Dålig service från bilförsäljarna. Man får olika info från olika personer. Efter tre personer fick jag ett kontrakt som var helt inkorrekt. Den första hade gett mig en typ av info, den andra hade bara fortsatt med att låsa affären den tredje gjorde kontraktet med helt annan info. Allt slutade med att det inte blev någon affär. Riktigt oproffsigt.
Om företaget
Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.
25 omdömen om Bilia Nacka
Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service känsla! Den här säljaren vet hur en kund vill bli bemött. Rekomenderar Fordonsbolaget till alla!! Här gör du en trygg och smidig affär.
Verkar som butiken Nacka lagts ner för samtal. Ingen svarar på tel.
Denna verkstad är ett stort skämt! Boka inte tid där. 2 ggr har jag fått min tid avbokad samma dag pga att teknikern sjuk, ena gången fick jag inte beskedet förrän jag åkt dit på morgonen. Ingen ursäkt el erbjudande om ny tid. De ggr jag ”lyckats” lämna in bilen har de gjort ett uselt jobb
Realistisk värdering, kunde boka tid dagen efter och affär gjordes direkt. Fick samma pris som utlovades på nätet. Smidigt!
Pontus en stjärna i hjälpsamhet på skadeavdelningen. . Fick komma direkt med bilen som sprayats med fult ord på ena sidan. Han fixade lätt som en plätt.
Otroligt uselt företag på alla nivåer. Lämnade min bil för reparation (kollade tyvärr inte omdömen först) och när jag besiktigade den några månader senare så upptäckte man att man struntat i att justera strålkastarljuset och lacken var under all kritik. När jag reklamerade blev stämningen närmast hotfull och jag tvingades betala två självrisker. Ofattbart att inte företaget konkat och att Bilias centrala ledning låter det fortsätta.
Riktigt bra bemötande från trevlig och bra säljare. Vi kände oss sedda, höra och bekräftade från första början. Kan starkt rekommendera firman om ni vill göra ett tryggt och seriöst köp av bil. Tack för en riktig bra bil affär!
Bilia Nacka är en mycket uselt företag. Jag köpte min BMW där, och sedan första mötet har servicen uteblivit. Värst är nog verkstan som överhuvudtaget inte tar något ansvar. Har köpt bilen och gjort all service där på min bil, varit så kallad helkund. Är precis på gång att köpa en ny BMW, men inte där. Nu är det slut med det, jag spenderar inte ett öre mer på detta kundfrånvända företag
Skämtverkstad med en kundpolitik och bemötande jag hittills under dom typ 40 år jag ägt bil och besökt verkstäder aldrig tidigare träffat på.Ångrar verkligen att jag inte läste deras urusla recensioner här innan besök för då hade jag besparat mig både pengar och deras dryga bemötande!
Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍
Jag har vid flera tillfällen anlitat BMW Nacka för såväl service som försäkringsärenden. Upplevelsen av kontakterna med verkstaden har genomgående varit negativa. De glömmer att beställa saker, ber aldrig om ursäkt och är allmänt nollställda vad gäller service och bemötande. Förstå mig rätt, jag har inga större förväntningar men tycker ändå att man ska ta sitt ansvar när fel begås. För att inte utsätta mig för den sedvanliga förnedringen i kontakterna med BMV Nacka skickade jag en förfrågan om standardservice, dvs byte av...
Bilia Nacka är ett skämt.. Varje gång man har att göra med dem börjar det med att man blir runtkopplad till flera olika personer som hänvisar till varandra och ifrågasätter varför man blivit hänvisad till just dem. Ska du boka in åtgärder från olika verksamhetsgrenar vid samma inlämning av bilen är det en omöjlighet. Efter att du har varit där skickar de ut ett vänligt mejl där de frågar om de kan vara behjälpliga med någonting annat, men när man svarar på det mejlet får man inget svar. Jag har nu ett pågående ärende...
Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jätte trevligt personal.
