Jag beställde blombud till min väns arbetsplats. Finns ingen kundtjänst tillgänglig direkt utan du får maila och det tar tid. Blommorna levererades utanför arbetstid. De menar på att hon har fått blommorna när hon inte har fått de. Har nu i efterhand fått höra av andra kollegor att de också haft problem med euroflorist. Rekommenderar starkt att ni väljer ett annat företag. Fick inte ens en kompensation
Euroflorist Sverige AB
Om företaget
Skicka en bukett med blommor! Det tar bara ett par minuter. EuroFlorist är Europas största nätverk med professionella florister och blomsterbutiker!
53 omdömen om Euroflorist Sverige AB
Sämsta blomleveransen någonsin! Kundtjänst svarar inte på meddelanden! Födelsedagsblommor levererade en dag senare, och inte färska.
Valde euroflorist för att de var dom enda som kunde leverera till min mammas födelsedag. När jag börjar fundera varför jag inte hört något visar det sig att den som kör ut inte hade tid, trots att jag beställt drygt en vecka i förväg för att vara säker på leverans. Så det blev inga födelsedagsblommor. Får väl se om det kommer en vissen kvast någon annan dag. Att döma av recensionerna verkar det osäkert. Det är inte ett företag jag kommer att återkomma till. Uppdaterar recensionen efter leverans.
Beställde bukett till min vän och jag tittade i spårningslänken efter bekräftelse på att den kommit fram. Det stod att leveransen blivit återsänd. Kontaktade då kundtjänst som bekräftade att buketten levererats. Tyckte det lät märkligt att man skulle använda sig av ordet "återsänd" vid leverans, så jag kontaktade fraktbolaget. Mycket riktigt - blommorna hade inte levererats och hade gått i retur till Euroflorist. Hur f*n kan man vara så kass på sitt jobb så att man uppger att en leverans gjorts när den i själva verket...
Blev lurad två ggr om VID EN OCH SAMMA LEVERANS!!! REN LURENDREJERI och 408kr blåst.... Nu blir det att upprätta en anmälan hos Konsumentverket där mailloggen med Luroflorist ska bifogas. Varsågod!
Har fått två buketter, från två givare den 28/11 och 30/11 båda levererades i brevlådan före 7 på morgonen, djupfrysta! 13 minusden 28, 6 minus den 30. Urdåligt!!!
Beställde blombud på söndag som skulle levereras på tisdag (tidigast möjliga datum). Leveransen uteblev på tisdag, fick ingen info om detta. Leveransen uteblev även på onsdag och därefter behövde blommorna kasseras. Jag kontaktar kundservice för att kräva återbetalning och får information att jag inte har rätt till det. Jag har under leveransprocessen inte blivit informerad eller kontaktad en enda gång och min beställning är inte levererad. Detta ska jag betala för?! Otroligt missnöjd med detta, kommer aldrig mer beställa...
Beställde som jag trodde en färgglad födelsedagsbukett med bl.a. rosor, nejlikor och fresia. Istället levererades en sorglig kvast med avbrutna och halvvissna blommor, inte ens värd att sätt i en vas! Trots kontakt och foton på buketten anser inte Euroflorist att de brister i kvalitén utan beklagar att buketten inte stämde överens med mina förväntningar!! Så skrämmande dålig service av företaget, man tar inte ansvar för att leverera bra produkter eller att då de uppenbart har misskött sig är villiga att återbetala eller...
Beställde blommor till en allvarligt sjuk kollega som aldrig kom fram. Betalde för att leveransen skulle ske kl 17-21 dagen efter betalning och när jag tittade för att se att det gjorts stod det att leveransen misslyckats pga felaktig adress kl 20:55. Jag mailade kundservice och ifrågasatte hur man kunde misslyckas med leverans när man levererat till samma adress tidigare? Mottagarens telefonnummer fanns ju dessutom tillgängligt om man nu mot förmodan inte skulle hitta. Man svarade att man skulle kontakta transportören...
1. Blommorna överensstämde INTE med bilden - mkt färre blommor 2. Mottagaren blev inte överraskad som var tanken utan fick ett sms tidigare under dgen att blombud var på väg 3. Såg ingen förhandsgranskning av meddelandetexten innan jag betalat - såg då text som absolut inte skulle vara med i meddelandet, hörde direkt av mig (måndagkväll) till Euroflorist, Tisdagsmorgonen fick jag ett meddelande om att det inte gick att ändra - buketten levererades onsdag kväll - ett och ett halvt dygn efter att jag fick svar om att det...
