Uselt. Skickar påminnelse för redan betalda fakturor och gör därefter sig onåbara. Fick besked i slutet Oktober att dom avvecklar företaget, så avslutet blev snabbare än tänkt. Nu är det bara påminnelsefakturorna som måste upphöra. Förväntar mig inte att få den utlovade trisslotten.
Redita Service AB
Om företaget
Letar du efter ett serviceföretag med "Det fixar vi"-attityd? Då har du hamnat helt rätt! Välkommen till oss på Redita Service! Vi är ett flexibelt städbolag med stort kundfokus. Genom att lära känna våra kunder och förstå deras behov, förväntningar och önskemål hoppas vi bygga långsiktiga relationer med varje kund. Vi är dessutom...
88 omdömen om Redita Service AB
Jag har anlitat Städgiganten under flera år för båda städning och fönsterputs. Jag är väldigt nöjd. När jag har klagat på nåt har detta gena
Fantastiskt resultat varje gång! Har varit hos oss tre gånger nu och varit samma tjej vid alla tillfällen, snabb som en iller och noggrann! En fröjd att vara i huset efter färdig städning!
Usel kundservice och delar ut falska trisslotter och skyller sedan ifrån sig.
I ordered an apartment relocation service. I was so busy with my relocation routine, and Pribaltika saved lots of my time. The people that c
I början blev vi lovad att få samma person som kommer till oss .Först har det fungerat bra men tyvärr ser situationen inte så längre trots samtal till ansvarig om hur viktigt detta är för oss. Jag har förståelse att någon kan bli sjuk och annan behöver komma men den inte så ofta som det varit nu under för en lång tid. Mitt betyg baseras på löfte om att det inte ska komma olika personer.
Jag beställde två timmar städning. Det kom en städtjej från ett annat land som inte kunde prata någon svenska. Jag fick peka. Hon stod två timmar i mitt kök och gnuggade på diskbänken och lite grann i skafferiet. När hon gick därifrån var det lika smutsigt som innan i köket. Det enda som var renare var toaletten, hallen och vardagsrummet som jag själv städade med mopp och skkurtrasa. Jag läste här i recensionerna att de svarar att "du kunde ha hört av dig så hade vi erbjudit en extra städning" men det gör de absolut inte....
Väl bemött av företaget. Förväntningarna uppnås. Mycket gott samarbete med städerskan.
Allting började fel när chefen svarade inte på frågor om timpris utan bara bokade städningen och skickade personal utan att svara alla ställda frågor. Chefen försökte komma undan flera gånger att svara på frågor tills vi hamnade i tvist om timpriset. Bra start när man vill skaffa sig kunder. Tillit är A o O, men tyvärr på Redita får man inte det. Medans vi diskuterar fakturan så skickar de den till inkasso som straff att man har diskuterat med dem. Som chef ska man vara modig och inte gömma sig undan och be en annan ta kontakt med kunden. Personal är slarviga.
Har haft hemstädning 1,5 år nu hos Redita. Har under den tiden hunnit flytta en gång också och fick då en väldigt bra utförd flyttstädning. Inga klagomål från varken oss eller de som flyttade in efter oss. Vad gäller hemstädnignen så är vi genomgående väldigt nöjda med kvalitén, personalen vi haft hos oss och kontakten med kundtjänsten. Kan varmt rekommenderas!
Flytt transport o flyttstädning av hus. Allt fungerade perfekt från början till slut. Alla höll överenskommen tid o var hjälpsamma. Kanon
Billiga för privatpersoner men man får vad man betalar för... de senaste gångerna var INTE bra och sen sista gången städfirman kom var en katastrof. Det var knappt städat... dammtussar under sängen, sophinken på toa var inte tömd, en använd blöt trasa låg släng på mitt tidningsställ så tidningarna blivit alldeles fuktiga, en lampa var omkullvält mot väggen, ljusstakar alldeles i oordning, en stol fram och bak, och det värsta av all, altandörren var helt öppen. Det var svinkallt i lägenheten. Väldigt olustigt att dörren...
Hej Anna! Vad tråkigt att du blev så missnöjd. Vi lämnar altid nöjd-kund garanti och du skulle ha begärt en ersättning städning. Vi ber om ursäkt för besväret. Med vänlig hälsning, Maria Redita Service
Tack så mycket för bra service!
