Beställde ledramp med tillbehör, leveranen skulle ta 2-4 dagar. När jag inte fått min leverans efter cirka 7dagar, kontakttsr jag dem, får jag inget bra svar. Efter 14 dagar så plockar dom bort ledrampen från ordern men skickar tillbehören, vilket är helt värdelöst utan ledramp. Eftet kontakt kan dom inte erbjuda någon ersättningsprodukt eller likvärdig produkt för samma pris. Led-rampen är slut överallt för rabatterat pris. Hade dom varit ärliga med leveranstider mm så hade jag haft möjligheten att köp den för likvärdigt...
Skruvat.se
112 omdömen om Skruvat.se
Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.
Bra priser på delar vilket är deras styrka. Den här gången accepterade dom dessutom mitt åberopande av prisgarantin (alltså ytterligare ett plus) vilket dom inte har gjort tidigare, utan skyllt ifrån sig på saker så som att konkurrenterna tar ut frakt osv. Men nu till det däremot lite mer negativa sidorna. Vid beställning så uppgavs alla delar finnas i lager samt ha en leveranstid på 2-4 vardagar. Dagen efter får jag dock ett mail från dom om att en av delarna inte finns i lager utan kommer inkomma i lager först 8 dagar...
Har fått ett fraktskadat paket från skruvat. De vill inte hantera reklamationen eftersom jag inte kunde anmäla reklamationen till ombudet. Frakten har gått via Schenker och då kan man inte anmäla skador via ombud. Enligt info från Schenker och jag har även fått det bekräftat på mail. Frågan till Skruvat var: "hur ska man kunna anmäla skador när det inte går att göra via ombudet" Det kan Skruvat inte svara på utan upprepar samma svar varje gång, typ läser ur en manual. Schenker tycker det var väldigt konstigt att reklamationen...
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Ett gäng kriminella hela högen. De skickar fel varor trots regnummer och vägrar totalt att åtgärda problemet. När de ger en råd så ljuger de och ger felaktig information vilket är livsfarligt när vi pratar om delar för däck. De tar dina pengar och springer sedan iväg. Det tar flera timmar att nå dem på telefon och de har aldrig svarat på ett enda mail. Detta företag bör anmälas till Konsumentombudsmannen och tvångsförsättas i konkurs och alla ägare och anställda bör sitta i fängelse. Det är ett tecken på Sveriges förfall att detta bolag tillåts bedriva affärsverksamhet.
De lockar med första gångs rabatt vilket gör att man beställer. Ett paket anländer helt på utsidan men komponenterna är fullkomligt undermåligt packat i paketet. Reklamations processen hanterar inte detta utan endast transport skador eller felaktiga komponenter. Kundservice kan ej heller hjälpa. Jag fick reklamera det två gånger Jag fick ringa två gånger (första samtalet var inte trevligt hanterat, andra samtalet var betydligt trevligare) Och till slut får jag ett no reply mail och en instruktion om att skicka tillbaka...
Uselt företag! Avråder er att handla från skruvat.se. Väntat på däck från dem i 23 dagar, 2-4 dagars leverans stod det på däcken jag beställde. De svarar inte på mail, har inte hört av sig. Idag lyckades jag komma fram till deras support. Däcken finns inte och är slut, nya vet de inte när de kommer fick jag till svar. Ingen kompensation och 2 besvikna däck kunder.
Ofta lagersaldon som inte stämmer vilket medför långa leveranstider. Har slutat handla från Skruvat, men tänkte ge de en chans igen. Det tog inte många sekunder innan jag gav upp. Skruvats hemsida måste vara en av de mest långsamma som finns på nätet. Kikar via min iPhone och varje tryck innebär otroligt lång väntetid innan fönstret uppdateras. Ska väl tilläggas att det inte är någon annan websida som strular.
Riktigt dålig, lagersaldo är fejk! Beställningen kommer ej komplett fast på skruvat står att allt är levererat, får stå i telefonkö i timmar och får inte någon hjälp. Istället för två bromsskivor kommer bara en och så vidare, retur och kreditering/återbetalning tar flera veckor, riktigt dålig kundbemötande, äckliga telefonister. Ett stort skämt
Vill du bli blåst och dåligt behandlad, handla hos skruvat. Beställde grejer som skulle passa min bil efter regnr, det var helt fel del, tänkte att jag gör reklamation, först fick man sitta i telefonkö i nästan 3 timmar, en dag svarade de inte alls på 3 timmar, kom en plats fram i kön på 46 pers på 45 minuter!!! När jag väl fick tag på dom så såg de att det var fel del och rekommederade en annan, men jag kunde inte få den nya utan den måste jag också betala för, så jag låg ute med pengar för dubbla beställningar och...
