Jag köpte en spis i oktober, tyvärr felköp. väntade hela fredagen på leverans, den kom inte. Ringde på lördag, leverans tisdag. Kostnad inbärning 698kr. Retur, fick en kostnad på 1300kr för avinstallation, vilket inte var fallet! Köpte en annan spis. levererad med en kostnad för inbärning 848kr !!! Jag kommer definitivt inte att köpa något från Tretti igen.
Tretti
Om företaget
Tretti.se - Vitvaror och hushållsapparater på nätet! Vår affärsidé är att sälja vitvaror och hushållsapparater till lägre priser än i vanliga butiker. Vi är idag den ledande vitvaruhandlaren på nätet och tillhandahåller ett sortiment om ca 6000 produkter
91 omdömen om Tretti
Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.
Eftersom det bara verkar vara när folk har en dålig upplevelse som de skriver här, så måste jag kontra med att jag köpt tvättmaskin och torktumlare 2009, strykjärn 2010, kaffemaskin 2012, kombinerad tvätt/tork 2019. Allt har gått perfekt. Strykjärnet kom transportskadat, efter ett mejl till trettis kundtjänst så skickade de ett nytt. Beställde i går på Black Friday kyl, frys, tvättmaskin och torktumlare, så hoppas att de är lika bra även i dag.
Helt sinnesjukt dåligt flyt när man köper ny diskmaskin. De anställer Bring montörer som inte kan svenska. Installerad, har sönder delar som de slänger under maskinen och förväntar sig man inte ska hitta. Dessa vet inte heller hur man installerar fuktskydd och delar saknas efter de monterar. Tretti erbjöd betala reparatör från Electrolux, där det missades att företaget ska debiteras och inte jag, Så fick ligga ute med pengar. Dessutom köpte man skydd för läckage i samma order som diskmaskinen och man tänkte då montörerna...
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Falsk marknadsföring för Cashback på LG tvättmaskin som köptes. Efter vi köpte en LG tvättmaskin som hade kampanj för Cashback på trettis hemsida, ansökte vi om Cashback genom LG, därefter fick vi svaret från LG att det är inte någon kampanj för Cashback på den produkt, vi kontaktar tretti som svarar först men sen slutar svara, så kortfattat bedrägeri genom falsk marknadsföring och support som slutar svara.
Mycket seriösa och ärliga. Köpte en tvättmaskin till ett bra överenskommet pris. En tid efteråt var det kampanj och priset blev ännu lägre och min maskin var på väg. Påpekade detta, och direkt så krediterade dom mig mellanskillanden utan någon protest. Så gör ett seriöst företag.
Usel service. Beställde dyra maskiner och får dem levererade på norska. Svaret från Kundtjänst är att jag ska sätta på ett klistermärke själv. Sinnessjukt
Allt logistiskt utan anmärkning. Montören irriterad, stressad, språksvårigheter, försöker dra sönder golvkontakten, monterar snett och att man knappt kommer åt knappen. Helt under isen. Fick själv montera om så det blev ok. Aldrig mer pga den montören. Råder att åtgärda. Maken till dåligt kundbemötande har jag inte upplevt.
Bedrövlig kundtjänst, frågar varför de bara kör till fastlandet fast alla andra speditionsföretag kör hem varor. De kör hem säger kundtjänst, jag tar en printscreen från kundvagnen. Där det står klart och tydligt att varor endast levereras till färjeläget eller fastlandet där man själv får hämta. Hjälper inte. JAG ljuger. Hahahaa...ett skämt, deras kund "tjänst"
Lockar med låga priser om produkter dom inte har. Påstår att dom finns i lager, men stämmer inte. Om du mot förmodan skulle få det du beställt, så kommer det ta sjukt lång tid. Om du då väljer att avboka "kostnadsfritt" kommer dom påstå att varan är skickat. Då åker du på en avgift på 500:- De positiva recensioner som finns här bör definitivt ifrågasättas.
Köpte en diskmaskin Cylinda hos Tretti.Med första bruk så visade produkten vara nåt fel för det let hemsk mycket missljud så även grannar hör det. Kundtjänst hjälper boka Cylinda Service då Service killen inte kan hitta felet trots jag har 3 olika videor på olika datum som bevis att den låter då och då inte alla ggr. Försöker få hjälp av Tretti Kundtjänst deras svar vi kan inte göra nåt du får boka 1 till Service av Cylinda. 1599kr servis kostnad och 500kr return. Hemsk ledsen att få trasig diskmaskin, att slösa min tid...