Min familj/syster hade beställt en blombukett till min 60-årsdag från EUROFLORIST. Istället blev det ett fiasko. Jag fick hålla på kontakta leveransföretaget GORDON DELIVERY för att få ordning på leveransen. EUROFLORIST har anlitat nytt leveransföretag GORDON DELIVER (GD), som bud för blombeställningar. De skaINTE anlitas för blomleveranser. GD har urdåligt gammaldags meddelandesystem som sker via sms. Inget system där du kan ändra lev.tid i smslänk. Jag fick skriva till chauffören, i sms medföljer en länk (enda kontaktmöjligheten)....
Beställde en bukett till en väninna som fyllde 65 år. Den kom i tid o det har väl det som var rätt! Buketten var riktigt ful o såg ihoprafsad ut! Jag har skickat flera meddelanden o bifogat bilder till Euroflorist idag men fick ingen respons alls. De var glada att se att blommorna var färska!!!!???? Jag kan få 20 % på nästa beställning 🤔 Det hjälper ju inte idag! Vilken nästa beställning? Kommer nog inte att ske om de inte ändrar sig. Mycket besviken på både blommorna o bemötandet!!!
Blommor som skulle komma en fredag klockan 17 uteblev. Leveransen ombokades fredagkväll klockan 22 till måndag, flera dagar efter födelsedagen. Jag fick tack och lov pengarna tillbaka utan krångel med Euroflorist kundtjänst. Noteras att blombuketten gjordes i Malmö, 110 mil hemifrån. Bisarrt att skicka snittblommor så långt. I vintras när jag senast beställde via Euroflorist gick allt som planerat och buketten levererades av en blomsteraffär i närheten. Nuvarande beställning såg likadan ut, så det gick inte att veta...
Dålig med leveranstider. Hade förväntat mig fräscha fina blommor men tyvärr var de nästan halv bruna.
Vill Euroflorist verkligen veta vad deras kunder tycker eller framför allt BRYR de sig? Jag åtog mig att fixa blommor från mig och två väninnor till en väninna som fyllde 90 år. Det kom inget tack från henne så jag ringde upp henne. Inga blommor hade levererats trots att hon lämnat ut sin portkod. När jag reklamerade svarade Euroflorist med ett standardsvar att det i deras register står att budet (Gordon) försökt två gånger men att mottagaren inte varit hemma. Jag meddelade att detta inte alls stämde. Jo, det står...
Euroflorist följer inte konsumentlagstiftningen och bryr sig inte om sina kunder! Euroflorist sjabblade bort blommorna som jag hade beställt till en nära släktings födelsedag och meddelade att de inte kunde ordna nya blommor. Jag behövde därför köpa blommor från ett annat företag istället och betala för expressleverans för att de skulle levereras på födelsedagen. Euroflorist vägrar att ersätta mig för den extra kostnaden jag behövt betala, trots att jag som konsument har rätt att göra ett sådant s.k. täckningsköp enligt...
Kommer inte att beställa från Euroflorist fler gånger då de levererar på fel dag. Det har hänt båda gångerna jag beställt därifrån, och det är ju viktigt med rätt dag på bemärkelsedagar. Kundtjänsten tar lång tid på sig att svara, svarar ingenting på frågan om ersättning, och floristen hävdar att jag har fel överenskommet leveransdatum (jag har ju min orderbekräftelse där det står svart på vitt vilket datum som gäller, samt att jag betalat för det). Dåligt betyg blir det, och absolut inga fler beställningar härifrån. Euroflorist...
Får hembudat en vacker bukett med blandade blommor. Redan då jag öppnar paketet luktar det ruttna blommor. Samma kväll slokar buketten. Dag två tappar rosorna kronbaden. Det stinker om buketten. Tar kontakt med kundtjänt, via mail, med bilder och info. De är mkt korta och vill att jag kontaktar den som betalat blomman. Den personen måste klaga. Inte lämpligt i mitt fall!!! Vem vill klaga hos givaren!!?? Får således ingen ersättnings-bukett och heller inget kundnummer att ringa. Inte heller namn och telnr till någon chef/ansvarig. Bra sätt att tjäna pengar på vissna blommor - fy skäms!!!! 😡😡😡
Aldrig mer! Fick blommorna på födelsedagen med 2 dagar försening! Köp aldrig!