Kan rekommendera Bvtler! Enkla att kommunicera med och vi är mycket nöjda med städtjänsten vi köper. Flexibla och noggranna!
Jag har i höstas tecknat ett städabonnemang och är hittills helt nöjd. Bra service, trevligt bemötande, mycket bra pris och ordning på fakturorna. Kan absolut rekommendera företaget.
Beställde flyttstädning av min studentlägenhet. Fick bra pris och bra service. Gillar att man kan betala mot faktura.
Hade svårt att utsätta någon för städningen av vårt stökiga, katthåriga hem, men jag borde inte ha oroat mig. BA Prima Care tog hand om allt
Blev tipsad av grannen och är nu en nöjd abonnemangskund. Får hjälp med städning varannan vecka och är mer en nöjd. Får alltid samma städerska som är både trevlig och proffsig. Rekommenderar verkligen detta företag!
Supernöjd! Alltid rent och i tid. Rekommenderas!
Jag är väldigt nöjd med Rent 08. Mycket snabbt och bra bemötande från företaget och framförallt fantastiskt kvalitet på städningen. Rekomme
Ett korrekt bemötande hela tiden av alla. Jag har haft städning varannan vecka, mycket bra och prisvärt.
Har varit kund hur länge som helst nu. Fått hjälp med en massa tjänster, men främst så klart med regelbunden hemstädning. De sköter det galant. Kör det ihop sig någon gång får man alltid någon kompensation (Uppskattas!). Har genom tiderna lärt känna alla på deras kontor och flera av städarna. Alltid bra bemötande, rekommenderas!
Vi har hemstädning via Viklunds städ och är så nöjda! De är flexibla, noggranna och alltid trevliga. Rekommenderas!
Fick hjälp med flyttstädning i månadsskiftet. Det var smidigt att få prisuppgifter och boka direkt via telefon, fick sedan en tydlig orderbekräftelse på mejlen. De kom i tid, utförde allting snabbt, ringde när de var klara och undrade om vi ville inspektera jobbet. Ett par dagar efter hörde dock köparen av sig och hade lite synpunkter på städningen. Min sambo blev ganska irriterad och ringde då upp städfirman. De var ödmjuka och tillmötesgående, tog själva kontakt med köparen och bokade tid för kompletteringsstäd med honom...
Jag har under dem senaste tre åren beställt lite olika tjänster då och då: flyttstädning, vanlig hemstäd, fönsterputs, julstäd. Gillar att de då och då gör utskick med bra erbjudanden. Har fått lite olika städerskor varje gång (inte konstigt iofs då jag alltid beställt med kort varsel), alla gjorde ett bra jobb tycker jag. En gång var min städerska väldigt försenad, men då ringde jag till kontoret och de ordnade så jag fick ugnen rengjord som kompensation, det var värt besväret!
I år var andra gången jag använde JCS, då jag tyckte att dom gjorde ett mycket bra jobb förra gången. Förra året gjorde dom en total städnin
Har haft städabonnemang i över 2 år nu och är helt nöjda. De kommer varannan vecka och gör det de ska. Dessutom går det alltid att vid behov beställa extratjänster som till exempel strykning.
Det gick snabbt att komma igång med abonnemanget. Jag fyllde i ett formulär på hemsidan, fick svar och bokningsbekräftelse samma dag. Dagen efter lämnade jag in min nyckel på deras kontor och fick en nyckelkvittens. Sedan dess får vi regelbundna veckostädningar som vi är väldigt nöjda med. Vi har inte träffat vår städerska då hon kommer medans vi är på jobbet, men hon är en pärla som gör det lilla extra som att kasta vissna blommor och skölja ur vasen eller sätta min sons nallar fint och prydligt på hans säng. Tack för bra service!
All kontakt superproffsig o arbetet, fönsterputsningen, mycket bra o noggrant gjord. Kommer att anlita Carola igen!
Har nu haft dom här på provstädning och upptäckte redan då att det var slarvigt städat, gav dom dock ytterligare en chans och blev än mer besviken. Kommer bestrida fakturan och inte betala. Bord var fortfarande dammiga, inte något var undanplockat på matsalsbordet vilket då innebär att bordet var ostädat. Två använda glas samt vinflaska från kvällen innan stod kvar ! Golv i köket var inte slutat . Så tråkigt att man inte kunde anlita dom något mer, får söka ny firma. Rekomenderar ej.