Alltid lika bra bemötande och service!!😎👍👍
Något är förändrat, det verkar vara en dålig stämning?!!
Juliano var otroligt professionell i sitt bemötande, lät oss kolla runt själva och fanns hjälpsamt i bakgrunden. Han är pedagogisk och gav ett bra underlag på bedömning av min inbytesbil. Juliano är även väldigt flexibel och lösningsorienterad och hjälpte till att hitta ny försäkring, beställa registreringsbevis och då verkstan var stängd på lördagen när jag var där så körde han t.o.m. hem min nya bil på måndagen och tog då inbytesbilen därifrån. Sammanfattningsvis en supersmidig affär och femstjärnig service!
Jag var hos bilia nacka för rep av min bil idag mån 25/4 2021 och vart helt förskräckt hur all personal samt kunder inte bar munskydd då det pågår en pandemi trots att hela hemsidan och skyltning i lokalerna talar för hur man förhåller sig covid 19. Detta är skandalöst
När man ska välja betyg här på reco så borde ni ha minus poster också. Bilia BMW Nacka.... herregud! Tyvärr så är mitt ärende för långt men kontentan är att en brist i deras egna rutiner påverkar grovt min plånbok. Något jag felanmält som ingår i nybilsgaranti borde åtgärdas, vilket inte gjorts. Jag är så sugen att hänga ut folk men ur rent humant perspektiv så gör jag inte det. Men från botten av mitt hjärta så önskar jag inget gott den personen som sitter vid disken. En hemskt person som absolut inte kan/vet...
Besökte Haninge bilpark vid 3 tillfällen, de som arbetade där var ett gäng väldigt unga grabbar som inte kunde svara på speciellt många frågor om bilarna. Jag såg ingen vuxen någonstans. Jag frågade en del om en Kia som jag sedan köpte (efter att ha googlat till mig svar) då ”säljare” Isak bara sa ”det borde det vara” på flera frågor jag ställde, samt kom med en hel del direkta felaktigheter om tex nybilsgaranti och kredit. Jag valde att ta bort trygghetspaketet som kostar 34900:- utöver bilens pris, vilket visade sig vara enormt krångligt för dem och deras ”ekonomiavdelning” som ingen kunde kontakta, då de inte har något telefonnummer. Jag bad även att få bli uppringd men ingen ringde mig. Sedan lämnade jag in min bil med dubbel uppsättning däck men fick köpa till däck till bilen jag köpte för 10 lax. Kändes inte direkt professionellt. Jag bad om att få papper på bilen jag köpte men allt skedde digitalt då de inte hade någon skrivare. Väldigt oseriöst.
Felaktig information, dåligt bemötande samt ändrade prisuppgifter vid ett flertal tillfällen. Har givit detta ställe flera chanser men det blir tyvärr inte bättre.
ALDRIG MERA BILIA NACKA !!! Lämnade in min Volvo efter ett inbrott med krossad förarruta och skador på framskärmarna och stulna strålkastare. Bilen kom in till verkstaden när det regnade och jag påpekade vikten av att täcka sidorutan för att inte vatten skulle komma in i kupen. Visst sa personalen fixar det direkt, kom tillbaka nästa dag för att dubbelkolla och till min chock och förvåning var detta inte gjort och bilen helt blöt på insidan. Jag stormade in till personalen och sa vad jag tyckte och först då gjorde...
Det absolut värsta verkstadsbesöket jag gjort i mitt liv. Allting verkade bra till en början med trevlig kundmottagare. Dock så tar det ca dubbelt så lång tid att få min bil klar än vad de sa vid inlämnandet. De skulle byta stötfångare fram, vilket vart väl gjort när det två veckor senare var klart. När jag hämtat bilen så upptäcker jag en skada bak på bilen som ej fanns när jag lämnade in den, jag är extremt noga med min bil och vet om varenda liten repa eller skavank. Dessutom har personalen spelat en CD skiva i bilen...
