Undvik de här om du inte vill bli ordentligt blåst. Solna biltekniks affärsidé är att lura kunderna. Det enda som de är bra på är att skriva positiva kundomdömen om sig själva. Tyvärr finns det alltid nya kunder att lura. De påstår att de har skickat SMS om att bilen var klar för tre dagar sen och P avgiften för tre dagar var 1800 kr. Det var bara att betala och ta bilen till en riktig verkstad som hittade felet orsakade av Solna bilteknik. De har ingen skam i kroppen.
Solna Bilteknik
Om företaget
Solna Bilteknik är den nya tidens serviceverkstad, en oberoende märkesspecialist vars intäkter från service och reservdelsförsäljning inte behöver bära kostnader för till exempel en stor bilhall. Solna Bilteknik är en serviceverkstad där vi erbjuder dig ett professionellt utfört arbete med originalreservdelar. Vi gör det till...
260 omdömen om Solna Bilteknik
Otroligt bemötande, frågar först vad det kostar att byta bromsar fram o bak, 3500 kr säger han Göran i telefon, lämnar in bilen dagen där på
Fyfan vilka jävla hustlare och fula människor. Efter att ha betalat dem närmare 21000 kr för kamrembyte och byte av fjädring bakvagn så hade jag fått böter på lånebilen enligt dem och det betalde jag och nu efter 2 år när dem har gått back med närmare 1000000 kr enligt skatteverket har jag fått kronofogden på mig som säger att dem som nu jar bytt namn och numera heter Bilavia ab nu itan f skatt och något tele nr kräver mig nu på1600 kr för parkerings bot.. igen ?? fyfan hur kan dem sova om nätterna dessa vidriga så kallad människor som mjölkar och försöker hustla ärliga och enkla människor.
Varning varning varning. Ett av Sthlms värsta blåsfirma i bilbranschen. VARNING FÖR DEM
Bokat tid 09.00 för Ac service med offert på 1124kr. Detta tar normalt 45min. Lämnar bilen och får vänta till 12.00 för att hämta. När jag
Bemötandet var trevligt och dom la tid på att prata med dig som kund. Jag kör importbil och det visade sig efteråt att dom använt 5W20 olja som ska vara i V8 versionen av min bil istället för 5W30 som är en V6a. Jag kan ha viss förståelse för att det kan bli fel men hur dom hanterar när dom gjort fel är riktigt oseriöst, jag var trevlig och ställde knappt något krav på kompensation men började snabbt blu orolig över deras oseriösa svar... När jag påpekade att det var fel vaknade deras rätta jag. De började skylla på systemet...
En trist historia som ska bli värre! Har en eller rättar sagt hade en Golf/2002 som gått 13 000 mil där ”EPC” och motorlampan tändes till och från sedan något år tillbaka. Det märktes ingen skillnad på motorn när lamporna tändes under körning men väldigt irriterande. Hade haft bilen inlämnad tidigare hos Volkswagen som inte lyckades åtgärda felet. Blev rekommenderad att lämna in bilen till Solna Bilteknik. Gick med på att mot 1000 kr få en offert på vad det skulle kosta att få felet åtgärdat. Fick besked att det skulle...
Grymt bra service!! Kan inte bli bättre när man verkligen behöver duktig kompetens för avancerad felsökning. Löser problemen genom lämpli
Haft mina bilar på Solna Bilteknik verkstad och använt däckhotellet i över nio år och alltid varit jättenöjd med servicen. Men nu när jag kontaktade dem för att förnya mitt kontrakt i tfn fick jag ett fruktansvärt bemötande. Har aldrig varit med om så dålig kundvård. Jag kommer aldrig att rekommendera dem igen. Jag fick en stund senare detta på mail: Som vanlig när man inte få som man vill börjas det med hotelser. Detta beteckna just dåliga kunder. Bra kunder fungerar inte så. Jag tackade nej till dig som kund. Tror...
Ringde och boka service. Fick info att det var dags för kamremsbyte. Tyckte det lät konstigt. Dubbelkolla med mitt bilmärkes verkstäder. Kan köra 2000-3000 mil till innan byte. Ringde tillbaka och avboka efter 15 minuter. Jag fick ett sms att jag skulle kontakta dom för att jag uteblivit från service. Nu har dom skickat faktura på nästan 2000 för bestälda reservdelar mm. Bestred så klart. Då fick jag ett svar att jag bara hade ringt och undrat över vattenpumpen, vad då vattenpump dom sa att jag skulle byta kamrem. Dom har...
Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................
Betalade 1000 spänn för felsökning. De tog lite tid, men jag fick ett ordentligt svar och rätt reparation. Bra kommunikation under processen. Riktigt nöjd och kommer återkomma.