Hej Madeleine, vi lämnar nöjd kund garanti på varje hemstädning. Har vår personal inte gjort bra ifrån sig ska man så snabbt som möjligt höra av sig till oss och meddela det. Vi kompenserar alltid genom att kompletteringsstäda eller på något annat sätt. Beklagar verkligen att du blev så besviken, det blev vi med när vi nyss läste dina mail och denna kommentar. Vi kompenserar gärna dig för detta samt reder ut det med vår personal.
Vi har hemstäd varje vecka och är mycket nöjda med både personalen från kontoret och vår städerska. Alltid i tid, alltid rent och fint. Tack!
Superbra. Punktliga, vänliga och noggranna. Sasha och Serhii som hjälpte mig i flytten rekommenderas varmt. Lika så Legaite, Ohla och Vol
Stort tack för er utmärkta service! Tack vare er hjälp har jag kunnat fokusera på barnen och jobbet och ändå ha det rent och fint hemma. Känns bra att ni har varit så flexibla när jag behövde ändra tid eller avboka med kort varsel, stressad ensamstående mamma som jag är! Nu tar vi paus under julen och kör igång abonnemanget från och med januari igen. MVH Isabella
Utmärkt service! Rekommenderas starkt!
Bra och smidigt arbete. Dessutom ett vänligt bemötande.
Detta är ett bluff företag. Funkade bra första 2 månaderna. sedan så börjar dem byta rutiner. Ändrar på avtalad tid utan att fråga om det är ok. Saker börjar går sönder och försvinna från lägenheten. Ibland så kom inte städerskan, utan en förklaring. När man ringer så svara dem inte, mailar dem så svar dem inte heller. Trots att städerskan inte kom vissa veckor så skickar dem faktura ändå. Till slut så blev det inte ens rent, städerskan typ dammar av lägenheten och lämnar fläckar och smuts på vanliga platser som är svårt...
Hej Jonas, vi har försökt hitta dig i vår kunddatabas för att se vem som har utfört dina städningar och ta reda på hur det har kommit sig att det har varit så pass dåligt. Dock så finns det ingen kund som heter Jonas och har ett efternamn som börjar på J. Har beställningen varit i ett annat namn? När du skriver att saker har försvunnit från ditt hem är det en allvarlig anklagelse och vi måste i så fall ta reda på vad som har försvunnit och vem som kan ha tagit det. Vänligen kontakta oss via info@reditastad.se eller på...
Jag är mycket nöjd med allt de har gjort för mitt hem . Och många detaljer som de löst på mycket kort varsel.
Har köpt en flyttstädning på en trea, vi är absolut nöjda med resultaten.
Bokningen gick smidigt och med ett trevligt bemötande men det var också allt. Personalen var sen och när jag ringde för att kontrollera om det skett ett missförstånd fick jag inga svar mer än att det kunde vara svårt för städarna att beräkna restid. När jag sedan skulle kontrollera städningen för den så kallade "på-plats-garantin" så var det flertalet brister i städningen vilket jag försökte påpeka för städarna. Då vi inte kunde göra oss förstådda inför varandra pga språksvårigheter så mailade jag i stället Redita Service...
Utmärkt service och bemötande. Flexibla och tillmötesgående. Vår flytt höll på att bli en katastrof men Reditas personal ställde upp med kort varsel och gjorde ett superjobb. Tack!
Fönsterputsning - som motsvarade alla förväntningar på genomförande. Trevligt bemötande och bra pris. Rekommenderas varmt.
Snabb service och trevligt bemötande, från beställningen till utförandet av städningen. Kan varmt rekommendera företaget!
Beställde flyttstädning genom redita. Dagen efter städningen inspekterade jag städningen, då jag inte hann med det samma dag. Det var det flera saker som inte var städade! Till exempel lådor i köket, smuts på fönsterkarmen etc. När jag sedan kontaktade redita så vägrar de göra klart städningen. De hänvisar till "på-plats garanti", som det förvisso står i ett av deras email. Men på hemsidan står det att garantin gäller i tre dagar efter städningen. Men tydligen inte. Rekommenderar ej detta bolag.
Trevliga, flexibla och professionella i alla led. Prisvärd städning av hög kvalitet varje gång. Stort plus att de värnar om sina anställda o
Städning. Mycket bra service, kontakt via telefon vid uppstart och via mejl vid frågor senare.
