Mäklare

När man ska hitta en mäklare är det viktigt att hitta en som passar dig och din situation. Att sälja bostad är en av de viktigaste resorna man gör under sin livstid. Förtroendet för mäklaren är därför centralt när man ska leta sig fram i den snåriga djungeln till den mäklare som kan hjälpa dig till den absolut bästa bostadsaffären. Vi på Reco.se kan därför tipsa dig om att välja fastighetsmäklare med omsorg och framförallt se till att du får de svaren du behöver få. Här på Reco.se strävar vi efter att uppnå en gemenskap där vi tillsammans hjälps åt att tipsa varandra om de bästa mäklarna i just din stad. Oavsett om du bor i Göteborg, Malmö, Stockholm eller någon annanstans i Sverige ger vi dig en lista till de bäst rekommenderade mäklarna hos just dig. Välkommen!

Att sälja sin bostad leder ofta till många frågetecken. Vi ska försöka hjälpa dig besvara så många som möjligt av dessa, allt för att du ska kunna genomföra din bostadsaffär så smidigt som möjligt. Genom att anlita rätt mäklare kan du göra processen betydligt lättare. Fastighetsmäklaren hjälper dig att hålla i varje praktiskt fas av affären. Från ax till limpa, från värdering, fotografering, annonsering, budgivning och kontraktskrivning. Mäklarens arvode består oftast av provision, men kan även vara uppdelad på en fast och en rörlig del. Det här är någonting som ni tillsammans kommer överens om.

Det är du som säljer lägenheten som bär ansvaret för att informationen som mäklaren förmedlar till spekulanterna blir korrekt. Skulle någonting inte vara korrekt finns nämligen risken att du blir ersättningsskyldig. Genom att lägga alla kort på bordet från början kan du bidra till en smidigare affär.

Ett hett tips är att träffa några olika mäklare innan du bestämmer dig för vem du ska vända dig till. Här på Reco.se kan du ta del av vad tidigare kunder har skrivit om sina erfarenheter med olika mäklare. På så sätt kan du få en enkel överblick över vad mäklaren gjort tidigare. Här kan du också skriva egna rekommendationer om den mäklaren du till slut väljer. Vi hoppas att du här får den hjälp du behöver för att hitta en mäklare som kan hjälpa dig till ditt livs bästa affär, och att du senare kan tänka dig att rekommendera din mäklare till andra personer i din omgivning som letar efter en duktig mäklare.

Kom ihåg att din fastighetsmäklare är specialiserad på det hon gör. När du betalar för mäklarens tjänster får du erfarenhet, kunskap, trygghet och kontaktnät på köpet. Lita på din mäklare, men också på din magkänsla. Vi på Reco.se önskar dig ett stort lycka till!

Topp 25 mäklare