Beställde 6 stolar 29/11 2024 . En massa lögner om allt från det var lagrets fel, tillverkarens fel mm mm men inte leverans skedde. Låg ute med nästan 8000kr. Du kommer aldrig kunna ringa till dom. Dom har ingen kundtjänst utan får helt enkelt bara mejla med nått som känns som en robot. Jag la ner veckors arbetstid på att försöka få min leverans som skulle kommit 2-6 /12-24. Leveransen kom tillslut ( efter att kontaktat koncernledning och fraktbolag mm) . Som kompensation erbjöd dom 300kr!!! Handla absolut inte...
218 omdömen om Trendrum.se
Trendrum upphäver alla konsumenträttsliga rättigheter och lagar genom att bara svara kunder från en AI-bot via mail (man har sedan flera månader stängt ned möjligheten att komma i kontakt med företaget på annat sätt). Så om du får en defekt vara så har du inga som helst möjligheter att reklamera, om inte AI-boten är "på gott humör". Det finns inga verkliga människor att prata med om uteblivna, defekta eller felaktiga leveranser. Stor varning! Handla bara här för pengar som du har råd att förlora... Vidare kan nämnas att...
Riktigt skit företag, akta er för dessa!!!
Skojeriföretag som satt i system att blåsa sina kunder. Genom att inte leverera eller leverera fel eller skadade varor/ tar dessutom extra betalt för det. Handla inte här du förlorar dina pengar!! Gå in på Youtube och sök på trendrum Finns intressant inspelning där En spritt språngande galen chef berättar hur dem blåser sina kunder på Trendrum
Får inte stolen ,köpt och betald , skrivit otaliga brev til trendrum, venta i 3mån. Då skickade dom en stol som inte var i närheten av den beställde. Nå finns den här i sin papplåda och tar upp stor plats. Inga telefonnummer finns att ringa. Aldrig mera Trendrum !
Köpte en soffa - inte hört ett ord om leverans och det har gått en månad ! Bluff
Varning!!!! Trendrum visar sig vara ett ruffel och båg företag. Vi beställde ett matbord i november, skulle ta ta ca 4 veckor, nu är det februari och vi har inte sett röken av bordet. Leveransen är hela tiden framflyttad. Kundtjänsten verkar vara nedlagd, bara automat svar på mailen. Vi har försökt häva/avbeställa köpet av bordet, det går inte heller. Tyvärr sitter dom på våra pengar också. .Det blir väl att anmäla till Konsumentverket
Önskar att jag hade läst här först.. Samma upplevelse som övriga - varan skulle komma inom 2-3 dagar men har nu inte levererats på två månader. Kundtjänst svarade på första mailet och skrev då att den skulle skickas "inom ett par dagar" men när jag väl valt att nyttja min ångerrätt tystnar det helt. Idag kom så avin om att leverans var bokad - om ytterligare en månad! Skandalöst bluffbolag.
Har fått ett trasigt bord typ 30 dagar efter utlovad leverans och får inte kontakt med deras kundtjänst för retur uppgifter. Däremot har jag fått en faktura. Varnar verkligen för att köpa från detta företag.
Precis som betyget, riktigt uselt. Lång lång väntetid innan varan kom. När matbordet kom var det en spricka i bordsskivan samt att benen gick inte skruva fast i mitten på bordet utan det blev övervikt åt ena hållet. Ingen telefonväxel, svarar inte på mail för retur. Totalt värdelösa, beställ inte från Trendrum. Massa extra jobb och besvär bara.
Vill varna alla att närma sig detta oseriösa företag. De har ingen som helst kundtjänst värd namnet, utan förhalar bara alla ärenden till man ger upp. Vi har bråkat med dem nu i flera månader över en möbel som först aldrig kom, sedan var den skadad i tranposten när den väl dök upp och när de till slut faktiskt skickade så var det en helt annan produkt, med annan färg och form. Skrattretande inkompetens.
Uruselt rakt igenom. Försökte justera en beställning, några minuter efter den var lagd, med hjälp av funktionen på hemsidan. Funkade inte. Inte heller kundtjänst kunde genomföra den lilla korrigeringen av färg på produkten. Beställdes i början av december och fortfarande ingen leverans eller spårningsinfo. Endast svar av typen "goddag yxskaft" från en kundtjänst, utan vare sig kompetens eller befogenheter, som endast kan kontaktas via mail. Har tidigare haft positiva erfarenheter av företaget och dess kundtjänst, men att...
2 dagars leveranstid. Har nu gått 45dagar utan leverans. Ingen information. Inget telefonnummer. Skit företag!
Det har gått 10 dagar efter beställning, men inga svar inga leverans. Kommer polisanmäla detta!!!
Oseriösa och ingen kundservice. Fått fel vara, dessutom uppdelad i 2 leveranser med över en månads väntetid. Aldrig mer. Kommer göra en anmälan och hoppas att detta företag läggs ner.
