Jag beställde en väckarklocka och fick en slang. Som övriga skriver så är kundservice helt ute i det blå. Finns ingen hjälp att få….. bättre dom lägger ner bolaget. Mitt tips, handla någon annanstans.
Cdon AB
68 omdömen om Cdon AB
För det första så svarar de inte på mejl. För det andra så svarar de inte på sin kundtjänst på telefon. För det tredje så tar det 100 år att få tillbaka sina pengar. För det fjärde så har dom på sin hemsida och på baksidan står det att det är svensk text jag fått hem filmen och det är ingen svensk text på överhuvudtaget står det klart och tydligt på baksidan men på hemsidan så har de en baksida där det står att det ska vara svensk norsk och dansk text. Så nu får jag reklamera den här. Jag får se hur länge jag får vänta...
Valde dem utifrån utlovad leveranstid, men leveransen kom senare än utlovat.
Utebliven leverans! Har köpt en vara som aldrig kom. Svarstiden på kundtjänst är på en vecka, och när de väl svarar så hänvisar de till säljaren, vilket tydligen är ett annat företag. Helt obegripligt hur de kan avsäga sig ansvaret! Men det värsta är nog att de inte svarar och att det inte går att nå dem via telefon. Så handla inte på DCON!
Alla negativa kommentarer nedan stämmer! Jag fick hem en fel tillverkad hylla som jag måste lämna tillbaka! Jag har fått detaljerade instruktioner om hur paketet ska förpackas annars tar de inte emot den men ingen retursedel eller adress för vart jag ska skicka tillbaka den så att jag kan få tillbaka pengarna. Under två veckors tid så har jag mejlat fram och tillbaka om det, tredje veckan hör jag ingenting om adressen pga att de har tekniska problem, nu fjärde veckan så mejlar cdon och säger att de har tekniska problem fortfarande...
Jag köpte en robotdammsugare som inte funkade vid leverans, jag har skrivit till dem flera gånger utan svar. Har varken fått retursedel eller pengarna tillbaka utan bara blivit ignorerad. Kanske vi ska göra en polisanmälan om bedrägeri eller liknande.
Oseriösa, jag köpte en ölkyl, var skadad vid leverans ville returnera varan så kontaktade Cdon support, inget svar. Kontaktade sedan säljaren direkt, fick returfraktsedel nu står jag utan både produkt och pengar sedan över en månad tillbaka.
Köpte trådlösa hörlurar, det som kom var dåliga kopior.
Beställde en produkt från CDON med förväntad leveranstid på 7-14 dagar. Efter 14 dagar hade produkten inte ens skickats, så jag avbeställde den. Har fortfarande inte fått ett svar på avbeställningen ca 2 veckor senare - och nu har jag istället fått produkten skickad till mig. Då jag redan har köpt motsvarande produkt via annan affär under tiden vill jag nu istället returnera denna - har inte fått något svar kring retur på över en vecka nu. Nu har även CDON stängt av sin kundservicetelefon, och de svarar som sagt inte via mail - så... det verkar inte som att det går att få tag på dem alls.
Fullständigt oacceptabel leverans och obefintlig kundservice Leveransen, som utlovades inom 2-3 dagar, tog istället hela två veckor att komma fram. Jag gjorde en retur för 25 dagar sedan och har inte fått någon återkoppling överhuvudtaget. Kundtjänsten är totalt värdelös – det går inte att nå dem. Jag har öppnat tre ärenden och väntat nästan tre veckor utan något svar alls. De har ett telefonnummer, men ingen verkar bry sig om att svara. Det här företaget är inget annat än ett skämt och jag varnar verkligen alla från att handla här.
Cdon har jävla service och svarar inte på mail eller telefon går inre att ångra köpet eller utnyttja öppet köp. Jag rekommenderar inte någon att köpa från de. Köp från amazon eller temu som har jätte bra service och alltid fri retur
Hej jag beställning soffa jag betalade Swish juni när ska hämta min beställning soffa?
Kombinationen CDON och Budbee var det sämsta som jag har skådat!
Att CDON tycks ha goda recensioner och gott omdöme tvivlar jag starkt på! Skriver de några av dem själv, tro!? Deras kundservice är under all kritik och de är inte behjälpliga med varor som dröjer i leverans (snart två veckor) och de har inte heller någon som helst koll på vilka deras samarbetspartners är! Jag har kontaktat kundservice tre gånger och ingen återkommer med svar och/eller återkoppling kring mina varor! Ren nonchalans och de struntar fullständigt i sina kunder, bara de får in sina pengar, så är de nöjda......
