Har gillat att handla från Mathem tidigare men att nu få varorna i jättestora kartonger som man måste ta till återvinningen gör att jag numer kommer att välja att handla från en annan butik. Känns som att syftet med hemleverans (för min del) tappar värdet om jag får merjobb av beställningen. I övrigt har det fungerat bra med beställningen.
Mathem
Om företaget
MatHem vill göra människors vardag både enklare och roligare genom att inspirera till goda och nyttiga måltider. På MatHem kan man handla matvaror på nätet i en komplett och fullsorterad matbutik, handla en färdig matkasse, hitta inspirerande recept för mat till vardag och fest och bäst av allt: Vi kommer hem till dig med...
106 omdömen om Mathem
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Deras bil har stått på tomgång i 45 minuter i centrum och hhauffören sitter inne på en pizzeria och äter mat 🤡 Sen kommer han ut ställer sig och röker och kastar fimparna rätt ut på trottoaren Tror fan att ni snart konkar !!
Tre timmar innan leverans får jag besked om att ALLA mina kylvaror fattas från beställningen. Ska ha middagsbjudning, så jag får rusa ut och köpa allt som fattas. Två timmar senare får jag besked om att leveransen är försenad. Har använt mig av MatHem i många år, men det här var sista gången.
Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.
Bedrägligt. Gjorde min första order. Bekvämt köpupplägg där man kan lägga till och ta bort varor fram till midnatten före leveransen. …men. Fem varor saknades i leveransen vilka de försökte ta betalt för, när jag skulle anmäla det i appen så buggade den på just saknade varor, och jag fick skriva ett mejl istället. Bedrägligt. En annan vara hade de skickat mejl om att den var slut och bytt ut, vilket väl får anses vara ok i jämförelse med att ta betalt för varor som inte levereras. Hanteringen av mitt klagomål verkar ha gått snabbt.
Inser när jag läser omdömen nedan att jag inte är ensam om att tycka att Mathem blivit SÅ mycket sämre. Har varit trogen kund sen 2017 men nu får det räcka. -Kundservice är numera obefintlig, omöjliga att få tag i, står i chatt-kö uppemot 1 h för att sedan bli utkastad om man inte svarar inom sekunder. Går inte ringa och får inte svar på mina mail -Bonusen är borttagen -Olika förmåner så som biljetter till biopremiärer har helt försvunnit -Väger frukten?, trots att det är styckpris!?! -Leveransavgifterna är helt orimliga,...
Jag beställde mat från Mathem till midsommarhelgen. Leverans var sent den 19 juni. Laxarna jag beställde gick ut den 21 juni. Således hade vi endast EN dag på oss att äta upp all mat som endast hade hållbarhet på en enda dag. Vi skulle äta maten på midsommarhelgen några dagar efter leverans men då hade laxen passerat bäst-före-datum. Beställde för mycket pengar. Jag skickade reklamation på laxen till Marhem. De skrev följande (har skärmdump på detta från chatten med mathem): Vi ser att utgångsdatum är 21 juni och du...
Jag har handlat där många gånger i flera år, speciellt på somrarna, men tack vare sista leveransen då jag fick 6 enorma kartonger jag var tvungen att åka iväg med till återvinningen så sprack hela konceptet för min del. Tills dess att de tar tillbaka kassarna kommer jag inte beställa mer, för den tid jag spar med bekvämligheten försvann med att se till att jag får en massa sopor. Hoppas de återgår till kassarna för tjänsten var bra innan de började med dem.
Nu får det vara nog. Vanligtvis saknas bara nån enstaka vara, men nu saknades hälften av varorna! Dessutom ligger det ofta några slumpvisa extra varor i lådan. Typ tvåpack tvål eller nåt som jag inte beställt. Vad är det för klåpare som packar lådorna? Eller rasar varorna ur lådorna i budbilen? Jag fick en återbetalning, men av någon underlig anledning tyckte Mathem inte att jag skulle få tillbaks för allt som saknades. T.ex då någon vara som saknades delvis var billigare för två så fick jag betala fullt för den del som levererades. Vilket jäkla skämt! Som sagt, aldrig mer!
