Välkommen till oss på Mekonomen Yehlove Södertälje!
Hos oss arbetar kompetenta bilmekaniker med lång erfarenhet, och vi gör definitivt ditt BilLiv enklare. Vi arbetar ständigt med fokus på kundnöjdhet, kvalitet och god service för att du ska känna att din bil är i trygga händer.
Oavsett vilka frågor du har kan vi hjälpa till.... Vi hanterar alla möjliga bilmärken och årsmodeller och ger dig alltid tre års garanti. Självklart behåller du också fabriks- eller nybilsgarantin och får en godkänd servicestämpel i boken.
Varning för Mekonomen Bilverkstad Södertälje, aldrig mer!!
Hur som helst så avbokade jag min verkstadstid då Mekonomen ville byta ut hela komponenten i bilens underede istället för att svetsa som jag ville.
När jag avbokade verkstadstiden blev verkstadschefen totalt upprörd och arg. Han jagade mig med hjälp av sin telefon.
Det är inte slut där då Mekonomen till slut skickade ut en påhittad faktura på lite packningar och skruvar till mig för att jag inte fullföljde den bokade verkstadstiden hos dem!!
Så seriös nej aldrig!...
Aldrig mera någonsin denna verkstad Mekonomen Södertälje som inte kan acceptera att man avbokar!!!!
Fick bilen lagad av en mycket trevlig verkstad i Tumba. De gjorde som jag sa och svetsade i underredet på bilen. Verkstaden i Tumba var mycket trevliga och tillmötesgående.
Vi är otroligt nöjda med STF Bilservice! Vi har alltid kunna lösa alla våra problem med bilen hos de. Snabb service, tydlig kommunikation och rimliga priser!
Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pass slitet gammla delen var
Vilken service!
Snabb och Professionell hjälp med att ta fram en offert på servicen. Kort tid till servicebesöket.
Topp bemötande när jag lämnade bilen.
Hela service jobbet gick på under två timmar.
Byte av bromsskivor och backar på en Porche Macan.
Och priset var bäst jämfört med andra verkstäder.
Helhets upplevelsen slår alla förväntningar, världsklass.
Berättar mer än gärna för bekanta om hur bra det var.
Reparationen i sig var ok. Men...
Att en regskylt försvann - inte deras problem.
Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras problem.
Att de, utan att meddela, bytte torkarblad - inte deras bekymmer.
Så, nästa besök - inte deras bekymmer.
Aivan huippu asiakaspalvelu. Asiointini tällä verstaalla ei jää viimeiseksi. Reilua palvelua eikä yritetä kusettaa asiakkaalta joka penniä. Paras verstas jossa olen ruotsin puolella asioinut.
Jätte snäll bemötande fick av personalen . De lagde min bil och den går som det ska vara. De va snabba på laga så jag fick bilen på samma dag. Rekommenderas alla som har bil att laga där
Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gällde en handikappsanpassad och modifierad bil - och sen åtgärdade de problemet på mindre än 24 timmar. Mycket nöjd!! Villig och serviceminded personal.
Enda negativa jag kan komma på var att lokalen inte var anpassad för rullstolsburna, det saknades en ramp., fanns ingen dörröppnare, fanns ingen ringklocka i sitthöjd utanför.
Ett stort plus + för att de tog emot betalning med både kort och Swish, det var också jättebra att de snabbt svarade på både mail och sms, de gav mig tidigt en ungefärlig prisuppgift och i slutändan så höll de sig inom det uppskattade priset. Mycket nöjd.
Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem!
Jag rekomenderar alla varmt att besöka Speedy i Jakobsberg!
Aldrig haft bättre service än såhär. Inga dolda avgifter, snarare tvärtom! Dom drar av ingrepp från fakturan man redan skrivit på om dom visar sig inte vara nödvändiga. Snabbt och skickligt fixat. 6 stjärnor av 5 möjliga helt enkelt
Grymt bra service!!
Kan inte bli bättre när man verkligen behöver duktig kompetens för avancerad felsökning.
Löser problemen genom lämpliga metoder.
Tack!
Har använt företaget till alla mina bilbehov, sen jag tog körkort mer än 10 år! Alltid fått bra och snabb service! Alltid så glada och trevliga! Verkar kunna trolla när man själv tror att de är skroten nästa ;)
Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer rekommendera!
Snabbt jobbat, bra återkoppling efter felsökningen, bra förklaring av vad som var fel. Grym service! Också tydligt att dom inte vill dränera dig på pengar.
Rekommenderar Billivet Södertälje till alla!
Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande.
Har även köpt nya däck och fått goda tips och råd i samband med detta.
Enkel tidsbokning också, vilket är tacksamt när man ska få ihop stressig vardag.
Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemötande i telefon och vid disk, fick förklarat för mig vad som var problemet, fick alternativa lösningsförslag (need to have, nice to have) och en ärlig diskussion om det (valde nice to have men säljaren lät mig förstå att även need to have mest sannolikt skulle räckt-en sån ärlighet väger mkt tungt för mig), fick sedan som pricken över i luften påfylld i däcken som bara en schysst grej för det såg lite lite ut tyckte jag. Bra!
Som tipsfeedback till Mekonomen är bara att uppdatera telefonsvararen så det inte säger på en fredag 15.30 att det är öppet till 17 utan att nån svarar. :)
Feedback till reco : vänligen bestäm er för grammatisk form i marknadsföringen. Antingen skänker ni pengar - eller så har ni skänkt pengar till välgörenhet! Jag vill inte lockas med falska löften om att mitt bidrag ska leda till bidrag till cancerfonden för att när jag klickar på länken få veta att ni de senaste åren HAR skänkt pengar till dem! Det är ju en jätteskillnad! Känns som clickbate. Inte snyggt!
Verkstadsjobb
Trevligt bemötande vid tidsbokningen, bra information från mekaniker som kontaktade oss innan reparation med prisuppgift bl a.
Var första kontakt med er är nöjda, återkommer gärna men hoppas det dröjer.
Juliano var otroligt professionell i sitt bemötande, lät oss kolla runt själva och fanns hjälpsamt i bakgrunden. Han är pedagogisk och gav ett bra underlag på bedömning av min inbytesbil. Juliano är även väldigt flexibel och lösningsorienterad och hjälpte till att hitta ny försäkring, beställa registreringsbevis och då verkstan var stängd på lördagen när jag var där så körde han t.o.m. hem min nya bil på måndagen och tog då inbytesbilen därifrån. Sammanfattningsvis en supersmidig affär och femstjärnig service!
Jobbet var att fixa bakluckan som gick inte i lås och utfördes enkelt och snabbt inom en halvtimme. Tyckte dock att kostnaden för arbetet (1379 kr) var hög.