Usel service! Beställde blommor som levererades 2 dagar efter önskad leveransdatum. Ingen förståelse alls och skyllde felet på mig. Aldrig mer euroflorist!
Väldigt dålig upplevelse då dem helt fritt byter produkter för att passa det dem har i lager för tillfället. Dem byter inte ens till något likvärdigt utan all choklad är tydligen likvärdig om det är salt mandel eller mörk choklad
Köp inte härifrån. De levererade en otroligt ful och amatörsmässig bukett, är så himla missnöjd. Det såg ut som att jag själv hade gått ut på en äng och plockat ihop blommorna på måfå - för 500 kr!! Kommer ALDRIG handla från euroflorist igen. De kunde inte erbjuda kompensation för deras fula bukett heller. Deras konkurrenter är så himla mycket bättre, köp från dem istället!
Sämsta service någonsin! Köp aldrig från dem! Skulle levereras av Best och de lyssnar ej på anvisningar och kasserar hellre blommor än att lyssna på sina kunder då jag inte var hemma just den dagen. Ingen flexibilitet eller service överhuvudtaget!
Alltså sämsta möjliga företag. Levererade inte på dagen jag beställt. Och därefter helt värdelösa på att vara kunden till lags. Arroganta i mail och usel ”kompensation”. Använd ett annat blomsterbud.
Jag beställde en bukett till min mosters 94-årsdag. Euroflorist glömde kvar buketten på lagret, vilket de upptäckte efter en halvtimme, men orkade inte rätta till. Istället delades buketten ut kvällen därpå. Blommorna slokade då rejält. Jag blev erbjuden ersättning för leveranskostnaden (ca 25%av totalbeloppet). Jag begärde ersättning motsvarande 50% av totalbeloppet, vilket jag menar är rimligt. Euroflorist vägrade betala detta om jag inte skickade foto på buketten. Detta var som de flesta kan förstå inte möjligt eftersom...
Sämsta möjliga företag man kan beställa ifrån! Leveransen kom inte fram, så överraskningen blev förstörd. Kundtjänsten tyckte de var hjälpsamma då jag ska få mina pengar tillbaka för utebliven beställning.. VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!
Varning! Skicka inte blommor med Euoroflorist. Bilderna stämmer inte med verkligheten. Jag beställde en färgglad sommarbukett för 499 kr exkl frakt och för 100 kr extra jämfört med den mindre skulle man få dubbelt så många blommor. Buketten som skickades hade inte samma färger, variation på blommor och storlek. Såg min bukett IRL dagen efter att den levererats och den såg ut som nåt man köper i en livsmedelsbutik för max 149 kr. Känner mig så lurad och besviken! Så tråkigt när man vill uppmärksamma någon på en speciell dag.
Anlita absolut inte Euroflorist! Jag beställde blombud via deras hemsida och i köpflödet efterfrågades konstigt nog inte portkod. Döm om min förvåning och besvikelse när jag förstod att de hade KASTAT blommorna för att de (säger de) inte fick tag på mottagaren för att de behövde portkoden för att leverera?!! 1) jag fick ingen återkoppling på att leveransen inte hade gått fram (fick pinsamt nog höra av mig själv till mottagaren innan jag förstod att inget hade levererats) 2) de kasserade blommorna istället för att återkoppla...
De har inte koll på om butiker kan leverera eller inte. 80-åring blev utan blommor pga deras inkompetens.
Fy tusan vilken kasst företag. Beställer en stor bukett efter en bild på Euroflorist hemsida, och när den levereras ser det ut som en förskoleklass har satt ihop buketten och dessutom är det inte samma bukett som jag har betalat för. Storleken på buketten och färgskalan stämmer inte. Jag fick skämmas när jag fick en bild på buketten som levererade. Efter kontakt med Euroflorist så sa dem ”att bilderna överensstämmer”. Företaget är ett stort skämt!
Mina barn, som bor på annan ort, skickade inför mors dag -24, blomsterbud till mig via Euroflorist. Buketten levererades enligt utlovad avisering väl inslagen i pappkartong via Early bird. Flera av blommorna var vissna redan då jag öppnade kartongen ngr minuter efter att jag aviserats att de hade levererats till min brevlåda. Hushållspappret som omslöt stjälkarna var snustorrt. Följde medföljande instruktioner, vilka beskrev hur jag skulle hantera blommorna för att de skulle hålla sig fina länge. Efter fyra dagar är samtliga...
