Gör dig själv en tjänst och köp av något annat företag. Mediamarkts hantering av garantiärenden är under all kritik. Jag köpte en ny tv i höstas, den gick sönder i januari. Vi är nu i april och jag har inte blivit krediterad…. Processen är otroligt lång och krånglig. MM hänvisar till leverantören, på tredje försöket gav de mig ett telefonnummer som faktiskt fungerade. Leverantören hänvisar till en reparationsfirma som skickar fraktsedel och erbjuder en låda att paketera tv’n i. Lådan kom aldrig. Däremot dök plötsligt firman...
Mediamarkt
15 omdömen om Mediamarkt
Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.
Dottern köpte tvättmaskin online och beställde hemkörning och samtidigt avancerad installation som man betalr extra för. Där inkoppling av el och avlopp ingår. När dom kom med tvättmaskinen så sa dom att hon måste ringa rörmokaren som måste dra avloppsrör. Sen kan dom komma tillbaka. Finns ingen information om detta utan står i texten att dom installerar vatten och avlopp. Rörmokaren kom och.drog dom rören som behövdes. När hon ringer kundtjänst igen och säger att dom kan komma och installera den. Då säger dom att hon måste...
Scam företag! Dom vill inte betala tillbaka min pengar efter en återköp, ha väntat sen den 29 September, Dom skylla på att dom ha tekniska fel på deras återbetalnings system.. och felsökning pågår, varför ta det så länge då? Vilket scam!!!
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Beställde kylskåpet med leverans, på Fredag 13/9, 3 dagar senare kom den med Postnord. Mycket bra! Ställde in kylen på 4 grader och snabbnedkylning. Väntade 1h så den hann bli kall, flyttade över maten från gamla kylen och lät den stå ca 5h, när jag öppnade kylen och skulle ta en vattenflaska så var det delvis is i den! Snabbnedkylningen ska stänga av sig själv efter 2h och symbolen hade släckts. Klockan var 21.00 och den gamla kylen var inte kvar. Justerade tempen till +6 grader och ställde in en termometer. På morgonen...
En från början defekt espressomaskin ej utbytt efter 8 veckor!! Beställde en DELONGHI EC9355.M espressomaskin den 16 juli som tyvärr visade sig vara defekt vid den första användningen. Returnerade den efter en hel del besvär. Önskade snarast en ny fungerande produkt i retur eller pengar tillbaka. Efter totalt kanske 10 kontakter, mycket trassel så har jag fortfarande ingen espressomaskin, inga pengar åter och inte ens en vettig tidplan efter snart 8 (åtta!) veckor. Så 8,000 är för ögonblicket försvunna, ingen kaffemaskin, ingenting....
Gick till Mediamarkt Drottninggatan för att köpa en Ipad Air som de skulle ha på lager. Enligt säljarens dator hade han 5 på lager. Han gick och letade på olika lager vilket var snällt. Samtidigt som jag väntade dök en smilfink från Telinet Energi AB upp. Såklart skulle han sälja på mig ett elavtal i samarbete med Mediamarkt. Det lät jättebra med rörligt avtal och 1 mån uppsägningstid. Jag frågade om det var mer nån hållhake innan jag signerade till det bra priset. Väl hemma läste jag avtalet i ett par timmar och det visar...
I ordered a new TV on december 22nd with a Black friday discount. Got the TV after a week and a half with PostNord. I mounted it on my wall, turned it on, and the screen had a vertical line. Bad screen out of the box. Called support, they told me to call Samsung and activate the warranty, on a BRAND NEW TV. Called Samsung, they laughed and said it was Mediamarkt that should give me a new TV, not repair it. Called support again, they said they will send me a sendings note (fraktsedel) so that PostNord can come and take the...
Beställde kyl&frys och betalade direkt, fanns på lager och skulle levereras snabbt vilket behövdes då kylen hemma var trasig. Allt fanns i webb-lager. Tydligt så skickas ordern ut till specifika butiker som i sin tur inte hade just den kylen och kunna flytta över ordern så man fick sina saker från webb-lagret gick inte. Istället ska man vänta 3-5 arbetsdagar på att få tillbaka pengarna.... sista gången jag beställer något från media markt
Skulle inte köpa här om jag vore ni aldrig igen att jag köper från media market . väldigt dryg och otrevlig personal som slarvar papers arbeten . köpte ett dator som hade fabriksfel och skulle få en ny i inbyten me nu väntar jag fortfarande på mina pengar och har gått en vecka pga av slarv i papper . dessutom så kallar personalen köpare för åsnor vilket aldrig hänt i andra elektronik butiker .Jag avråder att köpa från media market gå till en seriös butik och få professionell hjälp #bojkottamediamarket
Helt värdelöst. Bemötandet hos kundtjänst var ingenting annat än uselt. Handla nån annanstans!
Om möjligheten fanns för minus så hade dom fått det. Nu i coronatider så gå man ut med fri frakt och hemleverans vid köp över 500:-. Så här står det på deras hemsida "Vi erbjuder fri hemleverans vid beställningar över 500 kr i vår webbshop." Min order har levererats till ett ombud. När jag ringer till kundtjänst så får jag beskedet att med hemleverans så menar dom att det levereras till något annat ställe, i mitt fall ett ombud. Kundtjänst kan inget göra utan rekommenderar mig att inte hämta ut vara så att den efter två...
När väl tvättmaskinen levererades kunde de inte installera den pga "för kort sladd", trots att installation ingick i köpet. De som kom med maskinen hem till mig lovade att komma tillbaka och göra klart installationen så snart jag bokat en elektriker. Jag gjorde som de sa och bokade elektrikern, och fick betala elektrikern 900 SEK för något som egentligen skulle ingått. Sedan när jag ringer kundtjänst får jag svaret från dem att ingen installation kommer göras. Jag ringer sedan kundtjänst två gånger och får i två olika mejl...
Jag har aldrig varit med om liknande De försöker inte ens lösa mitt ärende utan butiken hänvisar till kundservice och kundservice till butiken Aldrig mer!
Hemsk kundtjänst, beställde en ugn 28 Januari fortfarande inte fått information om leverans eller andra alternativ av lösningar. JAG va tvungen att själv ringa BOSCH och få ett svar om leverans samt skicka att jag vill lösa problemet med att ta en annan ugn som finns i lager, men nu har det gått över 1 vecka och väntar fortfarande svar på "ett EVENTUELLT godkännande". JAG har varit dragit i eventuella lösningar vilket kundtjänst borde gett mig samt är jag FORTFARANDE helt ovetande när jag får hem en ugn. fan inte okej.
Beställde ett headset från MediaMarkt via nätet som jag förskottsbetalade, det kom igår. Ljudet fungerar, dock ej mikrofonen. Jag anser då såklart att de helt enkelt ska ersätta mig med en likadan - men fungerade produkt med tanke på att garanti gäller, jag kan gärna skicka tillbaka den defekta produkten om de står för frakten. Detta vägrar dock MediaMarkt och tycker att jag ska betala extra för att ta mig till närmsta MediaMarkt-butik som jag såklart ej har gångavstånd till (hade jag haft det hade jag ju inte beställt...