25/4 Beställde jag en diskmaskin, den skulle komma 30/5 mellan 7-18, tar ledigt från jobbet för att sitta hemma o vänta och glo in i väggen hela dagen, det kommer ingen maskin, ingen ringer och säger att dem har problem, jag får en ny tid när jag själv ringer, det tar en vecka till, nu ska den komma 8/5 mellan 16-22, jag ringer samma eftermiddag för att få bekräftat att den skall komma nu, killen säger att han skall kolla upp och återkomma, han ringer givetvis inte, jag testar att ringa senare på eftermiddagen men kön är...
Absolut den sämsta service jag varit med om ! Får ingen som helst återkoppling varför beställningen aldrig kommer 😫
Vi beställde en diskmaskin och fick leveransdatum den 3/5. Ingen diskmaskin kom och ingen mer information hade lämnats till oss. När jag ringde upp första gången så fick jag ett engagemangslöst bemötande. Det nya utlovade datumet blev den 8/5 med inbärning och bortforsling av gammal maskin som kompensation. Med tanke på tidigare erfarenhet ringde jag på morgonen den 8/5 för att dubbelkolla om leveransen kommer som utlovat och till svar får jag att leveransen är flyttad till den 13/5 utan att vi fått någon information till...
Dem försöker lösa problemen efter haveriet som skedde lite besviken dock att man var tvungen att höra av sig samma dag som man skulle få varan för att då få reda på att den ej skulle komma när man tagit ledigt för att ta emot den. Sedan borde vissa i kundtjänsten gå på lite mer utbildning i bemötande. Var långt ifrån väl bemött senaste samtalet där jag bara ville veta vilken dag jag skulle få leveransen och undrade hurvida det önskemålet jag gav lm halvdags leverans istället för heldag pga första leverans missen det skulle...
Beställde ett frysskåp till rimligt pris men det bildades mycket is efter en tid. Reklamation gjordes men fick till svar att jag själv fick bekosta en tekniker från Electrolux för att bedöma om det verkligen var fel på skåpet/tätningslist. Skulle kosta ca halva frysskåpskostnaden. Kommer aldrig att handla från Tretti igen.
Det värsta kundbemötandet jag fått i hela mitt liv, jag ringde den 22 februari för att fråga om det gick att lägga till inbärning på samtliga varor och fick till svar att det går bra, ringer upp dagen efter och bekräftar att jag vill ha detta. De berättar att jag kommer få ett mejl med betalningsinstruktioner men det mejlet kom aldrig så efter några dagar ringde jag upp igen och frågade om allt såg rätt ut, men de kunde inte se att detta var inlagt men den jag pratade med la in det. När det väl närmar sig leverans som var...
Beställde kyl och frys som INTE samlevereades. Så fick ta ledigt två dagar från jobb för att ta emot leverans! Detta fick jag veta från leverantörerna/installatörerna och INTE från tretti.se. På bilderna syns också att kyl och frys är vänster samt högerhängda med sina handtag, som kund tror jag ju då att det skulle levereras så också. Men nej detta får man göra själv, FÖR de har inte ens den servicen heller!? Jag ifrågasatte deras marknadsföring, deras bilder och önskade att de skulle ändra på detta. Men de hänvisade bara...
Hej Linnea! Ledsen för sent svar! Detta låter inte bra alls! Skulle du kunna skicka ditt ordernummer till mig på fmo@tretti.se så tar jag och kikar på detta! Mvh Falmetta Tretti.se
Otrolig dålig service och otrevligt bemötande. Beställde ett kylskåp med uppbärning och bortforsling, när tredjeparten som skulle utföra denna tjänsten var oförmögen att göra så får jag inte några pengar tillbaka. Svaret jag får är att ”vi kan inte kreditera tjänsterna varje gång som uppbärning ej utförs”. Man undrar ju hur ofta detta händer…
Hej Ester! Jag hade gärna kollat närmare på ditt ärende. Skulle du kunna skicka ditt ordernummer till mig på fmo@tretti.se så tar jag mig en koll. MVH Falmetta Tretti.se
De tar inget som helst ansvar för sina leveranser utan skyller helt och hållet på deras kontrakterade leverantör. De verkar inte förstå att avtalet ligger mellan tretti och kunden och inte mellan kunden och deras leverantör. När de blir ställda mot väggen angående varför de inte tar sitt ansvar så väljer de istället att lägga på luren. Riktigt oprofessionellt och pinsamt agerande. Helt otroligt att de kan bedriva en verksamhet när de tar så lite ansvar som de gör! Lita inte på leveranstiderna - "Det kommer när det kommer"
Har samma erfarenheter som majoriteten här och vill också avråda från att handla från Tretti. OBS! Vill tipsa alla att gå in på Konsumentverket.se och göra anmälan av företaget. Konsumentverket har då möjlighet att starta tillsynsärende. Det som hände i vårt fall var att vi beställde tvättmaskin med leverans och installation 2/1. Sambon tog ledigt från jobbet. Får bekräftelse på leveranstiden via sms. En halvtimme efter att tiden gått ut och ingen dykt upp eller hört av sig ringer jag Kundtjänst på Tretti. Får ingen förklaring...