Horribel kundtjänst. Tar INTE ansvar för varor som ska reklameras pga de skickat helt fel vara. Leveranstiden skulle vara kort så beställde och trodde jag skulle få den inom 1 vecka men tog 2 månader, fick lösa ut paketet i en annan kommun också och så var det inget jag beställt i paketet, skrymmande, tungt och får ingen respons på hur vi ska lösa reklamationen. Kommer ALDRIG beställa hos Trendrum igen.
Ett företag som det är lika bra att sätta en stor parentes kring. Går ej att få kontakt med (växel stängd, nerlagd) , inga svar via deras hemsida trots flertal försök. Existerar företaget verkligen mer än som en hemsida med automatgenererade orderbekräftelser som inte leder vidare någonstans ?
Liksom andra skriver finns ingen service alls gentemot kunden. Svårt att få någon kontakt. uppenbarligen stora brister i logistiken . Väntar fortfarande på besked om leverans beställt 29 november med 2-6 dagars leveranstid. Idag 4 januari inga besked om när .
Har beställt en spegel 9/12, som skulle komma innan Jul, 2-6 dagar. Fanns i lager, får inga svar och omöjliga att få kontakt med. Kommer aldrig handla där igen.
Varning för oseriöst företag!!! Jag beställde möbler med en utlovad leveranstid på 2-6 dagar, nu har jag väntat en månad och inte ett ljud från dom. När jag själv har tagit kontakt (via mail för som har stängt sin telefonväxel) så får jag bara ett beklagande över ”högt tryck” och att någon leveranstid inte går att fastställa.
VARNING alla som funderar på att beställa från Trendrum! Vår upplevelse har varit under all kritik, och jag känner mig tvungen att dela detta för att andra inte ska behöva genomgå samma frustration. Trots att jag beställde fyra stolar för EN MÅNAD SEDAN på premissen leverans 2-6 arbetsdagar, har jag fortfarande inte fått dem eller någon information om eventuell försening. Jag har kontaktat DSV (fraktbolaget) som har varit hur snälla som helst och de sa att de tydligen haft upprepande besvär med Trendrum som inte håller...
Beställde en säng från Trendrum den 20/9 som skulle levereras den 10/4. Kort därefter fick jag ett mail att leveransen skulle bli försenad till den 20/11. Två månaders väntan gick fortfarande inget svar eller uppdateringar. Har mailat flertalet gånger men inget riktigt svar om när sängen kommer eller ens någon typ av kompensation för detta dröjande! Åker nu bort under jul och skulle inte förvåna mig alls om sängen skulle levereras då jag inte är hemma. Så som sagt idag den 6/12 och fortfarande ingen säng eller meddelande om när. Aldrig mer säger jag bara!
HANDLA INTE AV DEM! Jag önskar att jag hade läst recensioner innan jag beställde en säng från trendrum. Det stod inledningsvis att leverans skulle ta 7-8 veckor så jag beställde den 10 och en halv vecka innan jag skulle flytta för att ha lite marginal. Jag hade även bokat flytthjälp för att kunna bär upp sängen på 3 tredje våningen. När 8 veckor hade passerat uppdaterades leveransdatument för min order till 9-10 veckor. Jag kontaktade dem för att ändra adressen och för att få svar på när jag kan få min säng. Leveransadressen...
Oseriösa!!!!De ljuger om leveranstiden,jag skulle få min paket den 3/12 och ringde till Dsv som meddelar att Trendrum har inte äns skickat något och enligt bokningen så skulle det plockas den 29.nov...idag är vi den 4 dec och jag fick ingenting att veta om min paket fast jag har betalat för den...Trendrum svarar inte till deras mejl och även det svarte jag fick det inga konkreta svar utan de bara dubbelkollar och återkommer...när?ingen vet men jag ska avbeställa min produkt idag och hoppas att ni som beställde/ska beställa att ni ska ha lycka till med Trendrum!
Fin prudukt men besviken när man beställer 4 gröna stolar och får en blå Beställer 25/11 och de fel vara och mängd kommer levererat 1 månad och 2 dagar senare
Köpt en soffa som vi hade lite krångel med men vi löste det själva känns inte som man gärna vill höra av sig till företaget i tanke på allt som skrivs om dom...så detta fick nog bli sista gången i rädsla för defekta produkter .
Köpte ett matbord från dem som visar sig efter någon vecka att det är defekt. Vid återkoppling utan vidare granskning så anser de att orsaken är självförvollad trotts att man med tydliga bilder kan se defekter i faner. Trendrum bemöter inte detta alls utan vill vara erbjuda ett par hundralappar i kompensation. Hur skall ett defekt bord kunna fortsätta att användas. Mer tillverkat för utställning än användning. Bedrövligt bemötande och bedömningar som görs kan inte beskriva hur dessa gjorts eller vem som gjort dem.