Värdelös bolag, Och fick inte min leverans i tid
Får inte retur besked av 4st däck jag skickade retur sedel DSV bil hämtar dessa 5 oktober 2024, Klarna vill få full betalning av dessa trots är skickade! Skruvat kundtjänst får jag ett otrevligt svar! Betala!!! Har bild på retur fraktsedeln på däck skickade.
Jag beställde 4st saker som delades upp i 2leveranser som skulle komma inom 3-4 arbetsdagar som utlovat fick jag en leverans. Efter ca 1 vecka ringer jag för att kolla efter 20 min telefonkö så svara dom en herre som ska kolla detta och återkomma 4 dagar gick och jag ringde igen samma sak telefonkö 15min en annan herre lovar att kolla upp detta och återkomma ett par dagar gick sen ringer jag upp ännu en gång för att plocka bort den leveransen och visst hjälpte dom till med det trodde jag 1 månad ifrån att jag la orden så...
Det står att leverans ska ske inom 3-4 arbetsdagar. Det har gått 14 dagar och jag har fortfarande inte fått hela ordern. Inte hela ordern eftersom beställningen som bestod av nio delar har redan delvis kommit i två olika paket med tre dagars mellanrum. T ex bromsbelägg och skivor bak levererades i olika paket under olika dagar. Och sista fem delarna från denna beställning är fortfarande på villovägar. Detta är också mycket bekymmersamt för mig på verkstan.
Otroligt dålig kundservice och tjänster Jag har beställt från detta företag två gånger och båda gångerna hittade jag senare samma produkter billigare hos en annan leverantör. Eftersom de erbjuder en prisgaranti, kontaktade jag dem för att utnyttja detta. Deras svar var dock att prisgarantin inte gäller, eftersom de påstod att deras produkter skulle bli billigare i längden. Jag hade valt att hämta mina produkter i butik, men de räknade på den andra leverantörens priser med två separata leveranskostnader, vilket gjorde...
Beställde ett Kamrems-kit inklusive vattenpump. Fick vänta 1 vecka, och hämtade ut paketet och kom hem.Gick ut på deras sida och såg att de hade sänkt priset med över 400 kronor för detta kit. Har skrivit till dem, men de har ännu ej svarat. Det stod att man ska få svar inom 48 timmar. Det har gått 5 dagar nu. Fruktansvärt dåligt. Kommer aldrig mer att beställa från skruvat. Bara namnet säger ju en hel del. Ett SKRUVAT företag som har mer än 1 skruv lös.
Mycket dålig med leveransen, dem skickar inte din vara på rätt tid, lång leveranstid.
Jag säger då bara det " Satans Förbannade Kundservice på Skruvat.se" annuleret varorna till Kundservice och telefon pga. "dubbla beställningar av samma vara" direkt på morgonen 06.56 efter min beställning från senkvällen före. Fått mail att varorna är skickade, detta är rent sagt kriminellt betende och kommer aldrig mer inom familjen eller bekanta att göra ett köp från skruvat .se då dess kundservice eller telefonkontakt står obemannat!
Skit skit skit företag. Kan inget om service, levererr inte i tid och ringt 20 gånger och ändå är det inte fixat. Usch. -0 miljarder poäng
Orimliga bestraffningar om man skulle vara sen med att hämta ut paket. Accepterar att kostnader uppstår för leverantör, men detta stack ut mer än rimligt. Noll förståelse från skruvat.se. Aldrig mer!
Sämsta skit jag varit med om.. 3 veckor och inte kommit nåt än.. Skyller på semestrar men det är en klen ursäkt..
Har haft Skruvat som leverantör ett par gånger tidigare och det har fungerat bra. Men den här gången har det verkligen krånglat. Beställde 3 l motorolja den 29 maj och betalningen drogs från mitt kort den 30 maj. Har haft mailkontakt med Skruvat utan att det hänt något. Ringde idag (15 juli) och satt i telefonkö knappt 40 min innan jag fick kontakt. Dom kunde inte säga nåt om leverans, så jag avbeställde och hoppas nu att jag får tillbaka mitt utlägg. Kan tyvärr inte rekommendera Skruvat längre! Lasse Gustafsson
Nej, tack. De skickar personuppgifter till annan företaget, risk för bedrägeri
Svarar inte på mail, orimliga kötider till kundtjänst, obefintlig information om leveransstatus. Felaktig information på produktsidorna. Funkar bra ibland, när allt är rätt och varan finns i lager, men vid minsta avvikelse är upplevelsen under all kritik.