Leveransen var fel från början till slut. Det fattades en massa varor och krångel med återbetalning av saknade varor. Det nya med kartonger och inte påsar är förskräckligt. Tunga, otympliga kartonger som man dessutom ska betala för! Jag har länge varit kund hos Mathem och tyckt att de har varit bra, men nu är det sluthandlat hos dem. Aldrig mer Mathem!
Lade en order på över 1000 kr bl.a. på grund av det bra priset på kyckling. Jag fick dock varken kycklingen eller pyttipannan levererad och när jag bad om hjälp med detta hos deras kundtjänst, att få varorna utkörda t.ex. dagen efter eftersom jag hade räknat med att få den maten, fick jag ingen hjälp alls utan bara hänvisning till ett formulär där jag kan få pengar tillbaka. Men ska jag lägga en ny beställning på dessa matvaror tillkommer extra avgifter för liten varukorg och leverans vilket jag påpekade men detta struntar...
Dåligt med enorma lådor som man måste vika själv. Tänker avstå från att beställa tills de ändrar på leveranssätt.
1.Telefonnummret när man söker på internet är ett gammalt nummer som inte gäller längre. 2. Med rätt nummer så svarar ni aldrig då det är för många som ringer er. 3. Skicka vi mail så får vi inget svar. 4. Vi vill ställa en fråga om när och om skärgårdsleveranser kommer igång. 5. Vi har försökt chatta men får inget svar. Vad har hänt med Mathem som vi har varit kund hos i flera år?
Vad har hänt med er? Har varit kund i flera år, mina fyra senaste leveranser har saknat varor, som jag själv måste gå in och anmäla på appen för att få det återbetalt? Kundservice svarar bara att det är tråkigt. Ni tappar mig som kund nu, gått från att vara bäst till sämst.
Har varit kund hos mathem i tio år och alltid varit nöjd med både varor, leverans och återkoppling samt kompensation för eventuella felaktigheter som förekommit. Men senaste gången jag handlade kom aldrig leveransen, bara en faktura hos Klarna. Jag har försökt ringa kundtjänst vid flera tillfällen men det går inte att komma längre än till en svarar som säger att de inte kan ta emot samtalet.. Jag har försökt chatta men chatten avslutades och jag har mailat tre gånger men fortfarande inte fått återkoppling. Och nu har det gått 1,5 månad!!
Kunde jag ge 0 i betyg skulle jag det. Jag har varit trogen kund i 4 år, men nu är det slut med det. Min leverans för en månad sen var 4 timmar försenad. Jag försökte chatta men chatten stängdes ner efter en timme. Jag mailade 2 gånger och fick aldrig svar. Jag ringde flera gånger men dom ringde aldrig upp igen. Till slut när jag ringde härom dagen blev jag uppringd igen. Jag blev bemött med nonchalans, blev ifrågasatt och avbruten flera gånger och fick ingen ursäkt, men fick i alla fall 150 kr tillgodo. Jag gjorde en...
Avslutar nu som kund hos Mathem. Leverans i kartonger ger billigare priser? Okontrollerbart! Jag tror inte på sagor. Miljömedvetenhet är NOLL. Kassar kunde återanvändas. Kartonger har avgift, är hopplösa att platta ihop, och går direkt till sopberget. Sista leveransen hade med tidigare system kostat under 20 kr. Med nuvarande system 48,50 kr. Jag har skrivit till "Ansvarig". Inget svar. Alltså finns ingen ansvarig för detta idiotiska, fördyrande och okunniga system. Stackars chaufförer som ska ta hand om soporna. Får de lönepåslag? SÅ...Good bye.
Brukar aldrig skicka klagomål på något MEN ni borde skämmas över att ni verkligen tror att era kunder går på eran idé om pressade priser och att allt blir bättre nu med erat nya system , herregud alltså ? För de första så har ni tagit bort ens bonus så inte ens de kan ni ge kunderna så där sparar ni in rejält sen att ni säger att ni kommer sänka priset på fler varor? Nej de är betydligt färre och sortimentet fattigare och ännu mer fattigt efter ni tog bort Clas Olsson. 77,95kr för en kartong kattmat som kostar 56kr i vanlig...