Tack för rekommendationen Jonas! MVH Helena
I ordered cleaning by Redita service ab at the first time and I was pretty surprised that they did everything in a high class! Very clean, thank you! My husband was shocked because he never trusted such kind of companies. Since now-only Redita service! And thanks to their manager Maria- she was really polite and understandable and picked for us the suitable time.
Thank you for your recommendation, Elvira!
Som långvarigt kund kan jag inte klagar på nåt! ALLA städerskor som vi haft under åren är alltid i god tid, pålitligt och lyssna noggrant p
Jättefint arbete, snabbt noggrant och ALLTID I TID. Super!
Det är med sådan glädje och tacksamhet, att få ha Redita städ som ansvariga för min städning och fönstertvätt! Flexibla, tillmötesgående och alltid rent och snyggt. Dom har egen nyckel och jag behöver inte vara hemma och passa tiderna för städ. Jag rekommenderar med värme Redita städ! /Eva Jönsson
Allt går bra. Efter första städning var jag så glad! Mina barn hjälper inte nye med hushållsvstädning, så jag känner bra efter jag fick hjäl
Jag har mycket nöjd med mina kontakter med Företaget Redita och den städhjälp, Gulia som jag nu haft ett tag Vänliga hälsningar Christina Klintberg
Tack för din rekommendation, Christina! MVH Helena
Rent och fint och luktar gott varje onsdag. Tack Redita och Maryam.
Hej Mårten, Tack för rekommendationen! MVH Helena
Vi är jätte nöjda med deras kundvård och hospitalityn är grymt bra. Dom ordnar det mesta bara att ringa. Skönt med en sådan kontakt.
Hej Redita! Tack så hemskt mycket! Mottagandet är mycket bra med den städhjälp vi får varje vecka. Hälsa Olga som städar hos oss :) Toppenperson och toppenjobb. Flera av mina vänner and släktingar använder Redita och samtliga är lika nöjda:))
Hej Josefina, Tack för rekommendationen! MVH Helena
Bemötandet från början var bra och jag hade stora förhoppningar. Det gick bra under de första provmånaderna, förutom att man missade vid faktureringen och fakturerade fullt fast det skulle vara rabatt, men sen så missades datum och man ville inte längre vara flexibel och ville inte tillmötes mitt önskemål om städning 3:e onsdagen i månaden, vilket var ok under provperioden. jag har försökt på ett trevligt sätt förklara deras fel och försökt få dem att förstå att om de skärper till sig så stannar jag kvar som kund, men de...
Hej Tomas, Tyvärr är vi beroende av vårt schemaläggningsprogram som inte tillåter oss att lägga in en bokning var 3:e onsdagen i månaden. De alternariv som finns att välja på om man vill ha städning en gång per månad är var fjärde vecka eller månasstädning (ett fast datum varje månad). Det andra alternativet kanske skulle kunna vara något för dig? Hör gärna av dig i så fall. MVH Helena
Vi är mycket nöjda med den städning som vi fått av vår trevliga städerska. det är krångligt att omboka städning tycker vi. fungerar inte så bra med mailservicen. tar tid innan vi får svar på ombokningar och även fakturafråga som vi fortfarande inte fått svar på. Vi vet inte om våra mail kommer fram borde finnas smidigare sätt.
Hej Torbjörn, Nu är vi tullbaka i full styrka och det ska inte ta lång tid att lösa ärenden. Beklagar besväret! MVH Helena
Väldigt bemötande kundservice. Hade lite speciella behöv som de kunde lösa utan problem. Tänk på att implementera autogiro eller e-faktura för att förbättra kunderfarenhet.
Hej Marco, Tack för rekommendationen! Nya betalningsmetoder kommer inom kort, det är på gång. MVH Helena
Duktig och trevlig personal. Prisvärda städtjänster.
Tack för rekommendationen, Andreas! MVH Helena
Vi är mycket nöjda med Redita och deras personal som gör ett bra städjobb. Ett litet minus är att några inte kan varken svenska eller engelska, därför blir det 4 av 5 stjärnor.