VARNING! Köpte nyligen en BMW 530 e hybrid 2019 sprillans ny som jag använder i tjänst (Taxi). Bilen beställdes den 12 februari och fick bilen veckan efter då dom (Bilia/BMW) hade redan en i lager. Efter endast 3 dagar fick problem med bilen (drivlinan/hybriden) och lämnade in den omgående. Nu har det gått 20 dagar och Bilia/BMW har varken ett svar eller en lösning på problemet. Nu sitter man här utan ersättning eller bil som jag har enorma kostnader för. Värd och tillägga att kostade 555.000:-kr inkl. Moms och för såna...
Bara dåliga erfarenheter härifrån. Mitt Vilvoliv innan jag lämnade här va toppen. Efter deras service har allt bara strulat och uppdateringar med buggar. De är enormt otrevliga, nonchalanta och ovilliga att åtgärda sina misstag. Lämna inte bilen här!!!
Varning för detta oseriösa företag. Lämnade in bilen och fick tillbaka den med repor. Istället för att hantera detta professionellt slår man ifrån sig allt ansvar och misstänkliggör mig som kund. Efter en vecka blev jag erbjuden en polering av skadan med ett påpekande att det omöjligt var deras fel och återigen ifrågasättande av skadans uppkomst.
Riktigt bra service vid köp av BMW.
Fruktansvärt dåligt. Det är så illa att jag inte ens vill äga en Volvo längre. Köpte en begagnad xc70 (2013) och allt verkade bra men bilen hade Volvo oncall och den ville jag ju självklart använda. MEN lättare sagt än gjort det krävdes många samtal till bilia Volvo finans mm. Man blev tvungen att ta Volvo finans kreditkort för att få den att fungera suck är emot kreditkort sagt och gjort allt för att få igång det. Isamband med det så tecknades även ett serviceavtal på bilen smidigt tänkte jag..... Nu dax för första...
Bilen gick ojämnnt/hostade och ETS-lampan lyste. Drygt 4000 för en "reparation". Att felet var oförändrat märks under de första 500 meterna därifrån (vid stängningsdags). Kanske kan vara en idé att testa bilen efteråt? Jag har ringt 3 ggr och lämnat meddelande om att reparatör (Ingmar Palmer) skulle återkomma. Ingen har ringt tillbaka. Inte riktigt vad som förväntas av ett börsnoterat bolag.
Bemötandet,servicen och möjlighet att snabbt få hjälp va över förväntan. Bästa verkstaden jag besökt hitills och då har jag haft både 1 ny BMW och 4 nya Audi tidigare och deras märkesverkstäder är inte i närheten av den service som erbjuds på Bilia. 40 år gammal och min första Volvo,det lär nog bli fler och då vet jag vart jag ska lämna in den. :) John FLP 925
En månad efter 6000-mila-service och utbyte av generator (c:a 18.000 kr) blev jag uppringd av Bilia. "Hej vi har lite delar här som vi tror är dina?" Väl där öppnade vi motorhuven och hittade då en 50 cm lång tång till att börja med. Vidare kunde man konstatera att bl.a. motorskydd och luftfilter saknades. Det tog c:a 3 timmar av min arbetstid - Bilias kompensation? 15% rabattkupong på nästa service. Humor. Tyvärr är det inte första gången jag får otrevligt och oprofessionellt bemötande. Det här var deras "2:a chans"....
Bemötandet som man får som tjej är bedrövligt, där kan man verkligen snacka om diskreminering "du förstår dig inte på bilar så var bara tyst" en av kommentarerna...när det gäller verkstaden så kommer jag aldrig att lämna våra bilar där igen. MAN BLIR SÅ LURAD !!!!!!!!!!!!!!!!OCH BLÅST PÅ PENGAR. Man kan få två helt olika svar på åtgärder, den ena kostar 8-9.000kr och den andra 1500kr, Vad ska man tro? De klarar inte ens av att sätta dit en lambdasond rätt....... Så jag kommer aldrig att rekommendera Bilia i nacka till någon!!!!!!!!!!!