Otroligt besviken, beställde kyl/frys, första leveransen försenad, andra leveransen så kom aldrig varorna och sen får man inget besked. Försenad tre gånger nu och noll information. Undvik detta företag om ni inte vill bli lurade. Så pratar man med kundtjänst som lovar att ringa upp vilket dom aldrig gör.
På spårningssidan stod det beräknad leverans kl 0957. Var hemma kl 07-13, ingen leverans kom, inga mail sms eller samtal om försening. Nu får jag betala 395kr för ny utkörning och ta ledigt från jobbet en heldag. Smidig deal, not.
Beställde en diskmaskin med expressleverans. Bokade den 2:a augusti och fick betala för detta. När jag samma dag chattade med kundservice så lovade de att leveransen skulle komma. Ringde samma dag när det var en halvtimme kvar av utlovad tid och k7ndservice sa att ”den står på bilen, så den är på gång”. Ringde efter ytterligare en halvtimme och då sa kundservice att ” det är något problem , ser ut att den inte lämnat vårt lager. Men jag fixar detta så att leveransen kommer den 4:e istället. Så vi väntar in morgondagen. Har...
Efter man gjort en beställning rings man upp av en käck tjomme som berättar att varan har så lång leveranstid att man erbjuder en av annat märke för liknande pris. Googlade detta och fann att detta är en strategi de ägnat sig åt under flera år. De verkar ha samarbete med det tyska företag de erbjuder som vara. Jag ringde upp och berättade vad jag funnit för information om tretti.se, och att jag tappat förtroendet för dem och därför ville avbeställa allt (varor för 22 000 kr). Det går någon vecka och sedan får jag anonyma...
Vi fick våra produkter som vi skulle.
Kan tyvärr inte känna mig nöjd med servicen.
Woww tretti.se ett riktigt skit bolag som ägs av Whiteaway Ab. Läste inte noggrant om detta internet bolag varken recension eller varningar smart som heter .se och döljer sig på nätet for den ovane. som går under konsumenttjänstelagen och kan friskriva i stort sätt allt juridiskt ansvar mot konsument. Så se upp med hur snabbt behöver eller om problem uppstår med varan eller embalage. Personal som är mer omänskligt lobotomerade och icke medgörliga om så bolaget förlorar 1kr. Vinst eller skylldigsjälv principen. Stor varning för trettio.se min skyldighet som medborgare….
Incompetent, lazy and rude customer service!!! Ordered washing machine and a dryer, waited over 3 weeks for delivery date and told delivery could be any time between 07:00 & 18:00. On the delivery day I waited in all day and of course they never turned up, I called customer service to see what happened, they said they would contact delivery company and get back to me. Multiple phone calls later from me to tretti customer service over several days as they never got back to me and never sent any updates. The rude lady I spoke...
Torktumlaren var transportskadad men enligt kundtjänst fick vi skylla oss själva som inte anmält detta på en gång. Vi anmälde så fort vi upptäckte det men paketet hade stått i hallen ett tag i väntan på en badrumsrenovering som drog ut på tiden. Detta var ett par år sedan, lärdomen är att alltid anmäla minsta lilla skada på förpackningen och att aldrig mer handla hos tretti. Torktumlaren fick åka direkt till tippen.
Sammanfattningsvis: Lita inte på information om leveranstider. ”Preliminärt” är enligt Tretti en fullständig friskrivning avseende leveranstiden och den kan bli 10 ggr längre. Installation betyder endast att de sätter i elkontakten i eluttaget (för ca 1000kr). Omhängning av en dörr är för komplicerat för dem. Beställde på deras hemsida två produkter som preliminärt skulle levereras inom 10 -14 dagar. Valde en av produkterna specifikt för att den produkt jag först var intresserad skulle komma in till deras lager...
Beställde en ugn 28 maj och har fortfarande inte fått hem ugnen. Har ringt dem två gånger och varje gång säger de att de genast kommer att kontakta oss om leverans men det gör de aldrig. Mycket dåligt och oseriöst företag. UNDVIK!!!