Trendrum har ingen som helst önskan att ha nöjda kunder. Jag köpte lampor av dom som tydligt på deras hemsida inkluderade lampskärmar. När lamporna kom var dom utan skärmar och i en lång emailväxling med dom slutar det med att dom tycker dom är schyssta som skickar mig skärmar. men bara om jag ger dom ett artikelnummer. Detta är omöjligt för mig att göra då artikelnumret inte finns på den bild som beskriver lampa inklusive skärm. Ni skulle se vad dom skriver till mig. Usch för Trendrum. Handla INTE där!!!!
Jag har ungefär samma upplevelse som de andra som klagar. Vissa av deras produkter - i mitt fall ett Pacey soffbord - har mycket dålig passform. På ett par ställen verkar någon helt enkelt ha använt fel borrhuvud, så att trätapparna som skulle sitta i hålen bara trillade ut. I slutändan gick inte kopplingsbeslagen att få fast överhuvudtaget, så om man lyfter bordet fel så kommer det att trilla isär.
Horribel kundtjänst. Tar INTE ansvar för varor som ska reklameras pga dålig kvalitet!
Jag beställde en soffa den 25 juli . Lagervara stod det , 2-6 dagars leveranstid. Idag den 23 augusti så har jag fortfarande inte fått någon soffa och får heller ingen återkoppling när den ska komma , jag fick däremot ett Mail idag , att jag inte kommer att få svar på mina Mail längre därifrån. Detta är den sjukaste upplevelsen jag har varit med om .
Beställde en vaxolja och en vaxspray till mitt nya fina plankbord. Har behandlat det en gång nu och det ser skitbra ut! Snabb leverans och bra informativa videos för produkterna. Rekommenderar!
Beställde en säng i mars o nu efter 4 månader har den fortfarande inte kommit!! Den skulle inte komma förrän slutet på Juli! Avbeställde varan och fick snabbt pengar tillbaka i alla fall då jag köpte en annan säng från dem där det stod leveranstid 1-2 veckor men får sen mail om att den kommer skickas i slutet av Juli, så kommer alltså inte få den förrän i augusti, sjukt irriterad på att behöva vänta så här länge!!
Riktigt tråkig upplevelse. Beställde möbeln Malou avlastningsbord. När den kom så lossnade muttrarna i ena benet på en gång vid montering. Nedre hyllplanet var sprucket undertill samt att översta skivan var spräckt längs hela skivan. Fick endast 50% tillbaka när jag reklamerade.... Undvik....
Företaget har vi flera tillfällen skjutit fram leverans. 6-8 veckors leveranstid har blivit 5 månader och fortfarande inget levererat. De vägrar dessutom häva köpet så vi kan köpa varan från annan leverantör. ARN anmälan nästa steg. Helt galet att de beter sig på detta viset.
Beställde en sänd det har gått en vecka och jag kan fortfarande se att varan inte på väg mycket konstigt då det stod 2-7dagar ...känns inte så bra och så kan man inte ringa dem och det är förmodligen för att krångla med kunderna typiskt dålig kundtjänst
Denna gång gick köpet smidigt, jämfört med förra gången. Varorna stämde exakt överrens med info på hemsidan. Färg/storlek mm. Frakten också smidigt. Kontakt med kundtjänst undviks dock helst…
Beställde två däckstolar med fotpall. Vid hopmontering kunde vi konstatera att urspårningen för skruvar på flertalet skruvhål var för djup och skruvarna gick för ångt in vilket innebar att det blev glapp. Stolarna blev rangliga. Vid kontakt med Trendum fick vi dock ett trevligt och positivt bemötande. Och vi kom överens om hur vi skulle lösa det hela. Så sammanfattningsvis en positiv upplevelse o h vi är nu nöjda med produkten.
Köpte ett par fina utemöbler och är nöjd med pris och leverans!
Bra service, snabb leverans till ett bra pris.
Otroligt lätt att beställa och dessutom med en sjukt bra prisnedsättning! Snabb leverans också! Vi är otroligt nöjda med vårt köp!
Hello, thanks for the good support.
Snabbt och smidigt köp. Gillar den stora variationen i varor dom erbjuder
Blev lite orolig då jag såg alla omdömen och så (efter att jag beställt en soffa).. men jag är så jäääävla nöjd!!! Soffan är hög kvalitet trots det låga priset.. och leveransföretaget (som även det via omdömen framstod som pissiga) var också jättebra! Leveransgubben hjälpte mig till och med att bära soffan uppför TRE våningar.. Sen var soffan relativt enkel att montera också.. skulle väl kanske rekommendera att man inte gör hela jobbet ensam (som jag gjorde).. men det gick och jag är HELnöjd!!! TACK!!
Snygg skohylla, verklig färg motsvarar bilderna. Känns robust och ordentlig.
Bra kundservice och fantastiska möbler! Såå nöjd!
Bra hemsida och fördelaktiga priser! Stort urval!
Lätt att hitta på hemsidan, fraktfritt lät bra men istället lägger ni på en expeditionsavgift!!
Allt fungerade bra på hemsidan, och snabb leverans. Dyr exepitionsavgift
Snabbt och smidigt! Precis som jag förväntade mig.