Fick ett bud i fredagskväll av min arbetsgivare. Redan samma kväll slokade flera blommor. Ett dygn senare är buketten helt vissen. Euroflorist tycker att jag ska reklamera detta hos min arbetsgivare som gjort beställningen. Extremt pinsamt! Jag kommer aldrig överhuvudtaget att beställa via detta företag och kommer meddela min arbetsgivare detta! Skäms!
Jag fick en födelsedagsbukett, tyvärr så dog flera av blommorna inom 1 dygn. Givaren kontaktade Euroflorist med bilder efter 2 dagar. Nu har det gått flera veckor sedan personen kontaktade Euroflorist men ingen återkoppling med svar ännu, trotts 5 dagars blomgaranti… varken jag eller givaren vill använda detta företag igen..
Beställde blommor till person som fyller år men blommorna levererades aldrig. Varning, anlita inte dessa skojare.
Beställde en bukett med varirande blommor.Levererades inte på utsatt tid utan två dagar senare. Buketten motsvarade inte den som var avbildad. Enligt Euroflorist var det en exempelbuket med kreativt utrymme för floristen att använda säsongens blommor. Buketten som levererades var en bunt tulpaner med lite gröna blad runt om. Inget floristarbete nedlagd på den. Jag hade kunna göra en mer professionell tupanbukett med inköp från någon av daglivaruhandels utbud. USELT, USELT
Jag har haft en mycket dålig upplevelse av att handla med Euroflorist. Det hela började när jag skulle skicka ett blombud till en släkting som fyllde år. Trots att jag gjorde beställningen i god tid gick en hel vecka utan att blombudet skickades till den avsedda destinationen. Jag försökte vid upprepade tillfällen kontakta deras kundservice enligt de öppettider som var angivna på deras hemsida, men jag fick aldrig något svar. Till sist skickade jag en förfrågan till deras kundsupport för att fråga om statusen på min order...
Min son med familj skickade blommor till min födelsedag den 8 januari.Levererades sent på kvällen och tyvärr var blommorna frusna.Både jag och min svärdotter har haft kontakt med Euroflorist skickade foto på blommorna. Men tyvärr ingen återkoppling. Betalade dyrt för blommor som blev en stor besvikelse.Aldrig mer Euroflorist!!Gun Nilsson
Beställde blommor till min styvpappas 80-årsdag i god tid innan. De skulle levereras på kvällen på hans födelsedag (en torsdag). Inga blommor kom. Jag vet i skrivandes stund inte om det kommer några blommor överhuvudtaget.. Kommer det fram så har blommorna varit på väg under tre dagar då de enligt uppgift lämnade Malmö på onsdagen, så frågan är hur de då ser ut. Kundtjänst har tydligen mycket att göra och har inte svarat än. Stor besvikelse från både min styvfar och mig. Kan bara rekommendera att välja ett annat bolag om ni ska skicka blommor.
Beställde blommor till min mammas födelsedag i god tid innan. Min mamma bor i Stockholm. Dagen innan de ska levereras skickas blommorna från Malmö. Sedan får de ligga på en terminal under hela min mammas födelsedag tills de slut levereras på kvällen dagen EFTER min mammas födelsedag. Blommorna är såklart både vissna och köldskadade när de kommer fram. Inte så konstigt med tanke på att de legat i en kartong i nästan tre dygn. Stor besvikelse från både min mamma och mig. När jag kontaktar Euroflorist får jag följande svar:...
Det är omöjligt att få kontakt med företaget Euroflorist. De har varken personer i chatten eller teledfonnummer. Jag vill ändra min leverans och får ingen kontakt över huvud taget.
BLUFF FÖRETAG! Beställ absolut inte från Euroflorist, de kommer stjäla dina pengar och INTE leverera! DE SLÄNGDE MIN PRESENT!!! Jag köpte blommor och choklad för över 700 kr till en av mina anställda på hens 50 års dag. 1) De RINGER INTE mottagaren för att meddela att de har blomleverans. De kollar varken om de är hemma eller boka eventuell tid för leverans - detta resulterar givetvis i att de inte kan leverera. De förväntas sig att människor bara ska sitta hemma och vänta på ett bud som man INTE vet ska komma? 2) De...