Riktigt blufföretag. Efter felsökning för över 2000kr så säger dom att bromsbackar är helt slut och bromstrummorna är trasiga samt hjulcylindrar. Lät andra mekaniker kolla och kunde konstatera att dom inte alls var trasiga och att dom inte ens öppnat och kollat. Riktigt äckliga människor
Exeptionellt bra! Väldigt nöjd och kommer garanterat återkomma.
Mycket besviken. Rena maffiametoderna!
Toppenbra! Trevligt, kompetenta
Inkompetenta, otrevliga och försöker mjölka kunderna på pengar. Undvik!
Fick muntilg offert på fläktbyte, ca 6500 kr. En halvtimme senare ringer de och säger att det kommer kosta ca 3000 mer, ca 9500 kr !!!!! Idag hämtade jag min bil som jag lämnat på annan verkstad med ny fungerande fläkt. Pris: 5500 kr.
Kan vara den sämsta verkstad jag någonsin haft att göra med. Lämnade in en fullt fungerande volvo v50 fick tillbaka en bil som inte gick att köra. Betalade full service som inte ens blev fullt genomförd eftersom bilen "slutade att fungera" när dom satte på en felaktig motorrem. Besöket renderade i en felsökning hos bilia och en slutnota på långt över det dubbla. Som en bonus fick jag även ett extremt dåligt bemötande.
Vid flera tillfällen har jag besökt Solna Bilteknik och har alltid varit missnöjd med både pris och service. Borde ha lyssnat på alla som skrev före mig!
Däckhotel & däckbyte! Håller med tidigare missnöjda kunder. De motsägande avtal och regler som de tolkar till sin vinning! Undvik att ha med företaget att göra! Atle
Andra gången jag blir blåst. Beklagar djup att jag inte lärde mig tillräcklig från förra. Den här gången fick en offert som sedan visade sig inte vara värd något. Slutnotan för själva arbetet blev det 3 dubbla utan att jag godkänt det ökade kostnader och jobbet blev heller delvis inte utfört bevisligen så som det stod i fakturan. Blev mycket dålig mottaget i receptionen när jag klagade och dessutom viftade de bort när jag visade att bilen fortfarande larmade på samma sak de hade åtgärdat. När jag sen gjorde en reklamation...
Trodde förra året när jag lämnade in min Kia ceed för byte av bromsskivor samt bromsbelägg bak att arbetet blivit fullständigt utfört. Detta var inte korrekt visade det sig då de bör skivorna men behöll de gamla beläggen. Dock fick jag såklart betala för nya belägg också. Vidrigt beteende!! Två oberoende vänner till mig som båda är bilmekaniker sa att de belägg som satt på absolut inte kan vara bytta för så lite som för ett år sen. Tråkigt för Solna bilteknik som jag varit nöjd med innan. Har haft mina bilar inne hos dom...
Otrevligt bemötande helt i onödan. De hoppade av en inbokad verkstadstid bara för att jag frågade om jag kunde få ett cirkapris på däckbytet. Helskumt, aldrig mer detta ställe.
Ringde på torsdagen och berättade mitt problem. Fick svaret att du kan komma imorgon. Perfekt! 1000 kr i felsökning och sedan meddelar vi problem och kostnad samt tid att åtgärda. Efter ett par timmar ringde dem upp, 4 timmars arbete för att ordna felet och kostnad 4000 kr ink material. Arbetet klart samma eftermiddag. När jag kom dit hade arbetet bara tagit 3 timmar att genomföra så Solna Bilteknik drog av 1000 kr på priset. Snabbt och effektivt. Dialog om pris och beräknad arbetstid. Fick all info jag behövde hela vägen.
Betalade sen höll utfört arbete i 2 veckor.
-Ingen bra kommunikation -Dem ville sälja en stor service till mig trots att enligt bilen räckte med en liten service, men dem ger sig inte
Fick offert via autobutler och valde Solna BT. Mycket bra kommunikation via chaten där jag ställde en mängd frågor, snabba svar! Bytte en länkarm med spindelled. Bra pris och snabbt utfört. Kommer att fråga om offert igen vid nästa sak som behöver åtgärdas.
Otroligt proffsiga, synd att dom inte är ansluta till klarna för lite dyrare reparationer men annars inga klagomål. Bra service från inlämning till utlämning. Fick till och med bilder mailade & hemskickade på det dåliga när det gällde bilen. Ni har fått en ny kund! :)
nytt orgnummer igen 556607-4646
Fick inte lämna in bil i om inte mint condition så nära på. En BMW från 1990 och endast 13 000 mil som stått i garage många år och inte körts mycket. Behöver därför nu service för huvudsakligen oljeläckage och troligt byte av topplockspackning, oljetrågspackning, kontroll av växellådsläckage men också vanligt slitage som typ dörrstopp, bromsbelägg, glapp i stag, gasfjäder till bagagelucka, etc. Har offert från annan känd verkstad på ca 30 000 men ville kolla Solna Bilteknik som säger sig vara billiga. Bilade därför lista...