Känner mig så grundlurad i detta köpet. Önskar jag kunde lämna 5 stjärnor MEN med ett minus framför. I slutet på förra året köper en inbyggnadsugn från Electrolux. Priset var nedsatt från 11.000 till typ 7000 under black Friday. Leveransen var bokad till någon av första dagarna på det nya året. Vad som händer sedan är att två veckor efter köpet kontaktas jag av kundtjänst, de säger att leveranstiden är något lång på dessa varor och erbjuder mig ersättningsvaror som de lyckats förhandla fram ett kanonpris på. Försäljaren...
Kommer aldrig handla igen hos tretti.se Jag har handlat hos tretti.se 2 gånger och båda gånger har strulat. Första gången var för flera år sedan köpte då en tvättmaskin som var slut i lager och skulle levereras senare. Jag var 3 (!!!) gånger tvungen att kontakta tretti.se för att undra vad som hänt efter det datum som utlovats gången innan att leverans skulle ske. Vid leveransen kom tvättmaskinen efter tidsintervallet som informerats. Dessutom lades en extra avgift på för att koppla ur gamla maskinen (man tycker det borde...
Ingenting kom! Beställde 4 st köksmaskiner i god tid för att få varorna till Åre 7/12. Fick bekräftelse att dom skulle komma enligt bokningen. 3/12 flyttar plötsligt tretti fram leveransen en vecka. Jag ringer och säger att det inte går och dom lovar då att hålla fast vid 7/12. Enligt spårningsnummer så flyttas ändå leveransen fram. Vi ringer och mejlar många gånger och blir lovade leverans till den 7e. Sista mejlet är daterat 6/12 från tretti och att leverans ska ske dagen efter. Ingenting kommer! Uppenbarligen ljuger man...
Nu undrar jag hur lång tid jag ska behöva vänta på återbetalning för en vara jag inte ens tagit emot? Som ni dessutom skriftligen lovat full återbetalning för. Det är inte okej att er speditör, uppenbarligen inte något att lita på, inte kan informera er om att de inte levererat till mig. Jag förväntar mig betalning kommande vecka, får jag inte det så kommer jag att polisanmäla detta som bedrägeri. Ni kan ju inte behålla mina pengar. Usch, det grämer mig att jag inte kollade upp er noggrannare innan jag betalade pengar till er.
Jag har beställt en tvättmaskin den 9 september har fått leveransdatum 2 ggr utan att de kom. Fick båda dagarna vara hemma mellan 7-18. INGEN HÖRDE AV SIG OM ATT DE INTE SKULLE KOMMA. När man försöker prata med dem så svamlar de bara och blir irriterade. Har bett att få prata med någon som har befogenheter, men det får jag inte.... Uruselt sett de bemöter sina kunder. Har även mailat dem, då får man ett automatiskt svarsmeddelande där de ber om ursäkt för nu i sommartider kan det vara lite längre svarstider.... det är den 26 september!!!!!
Tretti.se fungerar bra så länge det man köper är helt, får man en defekt produkt är de tyvärr fullständigt hopplösa att ha att göra med. Jag köpte en kaffebryggare (inte speciellt märkvärdig), som visade sig läcka som ett såll - vattnet från behållaren rann direkt rakt igenom maskinen och ut på köksbänken. Det kan man ju tycka är ett ganska glasklart fel - men nejdå: det tog två veckor innan Tretti.se kunde bestämma sig för att jag skulle få en ny, sedan en vecka innan den kom, så jag fick vara utan kaffebryggare tre veckor...
Levererade en diskmaskin som skulle passa i vårt ikea kök, men det gjorde sen inte! Vi hämtning av felaktig vara kom de inte på utsatt dag! Det hände.tre gånger. Handla inte av tretti!!!!
Liknande erfarenhet som många andra som skrivit omdömen, en torktumlare som levererades trasig. Sen börjar problemen, följer inte konsumentköpslagen, hävdar "vi vet ju inte vad som hänt" när lagen säger att det är säljande företag som har bevisbördan att bevisa att att produkten inte var trasig vid leverans. Lämpar sen över ansvaret på konsument att kontakta och boka reparation med tillverkaren av produkt, också det ett brott mot konsumentköpslagen. Kort gott, detta är ett svinaktigt företag som inte följer Svenska lagar...