Beställde 2 st hårddiskar och fick paketet idag. Öppnar det med stor förväntan och får se 2 st "external case". Men var är hårddiskarna? Försökte leta reda på ett telefonnummer, men hittar inget. Jag kan tydligen bara ta kontakt brevledes. Mycket frustrerande - måste vänta 5 dagar. Funderar på att köpa någon annanstans. Kommer troligen inte anlita CDON fler gånger. ( vill dock påpeka att detta är första gången jag fått negativ upplevelse med CDON.
Jag reklamerade en produkt och fick besked från det säljande företaget att jag skulle få en ny. Jag har inte sett röken av den nya. Jag fick ett meddelande från CDONs kundtjänst att de skulle stänga mitt ärende eftersom ingen uppdatering skett i ärendet. Jag svarade på deras mail att jag fortfarande inte fått en ny produkt och vill att de återöppnar ärendet. Inget svar. Jag sitter fortfarande med min defekta produkt.
Fick fel vara, får inte returnera den och "kundservice" är inte till någon hjälp. 500 kr i sjön. Handla inte från Cdon, detta är bara scammers.
Kan inte returnera varan!!!!!Skriver rätt order nummer men det händer ingenting . Har inte fått komplett försändelse. Oseriös företag. 😡
VARNING! OSERIÖSA! Jag köpte 2 soffbord av CDON, trademax för 499 kr styck. Veckan efter får jag mail från Axel på cdon om att ordern är struken pga borden är slut. Det är lögn då trademax säljer dom men höjt priset till över 3 tusen. FALSK MARKNADSFÖRING!
Skriver att varan är skickad 2 veckor innan den är skickad för att kunna aktivera sin faktura. Sen står det att leveranstiden är 1-4 dagar. Ni kan ta bort bindestrecket!!
Jag råder alla handla inte av CDON, usel kundtjänst. Uselt bemötande. Trodde att de var seriösa, men så är icke fallet
Sämsta jag har varit med om. Beställt varor för tusentals kronor. Men ingen leverans. Och är totalt hopplöst att komma i kontakt med kundtjänst. Handla inte här! Ärendet kommer att polisanmälas!
Köpte en adapter till Samsung Note 20 Ultra Den fungerade inte och det var omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst!!! Riktigt dåligt nätsajt! Handlar aldrig mer där!!!
Betalat för gaatdinerfrån cdon. Leverans går inte att spåra trots många försök och två veckor har gått. Det var deras löfte på leveranstid. Nu läste jag att de räknar med 30 arbetsdagar vilket blir 6 veckor!! Det sades inget om. Nu har jag tröttnat och köpt från annan firma och där är leverans tiden 5 dagar och lätta att kontakta. Cdon tycks inte bry sig om något alls! Jag ska kontakta Konsumentombudsman om dom! Så här gör man inte som företag!!
Varan utlovades till den 2 juli men kom fram först den 8 juli. Då hade jag redan fått köpa varan i en fysisk butik. Via länken jag fick för att spåra försändelsen fungerade inte. När jag klagade hos CDON kunde de inte hjälpa mig. De hänvisade till att jag köpt varan hos en annan aktör vilket inte stämde. Jag köpte varan hos CDON och betalade till dem! Så jag rekommenderar absolut inte att köpa något via CDON! Då står man där!
Beställde och betalade. Två dagar senare fick jag ett mail om att dom inte kunde levererade. Dom skrev att jag skulle få tillbaka mina pengar inom 5 bankdagar. Nu har det gått snart en månad och jag har ännu inte fått tillbaka mina pengar. Jag har mailat dagligen utan respons. Har gjort en anmälan till Konsumentverket. CDON är ett riktigt skitföretag. Kommer aldrig mer att ha med dom att göra.
Sämsta företaget 0% kundservice går ej nå. Säljaren skickade fel vara, och då fastnar man i vinkelvolten HEEEELT omöjligt att få någon på kundtjänst att agera på över TVÅ VECKOR trots en massa mejl med tre dagars fördröjning "Vi försöker få kontakt med säljaren" -SKITFÖRETAG!