Från att ha varit bäst på både matkvalité och kundbemötande har de blivit absolut sämst. Har varit en trogen kund i många år med flera beställningar i månaden. Men ALDRIG MER. VARNING! Senaste gångerna har maten varit otjänlig och bröd som går ut dagen efter liksom salladspåsar som fått slängas ect. Det går INTE att reklamera (som tidigare ifall ngt hänt) på sajten, det går inte att chatta utan kommer till en sida med mina tidigare ordrar, det går inte att ringa utan hälsas att man skall ringa senare. Jag har mejlat Mathem...
Mathem charged me for items i didnt order- been trying to contact mathem for over 3 weeks- multipel emails, chat funktion and via Phone with the option of Calling me back and they havent replied?! What kind of customer service is this? Please reply :(
Tidigare varit en nöjd kund 4 gånger. Sen blev leveransen 2 timmar sen, en leverans jag betalat extra för att få en viss tid. Mailade kundtjänst som inte svarade på flera veckor. Idag var leveransen flera timmar sen & när det står att jag är kund 20 av 24 så får jag ett sms att leveransen är inställd. Går inte att ringa kundtjänst & har stått i kö till chatten. Väntat sen kl 14! Sämsta jag varit med om någonsin!!!!!!!!
Har handlat hos mathem sen de köpte upp mat.se. Har alltid varit nöjd med varor och service. Nu däremot.. de där nya lådorna som varorna levereras i gör mig så arg! Plus att appen har försämrats ordentligt. Den var ju jättebra innan! Jag har redan beställt från Picsmart istället, kommer inte tillbaka till mathem så länge det är såhär.
VARNING! KATASTROF saknades varor för nästan 200 kronor, mögliga/ruttna frukt o grönt som inte alls går att reklamera via hemsidan som de säger (man kommer bara till en sida som visar ens order, men går inte att göra något). Svarar ej på mail, försökt i 3 veckors tid nu. Via telefon svarar de inte heller, en automatisk röst säger att de ska ringa åter - vilket de aldrig gör - försökt vid ett flertal tillfällen. Står att det ska finnas en chattknapp som inte alls finns (dåligt programmerad så adblock tar bort den??), men...
Har använt mig av mathem sedan de startade och det blir bara sämre och sämre. Varor jag beställt fattas, de kör till fel adress och sedan inhiberas min order. Det går inte att lita på att de levererar. Påsken 2024 blir sista gången jag har försökt. När jag väntar på min leverans så får jag veta att de kört någon helt annan stans. Jag blir tvungen att kasta mig i bilen och köra iväg för att rädda familjens påsk. ALDRIG MER MATHEM
I have traveled there because of advertisement many times for nothing! From week to week they advertise items which the store (Matpressen) does not have in assortiment, nor have the personnel ever heard of... useless & incompetent advertising! Is it really too much asked that your store would actually have the items you advertise?
Har vid fleratal tillfällen fattats varor trots att betalning skett, har försökt kontakta er på tele, mail och chatt utan feedback riktigt dåligt...
Så vansinnigt opraktiskt för kunder med lådorna som de nu börjat med. Var missnöjd över ffa priserna innan, men sedan detta tilltag kommer jag aldrig mer handla där.
Till vd Johan Lagercrantz. Totalflopp md de nya lådorna vid hemleverans. Inte lätt att vika ihop. Inget för äldre människor som ej har styrkan i händer och armar. Fattar nte att det skulle vara bättre för era utförare..definitivt inte bättre för oss mottagare..lättare att greppa en påse än dessa otympliga lådor.. Men såklart lite mer klirr i kassan för er del med 7 kr per låda. Fy fanken så dåligt!
