Köpet gick smidigt. Bra kontakt med säljaren
Mälardalens Värmepumpcenter IVT Center
Om företaget
Välkommen till Mälardalens värmepumpcenter IVT Center! När du köper eller beställer din värmepump hos oss på Mälardalens Värmepumpcenter får du ta del av vår långa erfarenhet och stora kunskap inom området. Vi startade vår verksamhet för över 30 år sedan och har genom åren byggt upp en gedigen kunskap inom vatten, värme...
3 omdömen om Mälardalens Värmepumpcenter IVT Center
Ett fantastiskt fint bemötande redan från första kontakt . Vårt hus var i starkt behov sv Relining hade vi förstått vid upprepade stopp i avlopp . Malin som energikniippe gör att vi får till oss hur materialet arbetar och hela resan blev tydlig för .oss . När vi kommer till de personer som gjorde själva jobbet och som avslut lämnsde allt snyggt och städat efter sig ger vi 💯 % . Fantastiskt team !!! Tack till er alla !
För tillfället får de bara 2 i omdöme, vi får se hur det går på ett påbörjat servis ärende. Jag bytte min gamla värmepump till en IVT vent 402 för ca 1 år sedan via Mälardal servis. Försäljningen gick väldigt bra men sedan har jag haft strul med maskinen. Det verkar vara strul på inställningar av pumpen. Deras manualer är rudimentär och säger inte så mycket. Larm 5508 Högtryckslarm i Z1, kompressorn är av. Nu går den på elpatron i dessa elpris dagar. Det var ändå bra att servis killen som var i jour (anställd) hade tid i...
Installationen gick snabbt och installatörerna var duktiga.
Våren 2022 Installerade Inneklimat en luft/vattenvärmepump i vårat hus. Efter att säljaren rekommenderat oss en AIR X 413 som bästa alternativ för vårat hur hus så valde vi denna. I och med att huset ligger på en höjd så skulle det bli svåråtkomligt att borra för bergvärme så luft/vatten fick bli alternativet. I skiftet Mars/april installerades pumpen och redan från andra dagen började pumpen visa felkoder. Det kollades och nollställdes men man visse inte varför det hänt. Detta hände flera gånger under våren. Sen kommer sommar och eftersom värmen inte använd då så klarade vi oss från felkoder fram till hösten då det började igen, felkoderna kom var och varannan dag, varje gång slår pumpen av och pannan går på el. Man kollar några gånger under vintern men problemen fortsätter, vi får elräkningar mellan 10000-20000kr per månad för att pannan går på el och ändå inte värmer upp huset ordentligt(kalla radiatorer), man byter något kärl i innedelen för att trycket faller till noll varje dag. Man är ute och försöker fixa det ett 10 tal gånger. sen kommer våren/sommaren och felkoderna slutar eftersom huset är varmt ändå under sommaren. Nu i slutet av september så börjar felkoderna igen när det blir kallare ute. Vilket resulterar i att huset är kallt när man kommer upp på morgonen. I vintras klarade inte elpatronen att få upp husets värme till mer än 17-18 grader och ändå så dyra elräkningar. Man pratade flera gånger om att sätta upp någon form av utjämningskärl men det har man inte gjort. NU när när dom återigen ska försöka att fixa detta detta så vill dom att vi står för kostnaden själva!! Vi har köpt en luft/vattenvärmepump för över 120 000kr som vi har haft i snart 1 ½ år som aldrig har fungerat som det ska och att man nu försöker ducka problemet istället för att lösa det. Hur kan man ens förslå att vi som kund ska betala för något som inte fungerat under hela denna tid? När jag påpekade att jag inte vill betala för detta så bokade man direkt av tiden för att komma och kolla på vår felande pump. Vi bytte från direktvärkande el till en modern uppvärmning och det har bara orsakat problem, stora kostnader och samma uppvärmningskostnader som innan. Så sjukt besviken på Inneklimat