Fascinerande hur dåligt man sköter CDON!! Försenad leverans, flertal meddelande under en månads tid för produkten( madrass ) jag nu har beställt på deras sida, mail utskick. Beställde 5 Maj och senast den 21 Maj >Paket försenat men på väg. Den 22Maj > Paket gått i retur till oss på CDON.com Titta man nu på PostNord så är paketet redan åter i Tyskland. Skulle inte tro att Postnord har vingar..transport. Nä, denna ” plattform ” går helt bort!! Företag som nu är anslutna till CDON borde reagera på returer,...
Fick inge leveransbesked om att mitt paket skulle komma en viss dag. Det framgick efter det att jag frågade när det skulle levereras. Kl 13 fick jag beskedet om att det skulle levereras samma dag kl 17. När jag då gav dem beskedet att jag inte kunde vara hemma samma dag med så kort varsel fick jag rådet att be någon i familjen vara hemma och ta emot leveransen ändå. Då detta inte var möjligt, fick jag en ursäkt om att det var beklagligt. Betalade förskott och fick inte veta NÄR det skulle levereras. Går inte ihop alls!!
Jag blev totalt lurad av att handla hos företaget Rörfocus. Det var utlovat en rostfritt stål hängare till duschandtaget. Det levererades en billig plastad cromad hållare. Dyrt och fel. Varning för detta företag!
Köpte en IPhone från Digital Green på CDONs sida. Telefonen fungerar ej och går ej att reklamera genom CDONs kundtjänst. Alla önskar mig bara en trevlig dag hela jävla tiden. Nu har det gått en månad och inget svar från säljaren. Varning!!!!
Akta er och tänk på vad ni Köper från Cdon. CDon ett är oseriöst företag
Lurad fick fel modell av en mobil levererad, returnerade till Tradeinn, dom hävdar att den returnerade mobilen inte är deras, jag får ingen återbetalning, så jag blev utan mobil och pengar, CDON frånsäger sig något ansvar, kundtjänsten där är vänlig och önskar mig en bra dag! jag ger dom en boll, det går tydligen inte att ge 0
Jag har köpt flera saker hos CDON till belåtenhet och nu senast en motionscykel, det är en bra cykel bortsett från att det saknas en nätadapter till displayen. Jag har ett stort antal gånger skrivit till kundtjänst men utan resultat.
Trassliga leveranser, omöjlig att komma i kontakt med dom.
Beställde parfym för 2000kr. returnerade varan 1 månad senare. Företaget som jag köpt av, är tydligen INTE CDON, trots det är deras hemsida. När jag inser efter 2 månader att jag inte fått tillbaka mina pengar än, kontakter jag CDON.com. De säger att säljaren har gått i konkurs och CDON kan då bara ersätta mig med ett presentkort på 300 kr och att om jag inte är nöjd kan jag vända mig till ARN. Vilket jävla skämt. Bluff-företag som pratar om "säker internethandel". Aldrig mer handla där. Skulle i så fall hellre välja...
Detta är det sjukaste jag har med om… Jag beställde en rakapparat för 1 månad sedan. 2 veckor efter får jag ett Mail om att ordern inte går att skickas då varan har löpt i lager. Min återbetalning skulle därefter skickas inom de kommande 5 dagarna. 1 vecka efter mailet får jag hem rakblad men ingen rakapparat. Jag kontaktar deras underleverantör som i princip säger att det är omöjligt att returnera varor till cdon då de själva inte skickar några produkter utan endast underleverantörer till dom. Jag frågor efter ett...
Förfallodatum innan vi fick varorna, vilket innebar extraavgifter. Blev bara skickad till betalningspartnern qliro och leverantören som inte kunde vara behjälplig dom heller. Många mail utan att få lösning innebar att vi valde att betala ränta och avgifter.
ja bestälde 2 st xr iphone plonbok dom sejer kom till luleå å skickades till baka ja ej hämta ut ? fick ej nå medelande om de så 130 kr flög bort ska aldrig handla där igen
Noll kundsservice hos detta företag. Jag glömde mitt lösenord och får mejl utan återställningslänk. Endast logga som leder till hemsidan. Sedan får jag mejl om att det tar 1-3 dagar att få svar på mejl till dem angående konto. Finns inget nummer att ringa för att få kontakt. Vilket skämt! Nej, det blir aldrig mer CDON för mig.