Leverans i tid med trevligt bud, men varor fattades, och då tog det trevliga slut. Reklamation via nätet omöjlig, kundtjänsten snorkig och jag har ingen aning om hur jag kommer att få restitution eftersom jag inte ville ha beloppet tillgodo. Undra om/hur jag kommer att få mina pengar?
Det saknades varor vid leverans.
Riktigt uselt!! Beställde varor men vissa varor saknas. Svårt att ta kontakt med dem .
Leveranserna är alltid sena. Är de riktigt sena, lämnar de påsarna utanför utan att knacka eller ringa på ! Även med kyl & frysvaror. Helt enkelt inget hyfs. Vi har varit kunder på flera adresser. Letar nu annan leverantör.
Du får inte pengarna tillbaka när de inte levererar varor du betalat för! Förstår inte hur ARN kan tillåta de fortsätta med sina lurendrejerier! De har också de högsta priserna just nu
Katastrof! Ligger här hungrig och helt matt. I kassen låg två rullar avfallspåsar och ramlösa. All mat jag beställt som dessutom skulke kommit igår på tisdagen. Hemtjänsten låter mig ligga här utan mat. Sen är det massor av mina basvaror som inte finns. Dethär kommer bli historia. Det kommer protesteras för mycket för detta totala haveri. Jag har haft hemtjänst sedan 2010. Något såhär tokigt har jag aldrig trott på om någon berättade om detta. Jag beställde varorna i fredags. Nu får jag ingen mat idag - onsdag. . Och...
Ingenting funkar. Försöker beställa, få felmeddelande om och om igen oavsett leveransadressen, kontot, vad som ligger i kassan, osv. Ingen beskrivning av vad det är som inte funkar, det bara går inte igenom. Försöker nå kundservice, de är bara öppna ett par timmar på vardagar. försöker använda deras chatt, det är bara chattbot som är den värsta jag sett och svarar på ingenting. Men det fråga om jag vill chatta med en agent - säger ja, de säger att ingen är tillgängliga och öppettider på sondagar är 09-23 (klockan är nu 10:31). otroligt dåligt.
Beställde varor men vissa varor uteblev, var i kontakt med Mathem men då dom sa det inte går att bevisa att varorna saknades vid leverans så återbetalas inga pengar, så dåligt av ett företag att göra så. Sämsta företaget beställ inte från dom, saknas nått kommer ni inte få pengarna tillbaka eller tillgodo.
Mathem blir allt sämre, både när det gäller att leverera i tid och när det gäller varor i leveransen. De senaste gångerna har jag tvingats reklamera flera varor i varje order, t ex kaffepaket där vakuum släppt, örter som vissnat, bröd med väldigt kort datum. Det tycks också finnas buggar i appen och hemsidan, och det går inte att få kontakt med kundtjänst eftersom de kopplar bort samtalen efter att man suttit i kö nästan hela den förväntade kötiden. Chatten är helt automatiserad så där får man ingen info alls. Jag...
Har blivit riktigt dåliga på att leverera senaste året. De skyller på enskilda händelser, men verkar sakna förmågan att erkänna sina problem och åtgärda dem. Har nu raderat kontot hos dem för att aldrig mer chansa på att de bättrat sig.
Alltid sena leveranser, även uteblivna! Går inte att nå kundtjanst eller på chatten. Har varit kund i många år men nu gör jag slut med Mathem!
Värsta upplevelsen av ett företag någonsin. Leveransen var flera timmar sen, sedan när föraren äntligen dyker upp så ringer han mig och frågar om jag vill ha varorna vid dörren. Vilket är en konstig fråga då detta ingår när man handlar online. Jag fick 10 påsar där endast en eller två varor låg i varje påse istället för ett par större påsar, nu måste jag slänga en massa jävla påsar i onödan. Jag märkte även att mina flera glass paket som jag hade köpt inte kom med leveransen, fast det står på kvittot och så klart tog mathem...
