LÅT DOM GÅ I KONKURS...
BE CARFUL!! when you buy from them and if something happens they will ignore your contacts I want to return something and after I accept to pay returned fees they stop responding to my messages on the email and all their phone numbers don't work!! I give it one star so I can write this comment very bad i don't know how they get some positive reviews maybe they are fakes
Jag beställde två ytterdörrar. De dåliga omdömmena om företaget oroade mig, men då jag enbart hittade den udda dimensionen på dörren i den färg som vi ville ha hos Hemfint beställde jag från dem. Leveransen kom till och med en vecka tidigare än utlovat, men ett av tre paket saknades. Efter att under två veckor försökt få kundtjänst att skicka de saknade delarna, så köpte jag dem lokalt för att kunna montera dörrarna. Jag avråder att köpa komplexa saker från bolaget då jag och många med mig inte får support av kundtjänst....
Skulle vilja sätta 2,5 av 5 i betyg. Beställde 1:a juli, fick fel vara levererad (ett paket rätt, ett fel). Väntetid 2-3 dagar för att få svar från hemfint, per fråga. Slutlig leverans 29:e juli. Detta på lagervara som skulle skickas efter 1-3 dagar. Hade gärna sett att företaget kunde ta tag i mitt ärende fortare och att deras support var mer alert. Fick pusha några gånger (o vänta 2-3 dagar per svar) för att hålla ärendet igång. Hade också önskat att de levererar på den tiden de lovar från första början, även första...
Köpte en pool av dom för väldigt mycket pengar och fick problem från första dagen med defekta delar. De svarar inte över huvud taget på varken mejl eller telefonen. Jag fick till slut tag i tillverkaren och de har hjälp mig i stället. Sämsta företag jag varit med om :-( Köp ej från detta bolag.
Köpte en ytterdörr och efter 2 år har ytterlager började släppa. Skickade in ett mail om reklamation för 2,5 vk sedan med bilder och även via kontaktformulären. Inte fått något svar alls. Ring deras kundcenter? Nej, telefonnr är avstängt. Finns inget sätt att kontakta dem och lycka till att få reklamation på deras 10år garanti på dörrar. Instämmer med dåligt service som många andra har skrivit. Önskar att vi köpt från någon annan.
worst company in the world, my parcel hasn't even been sent for 3 weeks and they said 1-3 days, I don't recommend it, total crap! How can such a company still exist! worst shit!
Fel i leveransen och går knappt att få tag på. Saknas saker i leveransen. Fick svar att de ska återkomma efter att de har pratat med leverantörrn. Men det gör inte det??? Varför kan man inte ringa detta företag???
Katastrof företag. Höll inte alls lovad leveranstid. Jag skrev till de 2 gånger och sa att om det kunde inte levereras inom lovad leveranstiden så vill jag att de radera beställningen. Så svarade de inte sista gången tills några dagar senare. Då när DHL skulle leverera jag bad de skicka tillbaks för att jag hade raderat beställning, och nu vill de fakturera mig för 749kr returavgift!! Inte alls hur det se ut på hemsidan - allt med 14 dagars returrätt och allt! Men jag skulle har accepterat avgiften om jag hade inte skrivit...
Beställde ett Växthus Titan - 12,2 m² som namnet lyder förväntar man sig att man får 12.2 m2 i area. Men dessvärre lurar dem en helt. Paketet kom hem till mig och så visar det sig vara 11.7 m2. Fick detta mejl i respons när jag undrade om varför jag har fått fel Storlek på kvadrat meter på växthuset. Vanligt vis när man köper hus, växthus m.m så räknar man kvadrat meter. Men svaret jag fick så verkade det som att Viggo hos hemfint har missat matte i skolan eller skolan överlag. " Hej Tack för ert mail. Ni ska ha...
Superbra personal och fick mycket hjälp med mina köp.
Sämsta företag Fick en uppsättning av träningsredskap Fabrksfel Fick en ny, kan inte sätta ihop Det ändå Fy##€ Väre än IKEA 200%
Varken hemfint eller kundtjänst går att nå på telefon konkurs eller vad
Köpte glasrutor för ett par år sedan. Leveranstid ca 14 dagar. Tog tre månader inklusive felleverans. Köpte växthus förra året. Beställde i april. Fick i slutet av juni inklusive två felleveranser. De automatiska öppnarna passade inte heller men jag har givit upp. Beställ aldrig något från Hemfint. Akta er noga för detta företag
Trädgårdsbordet vi fick saknade ben. Stolarnas stålben var böjda åt alla håll och täckta i vitrost. Det ska till särdeles dålig transport och förvaring för att galvaniserat stål ska korrodera och böjas. Allt det kan säkert skyllas på tillverkare och transportörer och går att fixa. Att det är omöjligt att få tag i dom för att skaffa fram bordsbenen är dock oförlåtligt.
Jag beställde en elmoped som jag fick ganska snabbt. Monerade ihop den och märkte att det saknades batteri. Efter påminnelse fick jag även batteriet Bra pris ! Stefan
Bra service! Lätt att beställa och snabb leverans.
Bra hemsida Bra priser. Lätt att hitta det man söker.
Över förväntan bra, stort och rymligt. Fruktansvärt enkelt att använda och packa ihop ;)
Företaget levde upp till mina förväntningar
Jag har nyligen beställt en cykel från Hemfint.se och väntar på leverans. Även om jag ännu inte kan bedöma produkten, verkade priset konkurrenskraftigt vid jämförelse med andra. Jag ser fram emot att ta emot cykeln och chansen att testa den.