Köpte en hushållsmaskin från cdon.com. Denna slutade fungera efter en användning. Vid reklamation hänvisas jag till tillverkaren, trots att återförsäljaren har ansvaret för att ta tillbaka och reparera eller återbetala en vara. Vid kontakt med tillverkaren, i det här fallet Bosch, hänvisar de tillbaka till cdon - som avslutar ärendet utan åtgärd!!
Köpte ett par AirPods Företaget de förmedlade gick i konkurs Så de säger att ingen garanti gäller Akta er och tänk på detta Köp från ett seriöst företag istället
TOTAL KATASTROF. Mitt råd är...BESTÄLL INTE VAROR OM VIA CDON MARKETPLACE. Förklarar begränsningarna i en punktlista - CDON - tar inget ansvar alls innan och under leverans för deras "tredjepartshandlare". Jag hörde av mig dagen efter en beställning för att avboka och bad om att avboka, mailade och försökte även få tag på "säljaren" som hade ett "bortkopplat" - nummer. Cdon:s svar (som förövrigt inte har någon kundservice" var efter 2 dagar att jag behöver kontakta säljaren, jag svarade att jag redan gjort detta för att...
Sista gången jag beställde från CDON. Helt tyst i tre veckor efter beställning och när jag hör av mig till dem kommer det ett sms som säger att ordern är försenad två veckor. De har ingen koll då de bara är en marknadsplats för andra aktörer och vill att man som kund har dialog direkt med den som säljer via marknadsplatsen. Och det verkar vara ganska oseriösa företag som håller till där. Väntar fortfarande med spänning om den vara jag beställde i början av juni kommer dyka upp.
Helt jävla omöjligt att få tag i CDON efter beställning är lagd och betalning genomförd. Sjuuuuukt dåliga att respondera på ändringar. Jag behövde förändra en simpel leveransadress men det gick absolut inte! CDON vägrar ha ett vanligt telefonnummer att ringa!!! All kommunikation ska ske ditigalt till ett svart HÅL! Sjuuukt dåligt Man ska chatta - men efter 2 dagar fortfarande inget svar. Eller så ska man maila via site. Där får man autosvar att efter 3 dagar (kanske) dom läser mail. ALDRIG MERA CDON!!!!!! Det är ett jävla skämt!!!
Bestämde mig för att annullera min beställning och gjorde så i god tid. Jag får ingen bekräftelse och ca 10 dagar senare kommer ett meddelande från leverantören att nu är paketet på väg. Jag kontaktar dem direkt och får då svar via en chatt att jag har gjort rätt, men de har gjort fel och nu kan de inte stoppa det. Första fraktaviseringen visar att paketet är levererat till en adress i USA. Ojdå, det var visst fel fraktnummer, till slut kommer det rätta fram. Trots att jag gjort rätt och de gjort fel, tvingar de mig att...
Tar inget ansvar alls för att underleverantörerna sköter sig. När man kontaktar dem stänger de ärendet gång på gång för att slippa agera. Känn dig lurad om du handlar av dem. Köpte en vara som skulle levereras av minmobil men som inte fungerade och reklamerades. Det är ett halvår sedan och jag har varken sett till återbetalning eller en ny fungerande vara.
Skulle returnera en dammsugare men retursedeln hade ingen returadress så posten kunde inte ta emot och skicka tillbaka paketet. Då behöll jag den och nu har den slutat ta laddning och jag mailade dem för att skicka tillbaka och få den reparerad eller utbytt. Fick tillbaka ett svar som var gjorde mig helt paff. De ifrågasätter varför jag plötsligt anmäler att den inte fungerar och hänvisar till att jag inte skickade tillbaka den och valde att behålla den. Sättet de svarade på är så oprofessionellt och känns mer som att...
Beställde delar till studiohörlurar och leksak till bekant. Båda skulle komma inom 5 till 8 dagar. Tog 14 dagar innan jag kontaktade CDON som hänvisade till två andra sidor. Dessa med adresser som inte finns! Tillslut kom båda paketen från Kina!. Ena leksaken gick sönder efter litet tag och delen till hörlur var en skit kopia. Bojkotta/undvik CDON, numera ett dåligt företag
Totalt ansvarslösa med en massa suspekta leverantörer som har noll koll på både service och lagar. Undvik!