Beställer mat gör 1200:- och får varor för 250:- !! Allt kött mejeri och grönsaker saknades. Varorna kom fredag em. Mysigt! Får tillbaka pengarna på mitt konto om 7-10 dagar!! Jaha, vi får dela på en pizza tills dess. 150:- i kompensation för att förstört en hel helg i examens och student tider. Ni som tänkt att få mat levererad till nån stor viktig middag, använd inte detta bolag. Det var inte heller första gången detta hände, att varor fattas, men inte så här grovt! Nä, vet inte om det blir mathem något mer, finns ju andra bolag att handla av.
Lurendrejare! Har extraprisvaror som finns i lager när man beställer. Varje gång man sen får varorna levererade är det just de som är slut och blir ersatta med dyrare produkter. Har fått grönsaker som är oätliga, mögligt bröd, färskvaror som går ut i datum om en dag etc.
Mathem har blivit så otroligt dåliga sen dom köpte upp Mat.se. Den här helgen har dom lyckas avbeställa 2 beställningar till mig så nu måste jag gå och handla allt i min närmaste svindyra butik i alla fall. Det är väldigt ofta som det strular på alla möjliga vis. Men nu får det vara nog! Kunde jag ge dom 0 stjärnor så skulle dom få det!
Idag fick jag EN vara av Mathem av totalt 74 varor. Den varan var från Kronans apotek kom inte med. Chauffören visste ingenting så jag hörde av mig till Kundtjänst. Först jag vänta 30 minuter för att få reda på vad som gått fel. Det visade sig att min order aldrig packats på deras lager. Det fanns inga nya leveranstider förrän måndag (detta var idag fredag), det fanns kanske möjlighet att klämma in en leverans i morgon. Jag sa att jag krävde leverans senare under dagen och kundtjänst sa att hon skulle återkomma (väntade...
Förbannade Mathem. Vi handlade där igår för att vi är sjuka båda två och skulle slippa gå ut. Leveransen skulle ske idag vilken den gjorde men vi fick endast 8 varor av 30 totalt. Det gick på 1154 kr total och vi får bara 8 varor. De har snott 755 kr av oss för varor de inte levererat. Vart har resten tagit vägen? De verkar bara plockat ihop inte ens hälften av beställningen innan de levererade eller så tog budet inte med sig alla påsar. Vad är det för nötter som jobbar på Mathem? Hur dåligt har Mathem blivit? Jag rekomenderar...
Alltid i tid och skulle dom någon gång var lite sena så ber så mycket om ursäkt och är SUPER trevliga! Får alltid allt jag beställer och dom är pålitliga. Jag som bor långt ute på landet med två små barn så är detta verkligen ett life hack! Tack Mathem ❤️
Det har alltid fungerat förut, men ikväll kom bara två av tjugosju varor. Ändå stod det på beställningen att allt var plockat. Man kan ju undra vad de håller på med.
Något har totalt havererat hos Mathem senaste månaderna. Konstant sena och varor saknas. I dag skulle leverans ske mellan 11-15. 14:00 kommer mail om att min order är packad på deras lager. Följt av SMS att leveransen är försenad. Igen. Ingen av de senaste tio gångerna har det funkat. Måste byta leverantör tråkigt nog för det har funkat bra förut.
5 gången i rad maten är över fem timmar försenad. Ringde kundtjänst den fjärde gången, efter 40 minuters telefonkö sa de att jag skulle få kompensation på mitt kundkontakt som sedan uteblev… Har varit trogen kund imånga år men nu byter jag leverantör….
Inget fungerar i nuläget. Leveranser dyker inte upp, går ej att få kontakt med företaget. Undvik!!!!!
Beställt 3 gånger och varje gång har de varit över två timmar sena. Priset var när de skulle leverera en fredag mellan 19.00 och 21.00 och skickar ett sms 19.55 och meddelar att det är försenat och att ny leveranstid är 23.20-23.30! Dessutom saknades 7 varor som inte kunde ersättas (mjölk, bröd och ägg bl.a). Erbjöd 200:- tillgodo som plåster på såren. Som om jag skulle ens tänka tanken att beställa därifrån igen?! Totalt värdelösa.