ALDRIG MER SOLNA BILTEKNIK!!! VARNING.VARNING..VARNING!!! ALDRIG MER SOLNA BILTEKNIK!!! VARNING.VARNING..VARNING!!! ALDRIG MER SOLNA BILTEKNIK!!! VARNING.VARNING..VARNING!!! ALDRIG MER SOLNA BILTEKNIK!!! VARNING.VARNING..VARNING!!! ALDRIG MER SOLNA BILTEKNIK!!! VARNING.VARNING..VARNING!!! ALDRIG MER SOLNA BILTEKNIK!!! VARNING.VARNING..VARNING!!! ALDRIG MER SOLNA BILTEKNIK!!! VARNING.VARNING..VARNING!!!
sanningen solna bilteknik 9697771-7461 solna bilteknik handelsbolag 2014-12-23 aktivt 559112-4713 sundbybergs bilteknik ab 2017-10-19 aktivt 556952-5990 solna bilteknik ab 2015-06-24 aktivt ingen f skatt 556813-0156 sundbybergs bilreperationer 2015-05-24 konkurs avslutad 556375-0065 sundbybergs bilteknik ab 2014-04-02 konkurs avslutad 556373-9373 ammoxostos 2016 ab fd solna bilteknik 2014-12-29 konkurs avslutad har själv blivit drabbad då jag lagat...
Dålig service, kundbemötande och Otrevliga/respektlösa, lurar folk och följer inte deras villkor!!
Finns inget värre bolag. Jag kommer aldrig vända mig till dom igen och varnar alla som funderar på att göra det! Urusel service, kundbemötande och de ljuger dig i ansiktet gällande rutiner och arbete som är gjort. Dessutom har de motsägande avtal och regler som de tolkar till sin vinning! De håller heller inte sina avtalade tider och fakturerar en när du är en sekund sen. Snälla VÄND ER INTE DIT!
Väldigt bra! De tar hand om sina kunder och erbjuder bra priser på arbetet. En eloge till en person på kundservice som var väldigt trevlig. Även ett stort tack till verkstadschefen.
Första och enda gången. Den 17/2 2016 ser jag en helsidesannons i Expressen att Solna Bilteknik AB har 30-50 % rabatt på sommardäck varefter jag ringer upp dem för att få ett prisförslag då de gamla däcken var utslitna. De frågar då efter mitt registreringsnummer som jag då uppger och får till svar "att då har du en offert om några minuter". Den 22/2 ringer jag och accepterar offerten och vi bestämmer att jag ska komma den 10/3 för att skifta däck på mina sommarfälgar. Den 10/3 infinner jag mig för att få däcken skiftade...
Jag blir förbluffad när jag läser alla recensioner här! Har vi varit på samma bilverkstad? Antingen är det riktigt jobbiga och besvärliga kunder som blir sura när de ej får som de vill eller så är det konkurrenter som försöker smutskasta Solna Bilteknik. Märkligt. Jag har lämnat in bilen där flera (3) gånger och aldrig stött på några problem varken med den service som utförts eller dåligt bemötande. Tvärtom - tjejerna är supertrevliga. Priserna är mycket bättre än hos de stora verkstäderna och den kostnad vi talat om initialt...
VARNING!!! LÄMNA ALDRIG BILEN DÄR!! Otrevliga/respektlösa, lurar folk och följer inte deras villkor!!
Solna Bilteknik är verkligen en stor besvikelse. Främst på grund av deras djupa respektlöshet för sina kunder. Skälen är flera men det faktum att de inte drar sig för att misstro, håna och svära mot sina egna kunder räcker gott för mig för att aldrig välja detta oseriösa bolag igen. Den senaste incidenten gällde vinterdäck jag avtalat för en bilhandlare (Hedins) att hämta. De missade tiden och jag ringde upp Solna Bilteknik så snart jag själv anlänt till Hedins och fått reda på läget. I mitt avtal gäller att betala...
Jag hade inne min bil för kamremsbyte, service och tvätt och det fungerade utan några som helst problem. Dom gjorde även en ganska omfattande kontroll där även tester av alla möjliga slag gjordes (ex. stötdämpare) som jag tror ingår i stora servicen. Det jag uppskattar mycket är att dom noterade att mina bakre belägg behövde bytas (i princip helt slut) ringde och kontrollerade att det var ok att byta dom och om jag var ok med kostnaden över telefon. När de började byta klossar noterade de att skivorna behövde bytas och ringde...