Budet levererades aldrig utan de hävdade att de inte kunde nå mottagaren, helt felaktigt. Euroflorist vägrar betala tillbaka pengarna. Känner mig totalt blåst och får ingen respons från företaget. Oseriöst!!
10 dagars försenad leverans 8/9 beställde jag blommor med utkörning den 9/9. Fick orderbekräftelse och betalning drogs. Fem dagar efter tänkt leveransdag, 14/9, blir jag kontaktad av Euroflorist kundservice som säger att blommorna ännu inte har levererats och undrar om det är ok med en senare leverans? Det sägs ingenting om varför den inte levererats eller när det kan ske. Först efter flera mail fram och tillbaka får jag reda på att första möjliga leveransdatum är 19/9. Detta eftersom det enligt kundservice inte går att...
Den absolut sämsta konsumentupplevelse jag någonsin har haft. Beställde ett olivträd med leverans för sammanlagt 517 kr. När mottagaren inte var hemma men de fick kontakt på telefon lämnades blomman ej. Man försökte ett nytt försök dagen efter, fick ej kontakt med mottagaren och kontaktade inte mig beställaren alls. Man lämnade inte olivträdet. Därefter säger det att olivträdet är kasserat. Vilket också klarar sig 10 dagar utan vatten. Hur omodernt och okonsumentvänligt får ett företag som arbetar med leveranser vara. Jag kommer aldrig i mitt liv köpa via euroflorist igen. Anna
Beställde blommor till min mamma. Budet ringde henne 21.30 och hon missade samtalet. Hon ringde tillbaka sju gånger utan svar. Dagen efter fick jag ett mail där Euroflorist meddelade att dom misslyckats att leverera och att blommorna är förbrukade. Hon har även porttelefon men den orkade dom visst inte ringa på. Nu svarar kundtjänst inte längre på mina mail. Fullständigt uselt företag.
Jag beställde blommor till min pappa som fyllde år. Han skulle ha fått dem på sin födelsedag. De levererades aldrig. Inte heller nästa dag. Tre dagar ser det ut som att de ligger och vissnar på en fraktterminal någonstans. Euroflorist skyller på transportfirman och avser inte att göra något åt saken. Jag har försökt reklamera den uteblivna leveransen men det vill man inte veta av. Jag kan tyvärr inte rekommendera Euroflorist. Det finns andra leverantörer av blommor -- välj gärna dem istället.
Beställde en växt och godis i förra veckan och skrev specifikt att mottagaren måste kontaktas för lämplig leveranstidpunkt och att det inte fick kännas utanför dörren pga stöldrisken. Trots detta lämnade ni utanför dörren utan att ha kontaktat mottagaren och leveransen stals. Jag har försökt komma i kontakt med er tre gånger men bara fått autosvar. Usel service. 😞
Utebliven leverans - Blåst på pengarna Beställt blommor och betalat med Swish, men inga blommor har levererats. Det är nu åtta dagar efter utlovat leveransdatum. Jag har lämnat flera meddelanden via Euroflorists kontaktsida, men ingen svarar. Ingen har heller kontaktat mig eller mottagaren av blommorna via de telefonnummer jag skrivit in i beställningen. Har Euroflorist kanske gått i konkurs?
Blombudet levererade blombuketten på fel dag, en dag för tidigt. Jag beställde blombukett Vintermys av "Stor" storlek. Den som levererades var av "Liten" Storlek. Sorten av blommor avviker till stor del från typen angiven på Euroflorists hemsida. Det enda jag har att gå på när jag beställer blommor är den bild som visas på hemsidan. Jag anser då att levererad vara bör stämma överens till största del. Ex. Bild visar att 14st rosor ska ingå i "Stor" bukett, levererad bukett har endast 3st. Detta är i mina ögon,...
Varning för Euroflorist! Beställde blommogram på torsdagen till en släkting som fyllde år kommande lördag. Valde Euroflorist för de var de enda som kunde leverera den dagen enligt uppgift på hemsidan. Kl 14:11 på lördagen kom ett e-postmeddelande att de ändå inte kunde leverera den dagen. Men att jag skulle svara på e-postmeddelandet snarast om jag ville att blommorna skulle levereras på måndagen i stället. (Fanns inget telefonnummer att ringa). Jag svarar kl 14:21 att jag då inte har så mycket val eftersom det är för...