Spårningsfunktionen för order fungerar ej, utlovat leveransdatum uppfylls ej, det går inte att ringa kundservice och de svarar inte på mejl. Varning för att beställa hos Mekster!

Mekster AB
9 omdömen om Mekster AB
Är så trött på det här företaget. Åker dit och beställer fälgpaket för 36000 kr och tror att jag kommer få någorlunda premium produkt. Hämtar ut hjulen efter 6 veckor. Åker till däckskiftarna, då har de skickat med fel bult. Åker tillbaka och får med mig ny bult. Vid däckskifte nummer 2 åker jag fem meter och noterar att nått slår i bilen, de har monterat tps ventilerna så de slår i bromsoken. Så av med hjulen igen, åker tillbaka och försöker reklamera fälgpaketet, men det går inte utan det ska stå nått om det i det finstilta. Okej, jag kommer nästa vecka säger jag men när jag ringer vet ingen nått. under 4 veckor och ett antal telefonsamtal där de säger att personen som vet något ska ringa upp, men inget telefonsamtal kommer. Till slut lyckas jag få tag på någon som säger att de ändrat position på tps ventilerna och att jag är välkommen dit. Jag säger att de får montera ett hjul så jag ser att det passar. När jag kommer in så provar en kille att montera hjulet men säger att det känns konstigt att nått tar i. Han går och frågar den faktiska mecken som med attityd kommer fram och börjar tjafsa om att de som bytte hjulen hos däckskiftarna gjort märken på fälgarna, ser då att alla fyra fälgar har en liten mosad yta där fälgen skruvas mot navet. Ser då att de inte får plats på min bil utan att det tvingats på. Jag säger till den otrevliga mecken att det här är ert problem inte mitt, då vänder han och går sin väg. Då tog jag fälgarna och åkte därifrån. Har nu köpt en slipmaskin och ska försöka modifiera dem så de passar min bil. Har inte fått någon kompensation, ingen ursäkt, utan bara dålig attityd som att jag är dum i huvet. Har varit trevlig från start till mål.
Bra hantering av reklamationer!
Gjorde en beställning som levererades men till fel adress. Tillbaka till deras lager vad det verkade som. När de tillslut listade ut detta skickade de nytt paket som kom fram, tyvärr passade inte grejjerna och jag följde deras rutiner för retur och gjorde ett returärende i klarna. Detta nekades av Mekseter. Mao vill de jag skall betala för varor jag inte ens har kvar. Går ej att ringa dem, bara maila och deras svar går extremt långsamt. Kommer aldrig handla av dem igen.
Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips och råd i samband med detta. Enkel tidsbokning också, vilket är tacksamt när man ska få ihop stressig vardag.
Uselt att man inte kan ringa till dem.
Tar inte ett jäkla skit till ansvar och hänvisar till support via Mail det säger en hel del om företaget!
Grymt bra service!! Kan inte bli bättre när man verkligen behöver duktig kompetens för avancerad felsökning. Löser problemen genom lämpliga metoder. Tack!
3års garanti var tydligen inte ens 1,5år då Mekster sagt sitt. Jag har uppfyllt alla företagets krav angående ärendet! Men ingen som helst kompensation. Och fruktansvärt sega på att ens svara!
Beställde ett bilbatteri som enligt hemsida fanns i lager och skulle levereras dagen därpå. Ingen leverans eller något meddelande under torsdagen och inte heller leverans, kontakt eller respons på den kontakt jag försökte inleda. I orderbekräftelsen står det ordagrant: "skulle du behöva nå oss på telefon så har vi svensktalande kundtjänst som kan hjälpa dig." Det enda tel. nr jag har hittat fann jag på Ratsit, det hänvisade till ett annat "nytt" nummer till kundtjänst där en ny, inspelad röst hänvisar en till att maila eller...
Väntade 15 dagar. Ringde kundtjänst:, "EN produkt av de du beställt har fördröjd leveranstid..." Har ej hört ett ljud om detta på FEMTON dagar!! Så dåligt!!! Bilen på pallbockar med körförbud i två veckor, pga att ett kupéfilter till en ANNAN bil fördröjde HELA leveransen. Aldrig mer MEKSTER för mig. //Pontus Malmström Ockelbo
Enligt hemsidan fanns mina 5 artiklar hemma, efter lovad leveranstid fick jag ett mail att det blivit försenat, och sedan dess fått ytterliggare 4 mail automatiserat med 4 dagars förlängning på leveranstiden i vart mail. Köpt av Mekster 3 gånger innan varav 2 varit försenade och 1 paket kom i tid. Detta blir 4:e och sista ordern.