Aldrig mer den här firman,lämnade in bilen för missljud höger fram.Dem hittade inget fel men dem tog 2 st felsökningsavgifter a 1000kr samt betalt för lånebil.
Hade bilen inne för koll av bromsar. De sa att skivor, bromsbelägg och bromsok var slut, måste bytas. Frågade en annan mekaniker (inte i Stockholm) som sa att ingenting behövde göras, speciellt inte bromsoken som är de dyraste delarna att byta. Aldig mer denna firma!
Lämna ALDRIG in er bil på denna oseriösa verkstad! Ett besök där orsakade mig följdkostnader på 6000 kronor, och när jag kontaktde dem för att klaga var de väldigt otrevliga. Mannen jag pratade med i princip skrek åt mig.
Dryg och arrogant personal. Service nivå är under all kritik. Kommer aldrig mer besöka Solna Bilteknik igen.
Lämnade in bilen på en onsdag och fick hämta den fredag samma vecka (felsökning el, lagning av elfel och lagning av oljeläckage på styrservo) ett mycket bra bemötande och noggrann med att dokumentera felen. Är helnöjd med bemötande, kostnad och tekniskt utförande. Kommer absolut att anlita denna verkstad igen vid behov.
Inte nog med oförskämdheter och avsaknad av hyfs, gör dem också en bedrövlig bilservise. Påfyllning av motorolja eller andra vätskor - glöm det! Oklart egentligen vad dem gör i överhuvudtaget! Sista ställe att serva/reparera sin bil.
Har haft mina bilar inlämnade hos dem flera gånger tidigare. Så länge det inte varit något att vara missnöjd över har ju allt fungerat bra. Nu var det egentligen bara en mindre grej, tyckte att de tydligare kunde kommunicerat hur akut ett problem var vid servicen. Nu kostade det mig onödigt mycket i reparation. Men mejlkontakten jag hade med verkstadschefen var det värsta jag varit med om i kundbemötande. Min upplevelse av hur saker skett blev fullständigt ifrågasatt, man vägrade se att man kunde gjort något bättre och inte...
Jag måste säga att jag är nöjd med företaget. Visserligen har mina bilar varit lite smutsiga på golv och förarstol vid något tillfälle och ett par gånger har jag fått påpeka att jag inte varit nöjd. Vid samtliga tillfällen har detta rättats till utan knot. Jag har en utbildning till bilmekaniker och maskiningenjör så jag vet en del om bilar. De bilar jag har servat/lagat är fem av våra Skodor och min Lexus 430 SC. Har fått tid snabbt och själv gjort "märken" för att kunna följa upp om olika komponenter bytts och detta har...
Bad om offert på div. serviceåtgäder. Vart häpen när de tackade nej utan motivering. Ifrågasatte i vändande mejl och blev bemött på ett barnsligt och oförskämt sätt. Kommentarer som "Om du vill se det så, helt ok, du är i alla fall inte välkommen." De hade går renommé för några år sedan, nu rena fördärvet i kundbemötande. Utförandet får jag ingen möjlighet att bedöma.
Aldrig mer. Där tappade dom en kund Fick den värsta upplevelsen jag varit med om gällande behandling av en kund och behandling av andra människor. Receptionen ligger en trappa upp när man kommer dit och på nedervåningen har dom ett väntrum med stolar och 1 soffa. Soffan står mot en avdelningsvägg som skiljer uppgången. Jag var helt själv i väntrummet och jag halvlåg ner i soffan då jag har diskbråck med mycket smärtor och har svårt att sitta så om jag ligger lite så avlastar det trycket lite. Plötsligt får jag...
Spammar blint till mejladresser de hittar på webben. Stöd inte sån j-a skit, välj ett seriöst företag i stället!
Borde ha lyssnat på alla som skrev före mig! Något liknande, som dagens erfarenhet i kontakt med företaget, har jag inte varit med om! Oförskämdhet, grovt förtal och omogenhet - det är bara förnamn till företagets policy och bemötande av kunder. "Förresten...nu stryker jag din tvätt" - var den sista repliken till mig, lika löjlig som Max själv. Tvätten som ingick i sevicepaketet - vilken makt eller...? Vem vill tvätta sin bil eller komma tillbaka till er? Sök er gärna till andra ställen - det är min varma rekommendation till potentiella kunder.
Bedragare. Har en medveten strategi att marknadsföra saker som inte är med sanningen överensstämmande men som drar in kunder. Bara för att sedan lura skjortan av dem. Undvik!