Hej Tammo, Tack för rekommendationen! Tack vare att vi på kontoret talar flera olika språk har vi kunnat ge en möjlighet att få ett arbete även till personer som inte har hunnit lära sig svenska eller engelska. Många av våra kunder är inte hemma när städningen sker så det brukar oftast inte vara ett problem. Vi försöker dock alltid att anpassa oss och är det så att du som kund har ett önskemål om att få en städerska/lokalvårdare du kan tala med så kan vi ordna det. MVH Helena
Hej Vi har städning varannan vecka vilket vi är väldigt nöjda med, vi har samma städerska varje gång vilket är viktigt tycker vi. // Ewa
Tack för rekommendationen Ewa! MVH Helena
En mycket nöjd kund här! Bra bemötande från kontoret, flexibla och hjälpsamma. Trevliga städare som kommer varannan vecka. Oftast en och samma person. Rent och fint, inga konstigneter
Hej Elias, Tack för din rekommendation! Med vänlig hälsning, Helena
Vi har veckostädning från Redita och vi har bara goda erfarenheter från företaget! Även om vi har haft olika personer som kommit och städat har resultatet alltid varit bra. Jätteduktig personal!
Tack Ylva, härligt att höra att du är så nöjd med våra tjänster! Med vänlig hälsning, Helena
På 2 månader har de sänt 3 olika städerskor som jag vid varje tillfälle fått ägna tid åt att lära upp. En av de kunde inte städa hon spillde enorma vattenmängder på golv och skåp och glömde att torka av spegeln i hallen samt kyl och frys. Ingen av de 3 talar Svenska alls och två talade inte ens knappt engelska.
Redita har varit riktigt duktiga på bemötandet och alltid kunnat tillmötesgå våra behov på ett flexibelt sätt då vi är en barnfamilj. Vi har nu mer hemstädning varannan vecka.
Hej Rut, Tack för din fina rekommendation! Härligt att höra att ni är så nöjda! Med vänlig hälsning, Helena
Städning. Från början bra bemötande men därefter förvirrat. De skickade olika städerskor fast jag sagt att jag ville ha samma och någon som jag kunde kommunicera med. Har fått anv Google translator flera ggr. Senaste två ggr en bra städerska som jag kan prata med.
Hej Christel, Tack för din rekommendation! Vi beklagar att du har fått stå ut med olika städare under en period och uppskattar att du är kvar hos oss som kund. Planen nu är att du framöver ska få behålla din städerska som du trivs med (med reservation för att hon eventuellt blir sjuk, får andra förhinder eller slutar hos oss, men detta kommer vi att meddela dig). Med vänlig hälsning, Helena
1) Relativt dåligt städresultat (varje gång) -> Utbilda städpersonalen 2) Redita kontaktar oss ofta för att byta städtid. Ofta är de dessutom oförstående för att vi inte kan anpassa oss efter deras förutsättningar -> Utbilda kontorspersonalen i kundbemötande 3) Bra pris -> Här har ni er USP Sammanfattning: Om Redita satsar på att utbilda (1) sin kontorspersonal i kundbemötande och (2) städpersonalen i hur man uppnår gott städresultat så kommer vi vara mycket långsiktiga kunder
Hej Daniel, Tack för ditt omdöme och tips, det uppskattas! Med vänlig hälsning, Helena
Hej. Jag är väldigt nöjd med Redita Service AB och deras personal både gällande kontakt med kundtjänst samt deras städservice och den kvinna som kommer till oss. De har kommit punktligt varje gång och gjort ett fint arbete. Snabb respons på mailkontakt mm. Det enda som kan anmärkas på är att en lykta/glaset har gått sönder vid ett tillfälle. Jag informerades ej om detta av städerskan utan upptäckte det själv. Men det är sånt som kan hända. Annars överlag är jag mycket nöjd och har rekommenderat bolaget för bekanta. MVH Ingrid Hellström.
Hej Ingrid! Tack så mycket för din rekommendation. Du är alltid välkommen anlita oss igen! Med vänliga hälsningar, Maria Kundtjänst
Har köpt hemstäd från företaget. Varannan vecka på utsatt tid kom personalen och genomförde sitt uppdrag. Alltid samma person och mycket trevlig. Småpratar lite innan hon börjar jobba och jag går iväg till mitt jobb. Kommer hem på eftermiddagen/kvällen och lägenheten är nystädat och det doftar rengöringsmedel.
Hej Monica, Hjärtligt tack för rekommendationen! Med vänlig hälsning, Helena