Köpte en kyl och frys nyligen i matchande serier. Kort därefter ringer Tretti upp och säger att det finns en leveransförsening på ett av skåpen, dom erbjuder då likvärdiga skåp för samma pengar. Jag ber om att få återkomma imorgon och att dom ska hålla på leveransen av kylen (som beställdes från Whiteaway vilket är samma sak typ) och det var inga problem. Dagen efter bestämmer jag mig för att annullera ordern då jag hittat de skåpen jag faktiskt ville ha hos en annan leverantör. Då ändras attityden helt plötsligt och...
Beställde en spis den 28 mars med leverans den 29 april. Vid beställning bekräftades leveransdag den 29 april. I beställningsbekräftelse utksickad samma dag bekräftades leverans den 29 april. I orderbekräftelse utskickad den 31 mars framgår den 29 april på inte mindre än fyra olika ställen. Tre dagar före utlovad leverans kommer ett automatgenererat meddelande om att min leverans är försenad, utan angivande av någon ny dag för leverans eller nummer till någon ansvarig. Vid kontakt med kundtjänst menade...
Mikrovågsugn köptes in på Black Friday (2020) med någon veckas leveranstid. I förra veckan (V8-2021)fick vi den efter att leveranstider skjutits upp ett antal gånger. Sorglig hantering Ingen jag tänker handla ifrån i framtiden.
Stark avrådan! Önskar vi hade läst omdömen. Även vi köpte en produkt som gick sönder efter en månad- en produkt som rekommenderades istället för ursprunglig vara. Helt ointresserade att gottgöra med snabbt utbyte och övertagande av service/garantiärende. Helt ointresserade av nöjda kunder när man sålt usla produkter.
Jag avråder skarpt alla att handla från Tretti.se! Otroligt dålig service! Köpte en produkt för 3 veckor sedan som gick sönder efter 2 veckor. Svaren jag har fått är mycket luddiga och jag bollas runt mellan olika personer. Dessutom så var kundservice rent ut sagt otrevliga.
Sveriges sämsta nätvaru-handel för konsument tog mig timmar att rodda och styra upp med att få en ny torktumlare (6veckor)då det levererades en söndrig maskin till mig fick styra allt själv och kontakten med återförsäljare och tekniker tretti la allt ansvar på kunden själva gjorde inte ett skit. mycket oseriöst företag!!
SNABB & KORREKT ORDERBEHANDLING. LÅG & KONKURRENSKRAFTIG PRISBILD. POSITIV KÖPUPPLEVELSE KORT SAGT ! REKOMMENDERAS ! Bo Elmstedt Täby
Köpte vitvaror för över 60000kr och sedan funkade inte siemens svindyra spishäll på alla plattor och jag fick bära som svar av servicetekniker att det inte var något fel den funkar som den ska men inte med alla kastruller om storleken inte är perfekt så är det bara. Konstigt att ikeas hällar inte har samma problem liksom hos grannens häll med mina kastruller
Vill varna för Tretti.se och önskar jag hade gjort bättre bakgrundskontroll själv innan köp då nätet översvämmas av besvikna kunder (googla och se själva). Det här är ett företag som systematiskt gömmer sig bakom en bibel av villkor. De har en så lång kravlista med villkor när du anlitar dom så det fattas bara att du måste rulla ut röda mattan och brygga en kopp kaffe också för att de ska gå med på att göra sitt jobb. Vill du slippa huvudvärk och bekymmer, välj ett annat företag! Om något går fel här kan du inte räkna...
Hej Daniel! Jag beklagar att du känner dig missnöjd. Vi på Tretti kan se att du har fått information om din fråga kring installation och leverans som du ställde innan beställningen gick iväg. Vi har skickat ett specifikt mejl till dig med vilken underrubrik i våra villkor som du specifikt hittar vad som krävs av dig som kund att fixa innan installatören kommer ut till dig, detta som hjälp då vi har mycket information kring våra köpvillkor. Min kollega har mejlat detta specifikt till dig gällande installation. "Här kommer...
Fullständigt värdelösa! Tvättmaskinen jag beställde hade fel mått och kundservice (när man väl kommer fram efter 30 minuter) är otrevliga och inkompetenta. Undvik Tretti.se.
Trevliga och intresserade, men totalt okunniga säljare. När de säljer integrerade diskmaskiner borde de naturligtvis tala om ifall dessa fungerar med delade fronter. Har sedan ett halvår ett kök som jag renoverat för 200tkr med en ”naken diskmaskin”!!!. De erbjöd efter mycket bråk att jag skulle få lämna tillbaka den (365 dagars öppet köp verkar inte stämma) men det blir så dyrt att jag lika gärna kan sälja/slänga den. Undvik att handla här!!