Beställde en köksfläkt där filterna blev skadade under transport, vid kontakt med företaget så erbjöd dom mig 10% avdrag vilket blev ca 230kr och nya filter för mig att beställa kommer kosta ca 600kr. Se upp med detta företag för det är du som kund förlorar på det om något händer
Proffsmagasinet
10 omdömen om Proffsmagasinet
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Gjorde en beställning 9/6 och varorna skulle skickas 10/6 men än idag 7/7 har alla varor inte skickats. Först skulle det skickas den 10/6, sedan sköts det till 29/6, sedan 7/7 och nu säger de 8/7. Mitt projekt har stått helt stilla p.g.a att jag behöver grejerna jag beställt. Kundtjänsten ville erbjuda 10% rabatt om jag ville beställa en annan vara som fanns i lager men det skulle innebära en kostnadsökning på 50% för mig + förseningen. Det enda som Proffsmagasinet är proffs på är att försena leveranser och projekt!...
Detta företag är riktigt uselt. De levererar fel vara, svarar inte på e-post och efter 1,5 timme i telefonkö så kommer jag äntligen fram till dem. Det går inte att enkelt att returnera varan direkt. Ingen returfraktsedel utan att det "först måste godkännas av vår reklamationsavdelning". Denna reklamationsavdelning tog aldrig, trots flera påstötning per epost, kontakt med mig. De låter mig inte heller returnera varorna direkt till deras adress i Stockholm. STOR VARNING! ETT HELT DYSFUNKTIONELLT FÖRETAG, som använder sina resurser på mycket annonser, men inte på att ta hand om sina kunder.
Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.
Undvik! De säljer varor de inte har tillgång till. Du får ett datum flera veckor bort och sedan blir det knäpptyst. Sen måste du försöka häva köpet.
VÄLDIGT OSERIÖST FÖRETAG!! Beställde min vara i början av januari, stod att de hade varan i lager, och att de med frakt skulle vara framme 3-4 dagar senare. Efter 10 dagar stöter jag på och frågar vad som händer då varan inte kommit. De flyttar då fram datumet 1 vecka och säger att den kommer då. Den kommer inte efter en vecka utan istället måste jag maila och ring dem för att se vad som händer. Detta sker 7 gånger, varje gång flyttar de fram tiden 1-2 veckor. I början av mars har varan fortfarande inte kommit. Jag valde...
Beställde en vara 19 november. Idag 14 december. Ingen vara har kommit trots betalning. Företaget svarar ej på mail eller telefon.
Beställde en Bosch multiverktyg för ca fyra månader sedan, har fått leveransdatum framflyttat ett otal gånger, nu senast till i mars. Inte en enda gång har dom kontaktat mig utan jag har fått försöka få tag på dom, vilket inte är lätt via telefon. Idag avbröt jag köpet. Värdelös service. Handla någon annanstans
Tyvärr håller Proffsmagasinet inte alls vad de lovar och står inte upp för den proffsighet som namnet antyder. Jag beställde Lenhovdaelement någon gång i mitten på augusti och har till dags dato ännu inte fått dem levererade till mig. Proffsmagasinet lovar på hemsidan att de kan ha artiklarna hos sig på 2-3 dagar och att de sedan skickar ut dem till kund, så kanske en veckas leveranstid till kund är vad man uppfattar vore rimligt. Jag påtalar detta för dem och de lovar att uppdatera hemsidan, men har fortfarande inte gjort...
Som företag har man blivit varnad att köpa från postorder företag, tänkte att det borde fungera. Men med facit i hand aldrig mer dessa företag som är anpassade för privatpersoner. Köpte en vara från dem och som företag är fakturadatum viktigt, med proffsmagasinet har man ingen kontroll på vad som kommer vara inköpsdatum då de använder massa refactoringbolag som gör att fakturadatum kan skilja sig på en vecka mot verkligt inköp. I mitt fall resulterade detta i en merkostnad på 4500:- i skatt på ett inköp på 15000:-. Så vad ni än gör som proffs/företagskund köp aldrig från detta företag.
Har ingen koll på sina inleveranser. Beställde varor och de flyttade fram på leverensen hela tiden, 3 olika datum innan jag tröttande och skickade tillbaka en delleverens som jag fått tidigare. Kundsevice som inte klarde av att återkoppla i tid.