Finns inte sämre kundtjänst i hela Sverige! Blä!
11 dagar tog det för takräckena att lämna lagret. Kundtjänsten är svår att få tag på. Var tvungen att efterlysa paketet för att få info om att det är försenat. Dom skyller på att jag bor långt upp i landet och att då går det inte att få leverans på 3 dagar. Jag bor i en stad i mitten av Sverige för kännedom, andra företag har inga problem att leverera på under 3 dagar. Kommer inte beställa från Skruvat igen.
Totalt omöjligt att nå dom via telefon och mail. Har haft strul med detta företag förut men tänkte ge dom en chans till och la en order,har nu väntat snart 3 veckor på leverans,stod 1-3 dagars leverans och 2-4 dagar på leveranstiden och inget om att det var beställningsvara.Bara att instämma i majoriteten av recensionerna.Ett kvalificerat skitföretag!!!
Beställde en del till Volvo V70 som skulle passa enligt registreringsnummer och hemsidan. Delen passade inte. Skruvat.se vägrar att ta tillbaka delen eller göra rättelse. Bedrövligt! Handla inte på skruvat.se!
Sjukt dålig kundservice och skickar saker man avbeställt.
Skruvat.se har det sämsta kundmottagande man kan tänka sig. Talade med en otrevlig person som heter Tobias uruselt milt sagt.
Beställde delar som var 5-8 dagars leverans nu har 18 dagar gått så man börjar fundera om det inte är någon som halkat på tangenterna och det i själva verket skulle vara 58 dagars leveranstid. Ställt fråga till deras kundtjänst för en vecka sedan men svara på mail verkar inte heller vara något de håller på med (man undrar ju om svar på mail också tar 58 dagar). Sammanfattningsvis uselt och kommer aldrig i livet beställa något via dem igen eller rekommendera någon att beställa något där om det ska fungera så här dåligt.
Sämsta kundtjänst i Sverige, ingen svarar
de säger leverans om 2-4 dagar och de kommer om 7 dagar och hälften kommer utan att veta vad som hände med resten av mina reservdelar. Jag rekommenderar det inte även om de ger bort det gratis.
Kontaktade skruvat gällande en retur jag har gjort. Har aldrig blivit så dåligt bemött som jag blev av er kundtjänst (Tobias). Hoppas någon ansvarig lyssnar igenom samtalen han gör för detta är under all kritik. Han var fruktansvärt nonchalant och oproffsig under hela samtalet. Detta gör att jag aldrig mer kommer handla hos er!
Har beställt varor för leverans enligt order / ordererkännande till ett av mina företag, och betalat för detta, leverans har inte skett till vår adress, trots påtalande om detta ingen reaktion.
Alldeles för långa leveranstider. Skickar med Schenker, värdelöst. Ringer man Skruvats kundtjönst får man sitta 20 min och vänta på goddag yxskaftsvar.
Riktigt värdelös, vet man inte exakt hur delens dimensioner etc får man fel produkt och går ej att reklamera. Deras funktion för regnummer funkar ej och man får stå för allt själv.
Rekommenderar ej Skruvat.se, företaget ändrar benämning på samma artikelnummer när man reklamerar en vara som dom levererat fel. Samma artikelnummer kan ha flera olika benämningar och passa flera olika bilmodeller tydligen. ett när man köper och på order, men vid retur hänvisar dom till en annan benämning på samma artikel och nekar returen och säger att kunden beställt fel artikel. Mycket oseriöst företagande. Man kan inte heller överklaga beslut genom deras kundtjänst med klar och tydlig bild bevisning över missförhållandet,...
Beställde bromsskivor till min Mazda cx3 och fick en rekommendation på typ via reg nummer. Upptäckte i helgen att skivorna var av fel typ och passar ej min bil. Kontaktade bolaget och begärde att få byta. Dom vägrade byta och rådde mig att beställa nya då det är mitt ansvar att kontrollera att delen passar innan jag beställer. Dåligt bemötande och service och råder alla att använda en annan leverantör av reservdelar. Mvh Thomas
först skickade dom en trasig blinkerssats till mig, sen har jag returnerat den och försöker promt få en ny, Kundtjänsten svarar ej, finns ett telnr som ingen svarar på, ingen chatt. Samt jag får körförbud imorgon. uppryckning skruvat.se
Leveransproblem samt leveransproblem i kombination med en otrevlig kundtjänst som vägrar vara behjälpliga är ingen bra kombination. Undvik detta företag om ni vill bespara er problem.
Riktiga Skojare, beställde bromsbackar till min bil i beskrivningen står det Varje bromsbeläggsats innehåller 4 stycken bromsbelägg/ backar. Komplett sats för att byta bromsbelägg/ backar fram eller bak. Fick hem endast backar ej komplettsats dvs fjädrar osv. På bild två i beskrivningen fanns fjädrar och justerskruvar med på bild. Kontakta kundtjänst "Linda" via chatten som skrev samma sak om och om igen utan att besvara mina frågor. Hon skrev att det jag har beställt det har jag fått , hon kommenter ingenting om komplettsats...
Absolut sämsta servicen, inte ens ett telefonummer man kan ringa och svarar ej på mejl. 4 veckor för återbetalning som jag inte ens har fått.
Riktigt dåligt, deras leveransdatum som de torgför på hemsidan stämmer inte alls. beställde flera produkter som "fanns i lager", fick tre dagar senare ett mail att skulle få in delarna om 3 veckor. tips till Skruvat: redovisa korrekta leveransdatum.
Köp INTE hos skruvat, bara krångel. Efter att ha fått en leverans med mattor, varav en saknades, och samtal gjordes, ett returärende skapades dagen efter, paketet skickades tillbaks, och en MÅNAD (plus en månad hos deras transportör schenker) efter att returen togs emot, så avisades den med hänvisning att reklamationen gjorts ett par dagar försent på deras sju dagars godkända tid. Undvik!
Sämsta jag varit med om någonsin. Beställde 2 däck den 2/12 med en leveranstid på 1-3 dagar. Nu idag den 5/1 väntar jag fortfarande på mitt andra däck. Jag var tvungen att ha däcken innan jul och tvingades därför till ytteligare utgifter när jag fick köpa andra däck an annan firma. Dessutom har jag nu fått TRE dagars inkomstbortfall då jag tvingats vara ledig på leveransdagarna. Tre dagar eftersom vid andra utlovade och bekräftade leveransen så dök de aldrig upp :-( Jag har bett om eventuell rabatt/ kompensation för alla...
Oseriös handlare. Sista gången Beställde 2 reservdelar till min bil från Skruvat. Fick efter att par dagar reda på att den ena var restnoterad. Kunde ta upp till 14 dagar innan delen kom in. Ringde då och frågade om det gick att byta den restade delen mot en likvärdig, men det gick inte.Hela ordern måste makuleras. Det lovade personen att göra och jag la en ny order. Ordern kom och betalades omgående. Efter några dagar får jag notis om att även första ordern är på väg. Kom idag efter 11 dagar. Trots många kontakter med Skruvat,...
Köpte startmotor , Innan beställning ser jag på skruvat.se leverans tid 1-3 dagar Fick startmotorn efter 2 veckor Ser även på deras hemsida , NY - startmotor , men fick begagnad Som var använd , med användnings spår . Oerhört svårt få kontakt med deras kundtjänst ALDRIG i livet mer ska handla hos dom
Ringer först och frågar om produkten passar och får detta konfimerat, den passar dock inte. Ringer kundtjänst som säger att de inte kommer att godkänna en retur. (Känn dig blåst) ALDRIG MER SKRUVAT.SE /Robert
Fick fel vara, noll ansvar från Skruvat Beställd en ny ljuddämpare till min bil. När jag fick varan levererad så visar det sig vara en ljuddämpare till en helt annan bilmodell( samt av ett helt annat fabrikat). I detta läge så hade man ju hoppats på att Skruvat är villiga att göra allt i sin makt för att underlätta samt hjälpa mig som kund med att se till att rätt vara skickas ut. Alltså den vara som jag beställt samt betalat för, men icke. Det visar sig att Skruvat "ej jobbar med ersättningsprodukter" utan jag får skapa...
Handlar på skruvat för att stötta svenska företag men kommer nog sluta med det. Mina 2 senaste erfarenheter av att beställa EN drivaxel. Första försöket: Beställer en drivaxel som har leveranstid på 6-10 dagar. Får ett mejl efter några dagar att leveranstiden är 28 dagar. Jag skickar in ett ärende med deras kontaktformulär och frågar om det går att skynda på annars får jag beställa från någon annan. Får mejlsvar att "det är vad det är" och om jag vill vänta eller annullera. Jag svarar direkt, via en Gmail, att jag vill...